728 x 90

تناقض‌گویی رژیم آخوندی در مورد انفجار نفتکش در دریای سرخ

نفت کش سابیتی
نفت کش سابیتی

حکومت آخوندی در دعاوی خود راجع به انفجار نفتکش رژیم در دریای سرخ به تناقض‌گویی افتاده است.

صبح جمعه ۱۹مهر رژیم خبر داد بر اثر سانحه در یک نفتکش رژیم در دریای سرخ، نفت آن به دریا نشت کرده و بلافاصله رسانه‌های حکومتی اعلام کردند که این نفتکش با دو موشک از ساحل عربستان سعودی، مورد اصابت قرار گرفته و خسارت سنگین دیده است.

 

چند ساعت بعد شرکت ملی نفتکش رژیم، اصابت موشک از خاک عربستان به این نفتکش در دریای سرخ را تکذیب کرد و خبرگزاری رسمی رژیم در این باره نوشت:‌ این نفتکش صبح امروز در ۶۰مایلی بندر جده عربستان دچار سانحه شد، اگر چه برخی از احتمال تروریستی بودن این حادثه خبر می‌دهند، اما شلیک موشک به سمت این نفتکش از خاک عربستان تکذیب شده است.

 

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم اعلام کرد: بررسیهای انجام شده نشان می‌دهد که کشتی ایرانی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفتکش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت هدف قرار گرفته و آسیب دیده است. خدمه نفتکش هیچگونه آسیبی ندیده‌اند و شناور در حالت پایدار قرار دارد.

وی افزود: در چند ماه گذشته برخی اقدامات تخریبی دیگر نیز علیه نفتکشهای نظام در دریای سرخ صورت پذیرفته که بررسیها در خصوص عوامل دخیل در این اقدامات در حال انجام است.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: تصاویر منتشر شده توسط وزارت نفت رژیم ایران هیچ خسارت قابل رویتی را به عرشه نفتکش نشان نمی‌دهد هر چند که آنها جوانب کشتی را نشان نمی‌دهند. تصاویر ماهواره‌ای از منطقه هیچ دود قابل رویتی را نشان ندادند.

یک مقام شرکت ملی نفتکش رژیم به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت: «نفتکش هنوز در دریای سرخ است اما مسیر خود را تغییر خواهد داد پیشنهاد هیچ کمکی از طرف هیچ کشوری داده نشده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/238f044c-9fe7-4aa4-9217-9546415014df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات