728 x 90

تمجید برای پیشرفت یا عملگی کشورهای همسایه؟!

پیشرفت یا ...؟
پیشرفت یا ...؟

به‌مناسبت به‌اصطلاح هفته دولت، خامنه‌ای به گزارش پوشالی و دروغین آخوند رئیسی گوش داد و چون منصوب خودش هست مجبور شد، نه تنها او را تأیید که از او تقدیر و تمجید هم کند. آن گزارش و این تمجید خامنه‌ای در حکم سیلی نواختن بر صورت خود برای سرخ نگه‌داشتن آن بود. خلیفهٔ ارتجاع در همان دیدار مجبور شد به غباری (؟!) که روی کارنامه رفوزگی آخوند رئیسی افتاده است اقرار کند: «نرخ تورم بالا، وضعیت بد معیشت میلیونها تن از مردم ستم‌زده ایران، گرانی مسکن و اجاره‌بها و افزایش قیمت اقلام خوراکی»

در کنار این اقرار، مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی، نیز مجبور به اعترافی نسبت به اوضاع بحرانی اقتصادی شد. او گفت: «مردم نگرانند که به‌زودی تبدیل به‌عمله کشورهای همسایه شویم» (فرهیختگان۸شهریور۱۴۰۲).

این را کسی می‌گوید که مسئول حفظ و نگهداری بخشی از ثروتهای چپاول مردم است. وی با مقایسه شتاب روزافزون رشد و توسعه کشورهای همسایه و حسرت و ناداری میلیون‌ها تن از هموطنانی که روی دریایی از منابع سرشار نفت و گاز ایستاده‌اند، گفت: «نرخ رشد اقتصادی بالا از جمله مؤلفه‌های لازم برای اقتدار ملی است و اگر به این موضوع بی‌توجه باشیم، ممکن است کشورهای همسایه نوع جدیدی از استعمار را برای ما رقم بزنند».

برای فهم اعتراف او کافی است اشاره کنیم که او از کارگزارانی است که به دستور خامنه‌ای ۱۰۰میلیارد دلار پول صندوق توسعه ملی را به ایادی غارتگر ولی‌فقیه داده است تا برای بمب، موشک و ساخت پهپاد و پروارکردن نیروهای نیابتی مصرف کنند. او از قبل این صندوق، جیب گشاد آخوندهای دین‌فروش و پاسداران جنایتکار را پرپول ساخته و حال به گله و شکایت از این وضعیت پرداخته است.

 

افزایش شکاف رشد و رفاه با همسایگان

در سال۱۴۰۱ مرکز رصدخانه مهاجرت اعلام کرد از همه اقشار و طبقات با مدرک دانشگاهی و بدون آن، راهی کشورهای دور و نزدیک شده‌اند که از برجسته ترین‌هایشان پزشکان و پرستاران و کارآفرین‌ها هستند. از جمله علل مهاجرت مغزهای ایرانی، بی‌ثباتی اقتصادی، نا‌امیدی نسبت به آینده، شیوه حکمرانی و وجود فسادهای هول‌انگیز کارگزاران حکومتی است. همان گزارش مقایسه دیگری هم کرده است: «سرانه تولید ناخالص داخلی طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ همواره کمتر از کشورهای قطر، امارات، بحرین، عربستان، کویت و عمان بوده است. طبق این آمارها در سال۲۰۲۲ قدرت خرید قطر ۶.۳برابر ایران، امارات ۴.۹ برابر، بحرین ۳.۴ برابر، کویت ۳.۲ برابر، عمان ۲.۳ برابر و ترکیه ۲.۱ برابر بوده است».

 

صندوق‌های ۳.۷ هزار میلیارد دلاری خلیج‌فارس

این نابرابرهای‌های ناشی از حکومت فاسد ولایت فقیه در ایران، خود را در اندوخته‌های صندوق‌های توسعه منطقه نیز نشان داده است.

این گزارش نشان می‌دهد دارایی صندوق‌های ثروت کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تا سال۲۰۲۲ حدود ۳.۷ هزار میلیارد دلار بوده است که این مقدار معادل ۳۱.۶ درصد از کل دارایی صندوق‌های ثروت جهان است.

 

فشار مداوم بر معشیت رو به اتمام اهالی مملکت

هم‌چنان که خامنه‌ای سرگرم تعریف و تمجید از جلاد است، اهالی این مملکت غرق رنج و سختی‌های طاقت‌فرسا هستند. که بی‌شرمانه انکار هم می‌شود. مرکز آمار با وجود همه فشارهای وارده اعلام کرد نرخ رسمی تورم سالانه ۴۵.۷ درصد است و در پایان دومین سال ریاست رئیسی با یک درصد رشد به ۴۶.۷ درصد افزایش یافته است. در صورتی که اگر سال پایه محاسبات تورم تغییر نمی‌یافت، نرخ تورم در بالای ۵۰درصد ایستاده بود.

هم‌چنین قیمت اقلام خوراکی در پایان دومین سال انتصاب رئیسی به بالای ۱۰۷درصد رسیده است اما متأسفانه قیمت گوشت و مرغ حتی از ۳برابر نسبت به دولت قبلی هم بیشتر شده است.

در مورد نرخ اشتغال مرکز آمار مدعی است که به رقم ۳۷.۸ درصد رسیده است در حالی که این رقم در سال۱۳۸۴ نزدیک ۴۱درصد بوده است و برای رسیدن به این رقم باید دو میلیون شغل ایجاد شود!

رشد اقتصادی ۴درصدی هم ناشی از افزایش قیمت نفت و دیگر مشتقات است که ناشی از جنگ در اروپا بوده است ولی در چند ماه گذشته آن هم در حال کاهش است.

بنا به اعتراف عموم مراکز دولتی و کارشناسان اقتصادی نزدیک به دو دهه است که سطح رفاه مردم ایران کاهشی دست کم ۲۶درصدی داشته است و یعنی این‌که ملت ایران روزبه‌روز فقیر تر شده است. نشانه آن هم نصف شدن مصرف مواد غذایی از سال۱۳۸۶ تاکنون است.

 

اگر حتی بخشی از سخنان رئیس صندوق توسعه درست باشد آینده ایران در فاشیسم مذهبی، مستعمره شدن آن هم در قرن ۲۱ است. این اعتراف که نشان می‌دهد برای مردم ایران راهی جز این باقی نمانده که با انقلابی آتشین میهن اشغال‌شده را از اشغال‌گران عمامه‌دار باز پس گیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cdc8f39-5eaa-4000-ac38-edd3854b4bd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات