728 x 90

تلگرام، درد بی‌درمان آخوندها!

تلگرام، درد بی‌درمان آخوندها
تلگرام، درد بی‌درمان آخوندها

داستان فیلترینگ تلگرام حالا به موارد پیچیده فقهی و کوچه پس‌کوچه‌های توضیح‌المسایل آخوندی هم کشیده شده!

سایت حکومتی عصر ایران روز  ۲۶فروردین ۱۳۹۷ در مورد احتمال فیلترینگ تلگرام و در مخالفت با آن، مقاله‌یی با این عنوان منتشر کرد: «اگر مسلمانید این‌گونه تلگرام را فیلتر کنید»!

همین مقاله اضافه کرده: «طبق آمار منتشر شده یک میلیون کانال تنها در تلگرام مشغول فعالیت هستند و افراد زیادی مشغول امرار معاش هستند. اگر حاکمیت بنا بر معضلات سیاسی خود بخواهد فضای او را از بین ببرد یا جا‌به‌جا کند باید رضایت او را داشته باشد.

در فقه اسلامی اگر کسی زمینی را آباد کند، معدنی را به بهره‌برداری برساند، کتابی را بنویسد و تولیدی را به سرانجام برساند مالک آن زمین یا معدن می‌شود و حقی در آن دارد و حاکمیت اگر بخواهد امکانات او را بگیرد باید رضایت او را جلب کند. حال اگر کسی در فضای مجازی کانال تلگرامی ایجاد کند یا صفحه‌یی در اینستاگرام سامان دهد و افرادی را با وقت و هزینه جذب کند حاکمیت و دولت نمی‌تواند ابزار او را از بین ببرد.

حال اگر می‌خواهند تلگرام و اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی را فیلتر کنند و می‌خواهند فقه اسلامی را رعایت کنند باید رضایت تمام کسانی که در این فضاهای مجازی خانه‌یی را آباد کردند جلب کنند».

 

استفاده از پیام‌رسان داخلی ضامن امنیت ملی است

از سوی دیگر خبرگزاری حکومتی ایرنا گزارش کرد ابوالفضل حسن‌بیگی، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع، گفت: «امنیت ملی ایجاب می‌کند از پیام‌رسان داخلی استفاده کنیم».

وی با کنارزدن خیمه‌شب‌بازی‌های فقهی طرف مقابل، خیلی رک و راست و بی‌پرده رفته سراغ اصل مطلب و با اشاره به تاثیر فضای مجازی و پیام‌رسانهای مبتنی بر تلفن همراه، گفته: «شبکه اجتماعی امروز به جایگاه و پایگاهی خطرناک تبدیل شده که در اختیار سازمانهای جاسوسی دنیا قرار گرفته است».
وی اضافه کرده: «برخی در کشور آلت‌دست برخی ترفندها در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتند و برخلاف برنامه‌ها، به مسأله گرانی دلار دامن زدند.
اما از آنجایی که فیلترینگ تلگرام برای حل یک معضل جدی امنیتی نظام است آخوندها به‌شدت مواظبند که همین فیلترینگ، خودش به یک معضل امنیتی دیگر تبدیل نشود! از همین‌رو است که این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع این راه هم اضافه کرده که: زمان فیلتر تلگرام بستگی دارد به زمان رسیدن پیام‌رسانهای داخلی به مرحله‌‌یی که قابلیت پوشش ۵۰میلیون عضو و کاربر را داشته باشند».
وی تأکید کرد: «از نظر زیرساختی پیام‌رسانهای داخلی توان لازم را دارند و تسهیلاتی از گذشته برای تقویت آنها در نظر گرفته شده است، فقط در حوزه فنی عقب بودند که تعهد داده‌اند برای رسیدن به ظرفیت لازم تلاش کنند».

از سوی دیگر هنوز بحث پیام‌رسان «تلگرام» از روی میز آخوندها جمع نشده که بحث اینستاگرام هم به آن اضافه شده!  در همین مورد روزنامه فاشیستی جوان ارگان بسیج ضدمردمی پاسداران روز ۲۶فروردین ۹۷ نوشت: «اینستاگرام مخرب‌ترین شبکه مجازی است»!

جوان نوشت: «با مطرح‌شدن رفع انحصار از پیام‌رسانها و ایجاد فضای رقابتی برای حضور و دیده‌شدن پیام‌رسانهای داخلی بسیاری از کانال‌های تلگرامی... از همین حالا خودشان را آماده کرده‌اند تا از تلگرام به اینستاگرام کوچ کنند!... اینستاگرام شبکه‌یی است که در تمام دنیا به‌عنوان مخرب‌ترین شبکه اجتماعی شناخته می‌شود و قابلیت بالایی برای اقدامات مجرمانه و ضد‌امنیتی دارد».

این رسانه آخوندی سپس قیافه یک روانکاو و روانشناس را به خود گرفته و می‌گوید: «مطالعات گذشته نشان داده‌ است کاربران جوانی که بیش از ۲ساعت در روز را صرف مشاهده و پیمایش صفحات شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، بیشتر از سایرین به بیماریها و مشکلات روانی مبتلا می‌شوند. از طرفی پست‌های قرار داده شده از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به بروز انتظارات غیر‌واقعی و هم‌چنین احساس عدم‌رضایت از زندگی در کنار ایجاد عزت‌نفس پایین در فرد شود».

این رسانه پاسداری آخوندی، در ادامه عنان اختیار از کف داده و اصل حرفش را بالا آورده و نوشته: «از سوی دیگر شبکه‌های اجتماعی دیگری هم‌چون یوتیوب و... به‌راحتی محتواهای به اشتراک گذاشته شده کاربران را در صورتی که با سیاستهایشان مغایر باشد، فیلتر و حذف می‌کنند».

و به این ترتیب نشان می‌دهد که آخوندها اگر زورشان به تلگرام برسد، بعد می‌روند سراغ اینستاگرام، بعدش یوتوب و... خلاصه تا وقتی که نهایتاً یک اینترنت کاملاً آخوندی! سایه سیاه خود را روی فضای رسانه‌یی مملکت پهن کند!

آرزویی که طبعاً با شدت و حدت قیامی که در ایران در جریان است، از آن آرزوهایی است که آخوندها با خود نزد امام بنیانگذارشان به جهنم خواهند برد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ddffd196-86bc-4832-bbab-bae9db86a2d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات