728 x 90

تلگراف لندن: رژیم ایران در یمن شبه‌نظامیان خود را با ۱۰۰دلار استخدام می‌کند

حوثیهای یمن
حوثیهای یمن

سایت تلگراف جمعه ۲۲دی نوشت: رژیم ایران برای عضوگیری شبه‌نظامی در یمن به مردان و کودکانی که در فقر شدید زندگی می‌کنند ماهانه ۱۰۰دلار پیشنهاد می‌کند تا از آنها برای اهداف بی‌ثبات کننده خود در منطقه مورد استفاده قرار دهد.

در بخشهای از این گزارش آمده است، یمن، جایی که بیش از ۸۰درصد از کشور زیر خط فقر زندگی می‌کند، به‌عنوان یک بستر مناسب برای جذب نیرو به اثبات رسیده است. .
این گزارش می‌نویسد: رژیم ایران ۱۰۰دلار (۷۹ پوند) در ماه به یمنی‌های مستاصل در صورتی که در جنگ با اسراییل و کشتیرانی تجاری در دریای سرخ به شورشیان حوثی بپیوندند، پیشنهاد می‌کند...

یک منبع اطلاعاتی خاورمیانه به تلگراف گفت که این نابرابری باعث نارضایتی در سپاه پاسداران ایران شده است که تأمین مالی و آموزش شبه‌نظامیان خارجی را کنترل می‌کند.
اسناد فاش شده حاکی از آن است که نگرانی در مورد خرید دلار آمریکا برای پرداخت پول به جنگجویان خارجی در ایران در حال افزایش است، اقدامی که آنها می‌ترسند ارزش پول ایران را کاهش دهد...

تلگراف در ادامه نوشت: در سال ۲۰۲۲، نیروی قدس ایران که بر نیروهای نیابتی خارجی نظارت می‌کند، ۲۵۰میلیون دلار اضافی (۱۹۶میلیون پوند) از شورای عالی امنیت ملی رژیم ایران برای تأمین مالی حوثی‌ها دریافت کرد و آنها را قادر ساخت تا خود را به موشکهای دوربرد، موشکهای بالستیک و فناوری پهپادهای پیشرفته مسلح کنند که در آخرین جنگ آن علیه اهداف اسراییل و آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است.
شبه‌نظامیان حوثی که بخش‌های وسیعی از یمن را کنترل می‌کنند، در بحبوحه جنگ ادامه‌دار علیه دولت یمن از حمایت کمی برخوردار بودند و این کشور در میان یک بحران انسانی بحرانی به فقیرترین منطقه در منطقه تبدیل شده است.

تلگراف افزود: «با وجود فقر شدید و فقدان وسایل اولیه بقا، جمعیت در حال حاضر در برابر استخدام بسیار آسیب‌پذیر است. وی اضافه کرد بسیاری از شهروندانی که ثبت نام کرده‌اند خبر ندارند که حقوق آنها فقط کسری از حقوق همکاران آنها در حزب‌الله و حتی سپاه پاسداران در داخل ایران است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21f0d31a-c0e8-4db3-940a-b4709747aaaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات