728 x 90

تلاش پاسدار سرتیپ سعدالله زارعی برای نفی فاصله گرفتن دولت جدید عراق از رژیم آخوندی

خامنه‌ای در دیدار با الکاظمی نخست‌وزیر جدید عراق
خامنه‌ای در دیدار با الکاظمی نخست‌وزیر جدید عراق

در پی تلاش و تهدیدهای خلیفه ارتجاع برای برگرداندن آب رفته به جوی در عراق در دیدار با نخست‌وزیر این کشور، پاسدار سرتیپ سعدالله زارعی در سرمقاله کیهان خامنه‌ای ۲مرداد نوشت: تأکید پی‌درپی خامنه‌ای در دیدار با الکاظمی بر شرور بودن آمریکایی‌ها، این پیام را هم به‌صورت قاطع به طرف آمریکایی و متسامحین عراقی منعکس کرد که جمهوری اسلامی حضور نظامی آمریکا در عراق را تحمل نمی‌کند و توان خود را برای اخراج آن از این کشور به کار می‌گیرد... در واقع خامنه‌ای به یادآور شد که هنوز واکنش به اقدام آمریکا علیه قاسم سلیمانی، «در خاک عراق» حق طبیعی جمهوری اسلامی است.

پاسدار زارعی در ادامه مقاله‌اش که به‌خوبی فاصله گرفتن دولت جدید عراق از رژیم نشان می‌داد، افزود: ما هم ضمن آن که بر اساس حقوق بین‌الملل دامن عراق را از «مسئولیت قانونی» در اقدام آمریکا به ترور قاسم سلیمانی مبرا نمی‌دانیم، اخراج «ماده ناامنی» از محیط منطقه‌یی را مسئولیت همه و نیز حق خود دانسته و به آن اقدام خواهیم کرد.

روزنامه حکومتی آرمان اول مرداد درباره دیدار روحانی و نخست‌وزیر عراق نوشت: اگر چه روحانی خواستار رسیدن روابط اقتصادی ایران و عراق به ۲۰میلیارد دلار است اما این هم از آن دست تعارفاتی است که در نشست با اردوغان ۳۰میلیارد دلار عنوان شد و امکان تحقق آن کمی سخت به‌نظر می‌رسد.

این منبع افزود: بانکداری عراق از بیم تحریم آمریکا در حواله پول به جمهوری اسلامی با مشکل مواجه است و مطالباتی که از فروش گاز و برق به عراق داریم، هنوز عملی نشده... هدف نهایی الکاظمی این است که حق حاکمیت ملی در عراق را به اثبات برساند. الکاظمی به ریاض و واشنگتن هم سفر می‌کند و به‌نظر می‌رسد سررشته همه قضایا در دو کشور عربستان و آمریکا تعیین می‌شود. عراق بالاخره وارد دنیای عرب خواهد شد و آنها نسبت به واژه عرب حساسیت دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f45770b0-f42a-49ef-8430-c986acaa86fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات