728 x 90

تلاش نافرجام ترور دونالد ترامپ در باشگاه گلف فلوریدا؛ مظنون دستگیر شد

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دومین سوءقصد به دونالد ترامپ کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا

روز یکشنبه ۲۵شهریور با شنیده شدن صدای شلیک چند گلوله در حوالی زمین گلف دونالد ترامپ در فلوریدا، خبر سوءقصد دیگری به رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در صدر گزارشهای رسانه‌های خبری بین‌المللی قرار گرفت.
مأموران سرویس مخفی آمریکا پس از مشاهده فردی با سلاح گرم در نزدیکی باشگاه گلف ترامپ در حالی‌که چندصد متر بیشتر با ترامپ فاصله نداشت تیراندازی کردند
رویترز در این رابطه نوشت: مظنون یک تفنگ کلاشینکف، دو کوله پشتی حاوی تجهیزات نظامی و دوربین را در محل رها نمود و با یک وسیله نقلیه متواری شد. اما اندکی بعد توسط پلیس در اتوبان دستگیر شد.


مظنون ۵۸ ساله و نام او رایان ولسی راوت Ryan Wesley Routh اعلام شد.

فاکس نیوز گفت: منابع مجری قانون به فاکس نیوز تأیید کردند که مظنون دومین سوءقصد علیه دونالد ترامپ،
در بیرون از باشگاه گلف بین‌المللی ترامپ در حالی که ترامپ بعدازظهر یکشنبه مشغول بازی سوراخ پنجم بود، به یک تفنگ تهاجمی مسلح شده بود.
مقامات گفتند که او توانسته بود دهانه تفنگ خود را از لای سیاج سراسری در خارج از زمین گلف بیرون بیاورد.
او ۳۰۰ تا ۵۰۰ یارد با ترامپ فاصله داشت


ستاد انتخاباتی ترامپ بلافاصله با صدور بیانیه‌یی از سلامت وی خبر داد و اعلام کرد در این واقعه به وی آسیبی نرسیده است.
دونالد ترامپ متعاقباً در پیامی با تشکر از احساسات طرفدارانش به طعنه نوشت: مسلماً روز بسیار جالبی بود!

ساعاتی پس از انتشار خبر سوءقصد به ترامپ، جو بایدن و کامالا هریس با انتشار پیامهای جداگانه‌ای نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.
بایدن در پیام خود نوشت: من در مورد تحقیقات پلیس پیرامون سوءقصد احتمالی به رئیس‌جمهور پیشین، ترامپ توجیه شدم. یک مظنون در بازداشت است. من پلیس مخفی و دیگر نیروهای امنیتی همکارشان را به‌خاطر هشیاری و تلاششان برای حفاظت از دونالد ترامپ و اطرافیانش تحسین می‌کنم.

کامالا هریس نیز در حساب ایکس خود نوشت: از شلیک گلوله در نزدیکی پرزیدنت ترامپ مطلع شدم. خوشحالم که او سالم است. خشونت در آمریکا جایی ندارد.


سی.ان.ان در شرح جزییات مربوط به سوءقصد به ترامپ به‌نقل از منابع آگاه گفت: طی روزهای اخیر مقامات اطلاعاتی آمریکا، به ستاد انتخاباتی ترامپ اطلاع داده بودند که نشانه‌هایی مبنی بر افزایش تلاشهای رژیم ایران برای حمله به ترامپ و اطرافیان او وجود دارد. اگر چه هنوز دقیقاً نمی‌دانیم آیا سوءقصد اخیر با این هشدار مرتبط است یا خیر، اما به هرحال بیانگر این است که حمله به ترامپ، چه به‌طور فیزیکی یا سایبری از جمله مسائلی است که ترامپ از تابستان گذشته تاکنون با آن مواجه بوده است.

تلویزیون فاکس نیوز در گزارشی مشروح ضمن بیان جزییات سوءقصد نافرجام به ترامپ گفت: آنچه قابل توجه است، اطلاعاتی است که فرد مظنون نسبت به محل حضور ترامپ و زمانبندی آن در اختیار داشته است، چرا که برخلاف گذشته، هیچ چیز در این مورد از قبل مشخص نبود. این چیزی است که هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

طبق آخرین خبرها، گفته است که متقاضی رفتن به اوکراین برای جنگی بوده است که ترامپ با آن مخالف است.
یادآوری می‌کنیم که ۳سال پیش در دیماه ۱۴۰۰ شرکت توئیتر حساب خامنه‌ای را به‌خاطر انتشار یک انیمیشن از طرح ترور ترامپ در زمین گلف، بست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b9354c3-ed55-4e0c-9fab-9bcae7a1451a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات