728 x 90

تغییرات عمده در فرماندهی نظامی کره شمالی در آستانه دیدار با دونالد ترامپ

کیم جونگ‌اون در حال بازدید از دانشکده افسری میانگ‌یونگ‌ده در پایتخت کره شمالی
کیم جونگ‌اون در حال بازدید از دانشکده افسری میانگ‌یونگ‌ده در پایتخت کره شمالی

به گزارش خبرگزاری رویتر فرماندهان اصلی نیروهای مسلح کره شمالی، در آستانه دیدار میان رهبر آن کشور و رئیس‌جمهوری آمریکا، «تغییر کرده‌اند».

خبرگزاری دولتی کره جنوبی، به‌نقل از یک منبع خبری که نامش فاش نشده گزارش داده بود در حال حاضر هر سه فرمانده اصلی نیروهای مسلح کره شمالی، از جمله وزیر نیروهای مسلح خلق کره (وزارت دفاع) و فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح تغییر کرده‌اند. بنا‌به این گزارش وزیر دفاع تازه «چهره میانه‌روتری» به‌شمار می‌رود.

صبح روز دوشنبه ۱۴خرداد۹۷خبرگزاری رویتر به‌نقل از یک مقام دولت ایالات متحده، گزارش داد که سه مقام ارشد نیروهای مسلح کره شمالی جابه‌جا شده‌اند.

 

علت تغییر فرماندهان بالای کره شمالی

بنا به این گزارش مقام آمریکایی گفت این احتمال وجود دارد که تصمیم اخیر در پیوند با رویکرد تازه کیم جونگ ‌اون، رهبر کره شمالی، در قبال همسایه جنوبی و ایالات متحده، گرفته شده باشد. قرار است دونالد ترامپ و کیم جونگ ‌اون روز ۲۲خرداد در سنگاپور دیدار و در مورد خلع‌سلاح اتمی کره شمالی گفتگو کنند. خبرگزاری دولتی کره جنوبی به‌نقل از منبع خبری خود گزارش داد «به‌نظر می‌رسد دستگاه رهبری کره شمالی، در حالی‌که روابط دو کره در حال دگرگونی‌ست، چهره‌های تازه‌یی را انتخاب کرده است، چرا که فرماندهان پیشین از انعطاف‌پذیری برخوردار نبودند». از طرف دیگر جابه‌جایی‌ها ممکن است در ارتباط با موضوع خلع‌سلاح هسته‌یی پیونگ‌یانگ نیز باشد. این احتمال مطرح شده که فرماندهانی که «تغییر» کرده‌اند، مخالف خلع‌سلاح بودند. یک مقام امنیتی دیگر گفته است تغییرات ممکن است در پیوند با «جابه‌جایی‌های نسلی» صورت گرفته باشد؛ تمامی چهره‌های تازه جوان‌تر از کسانی هستند که تا کنون فرماندهی نظامی کره شمالی را در دست داشتند.

وزارت دفاع کره شمالی مسئول امور لجستیک و پرسنل نیروهای مسلح کره شمالی‌ است. ستاد مشترک ارتش آن کشور بر عملیات، از جمله عملیات جنگی نظارت می‌کند. دفتر سیاسی ارتش کره شمالی نیز، رهبری سیاسی نیروهای مسلح را برعهده دارد.

 

دونالد ترامپ: دیدار با رهبر کره شمالی ۲۲خرداد برگزار می‌شود

دونالد ترامپ پس از دریافت نامه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفت دیدار برنامه‌ریزی شده مستقیم بین دو رهبر۲۲خرداد در سنگاپور به قوت خود باقی است. وی افزود: میل ندارم دیگر چندان تأکید کنم به فشار حداکثری بر کره شمالی ادامه می‌دهیم، بلکه فکر می‌کنم رابطه‌ای بین دو کشور ایجاد شده است و باید این روابط را تقویت کنیم.

وزارت‌خارجه کره شمالی نیز در بیانیه‌یی ضمن تقدیر از تلاش دونالد ترامپ برای حل بحران شبه جزیره کره گفت، پیونگ یانگ آماده است برای رفع موانع برگزاری دیدار سران دو کشور اقدام کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6dd594d9-98f4-46d9-8d8a-77398322a30b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات