728 x 90

تعطیلی مراکز حزب‌الشیطان لبنان در آلمان

پلیس آلمان
پلیس آلمان

وزارت کشور آلمان دوشنبه ۱۰آبان، از تعطیلی سه انجمن متعلق به حزب‌الشیطان لبنان در این کشور را به جرم جمع‌آوری کمک مالی به شبه‌نظامیان این گروه خبر داد (العربیه ۱۰آبان).
بنا بر این گزارش این سه انجمن جایگزین انجمن «‌پروژه یتیم» شده‌اند که پیش از این، در سال۲۰۱۴ فعالیت‌های آن توسط این کشور ممنوع اعلام شده بود و بعدها با نام «‌رنگهایی برای یتیمها» نام خود را تغییر داد و با استفاده از این پوشش توسط نیروهای نیابتی خود برای هدف قرار دادن گروه‌های خاصی از جامعه مشغول فعالیت بوده است.


پیش از این «آژانس اطلاعات آلمان» در ایالت زاکسن گزارشی از افزایش چشمگیر تعداد اعضا و هواداران حزب‌الشیطان در این ایالت خبر داده بود. بر اساس این گزارش، شمار نیروهای نیابتی این گروه در سال۲۰۱۹ از ۱۰۵۰نفر به ۱۲۵۰نفر در سال۲۰۲۰ افزایش یافته است.
در این گزارش هم‌چنین آمده است «حزب‌الله که با کمک (رژیم) ایران تأسیس شده، مجهز به یک ایدئولوژی افراطی است و از روش‌های تروریستی علیه مخالفان خود استفاده می‌کند. این گروه، انسجام سازمانی و ایدئولوژیکی خود را از طریق انجمنهای مساجد محلی حفظ کرده و بودجه این مساجد نیز عمدتاً از طریق کمکهای مالی تأمین می‌شود».

خاطرنشان می‌شود که علاوه بر آلمان، کشورهای دیگر مانند آمریکا، اتحادیه کشورهای عربی، هلند، اسرائیل، کانادا، بریتانیا، اتریش، جمهوری چک، ژاپن، اسلوونی و چندین کشور در قاره اروپا و آمریکای جنوبی کل جنبش حزب‌الله را به‌عنوان یک سازمان تروریستی شناخته و کشورهای فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و اتحادیه اروپا نیز شاخه نظامی این گروه را در فهرست تروریستی خود قرار داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ab61b55-dd0e-45d3-b555-35ebb30df7ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات