728 x 90

تظاهرات بزرگ در استکهلم - خانم مریم رجوی: اتحادیه اروپا باید بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، مراکز اصلی سرکوب و تروریسم را لیست‌گذاری تروریستی نموده و مورد تحریم همه‌جانبه قرار دهد

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

روز شنبه ۲۹تیر ۱۳۹۸(۲۰ژوئیه ۲۰۱۹)، ایرانیان آزاده در تظاهرات بزرگی در استکهلم خواستار یک سیاست قاطع و تحریم‌های همه‌جانبه علیه رژیم آخوندی، لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و بیت خامنه‌ای و همچنین به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای مقاومت به‌منظور سرنگونی رژیم آخوندی شدند. آنها پشتیبانی همه‌جانبه خود را از سازمان مجاهدین و کانون‌های شورشی اعلام کردند و از خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت و پلتفرم ده ماده‌ای او برای ایران آینده حمایت کردند. آنها هر گونه رابطه و تبلیغ برای رژیم آخوندی را قویاً محکوم کردند و از دولتهای اروپایی خواستار محاکمه و مجازات و اخراج مزدوران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس شدند.

این تظاهرات ابتدا پس از تجمع هموطنان و سخنرانیها در میدان گونگزتردگوردنKungtärgården، با راهپیمایی در خیابانهای مرکز استکهلم ادامه یافت و آنگاه در تجمع پایانی در میدان گونگزتردگوردنKungtärgården با سخنرانیها و قطعنامه پایانی خاتمه یافت.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران تظاهرکنندگان را صدای خروشان کانون‌های شورشی و ارتش آزادیبخش ملی در سراسر جهان توصیف کرد که برای رهایی مردم‌ ایران از اختناق و فقر و بی‌عدالتی قیام کرده‌اند.

خانم رجوی گفت روزگار مماشات با فاشیسم مذهبی در ایران به پایان رسیده و ایستادگی و قیام مردم، این رژیم را به انتهای خط رسانده است. هیچ جایی برای کمترین پاسخ در مورد حقوق‌بشر، آزادی بیان، عدالت، برابری زن و مرد، خودمختاری و حقوق اقلیتها و ملیتها، در رژیم آخوندها وجود ندارد. سراب استحاله و توهم اصلاحات و میانه‌روی در این رژیم دیگر هیچکس را نمی‌فریبد.

خانم رجوی افزود دیگر نمی‌توان ادعا کرد که این رژیم آلترناتیوی ندارد و تبلیغ کرد که همین رژیم برای مردم ایران بهتر است. برچسب زدن به مجاهدین و مقاومت ایران هم دیگر اثر ندارد.

وی تأکید کرد مردم ایران انتظار دارند اروپایی که در سده گذشته رنج‌ و درد عظیم ناشی از سلطه فاشیسم هیتلری را احساس کرده، رنج‌های امروز مردم ایران را درک و با خواستهای مردم ایران هم‌سو شود.

خانم رجوی از اتحادیه اروپا تحت ریاست دوره‌ای فنلاند خواست مراکز اصلی آزادی کشی و سرکوب و تروریسم یعنی بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را لیست‌گذاری تروریستی نموده و مورد تحریم همه‌جانبه قرار دهد و مزدوران این رژیم را محاکمه و مجازات و اخراج کند و حق مردم ایران را برای مقاومت به‌منظور سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار دموکراسی و حاکمیت جمهور مردم به‌رسمیت بشناسند.

خانم رجوی از دولتهای نوردیک خواست رژیم ایران را برای باز کردن در زندانها و پذیرش یک هیأت تحقیق بین‌المللی تحت فشار بگذارند.

در این گردهمایی تعدادی از شخصیتهای سیاسی سخنرانی کردند از جمله: راما یاد وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه، مگنوس اوسکارسون نماینده پارلمان سوئد، سناتور لوچو مالآن عضو مجلس سنای ایتالیا، سناتور جرالد میشائیل هورکان و سناتور جان پری از ایرلند، ادوارد جولیوس سولنس وزیر پیشین محیط‌زیست ایسلند و کیمو ساسی پارلمانتر سابق از مجلس فنلاند.

خانم راما یاد در سخنرانی خود با اشاره به کنفرانس و گردهمایی ۵روزه مقاومت در اشرف ۳گفت آنچه من در آنجا دیدم گوشه‌ای از توان و اراده خلل‌ناپذیر مقاومت برای آزادی ایران است آنها نه یک اپوزیسیون یا حتی آلترناتیو هستند بلکه در حکم دولتی هستند که آماده‌اند، ایران را از ویرانی و نابودی که دیکتاتوری مذهبی به ارمغان آورده است نجات دهند. من در آنجا با انسان‌هایی آشنا شدم که تمام زندگی خود را وقف آزادی مردمشان کرده‌اند.

سناتور لوچو مالآن در سخنان خود گفت من از دولتمردان اروپایی میپرسم کدام نقطه سپید را در سیاست داخلی و خارجی این حکومت فاشیستی می‌بینید که این‌طور بر سیاست مماشات اصرار می‌کنید. ارزشهای اروپا کجا رفته است. چرا این‌قدر بر سر مماشات با رژیمی که کارنامه ۴۰ساله‌اش سراسر سیاه است اصرار می‌ورزید. امروز دیگر ادامه این سیاست شرط بندی روی اسب مرده است. رژیم در آستانه سقوط است. ما حتی اگر به فکر منافع خودمان هم باشیم باید از الترناتیو قدرتمند شورای ملی مقاومت حمایت کنیم و آنرا به‌رسمیت بشناسیم. این نه تنها آینده ایران بلکه آینده منطقه را هم تغییر می‌دهد و در تأمین صلح و امنیت جهانی بسیار تاثیرگذار است.

 

دبیر خانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹تیر ۱۳۹۸(۲۰ژوئیه ۲۰۱۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e3b8a36-7e5f-418b-89bd-c340f056c071"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات