728 x 90

قیام سراسری - شماره ۷۸

تظاهرات و درگیری در نقاط مختلف تهران و شهرهای مختلف در سی‌ونهمین شب قیام

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تظاهرات و درگیری در نقاط مختلف تهران و شهرهای مختلف در سی‌ونهمین شب قیام

 

دوشنبه‌شب، ۲آبان در سی‌ونهمین شب قیام، نقاط مختلف تهران از جمله خیابان کارون، جیحون، مرتضوی، رودکی، خوش، جنت‌آباد جنوبی، منطقه ۱۰ نزدیک صدر، نواب، سلسبیل، قصرالدشت، هاشمی، سهروردی، خیابان کمیل و... شاهد تظاهرات مردم با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» و «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» و... بود. در جیحون جوانان شورشگر با مأموران دشمن که به‌سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک می‌کردند، درگیر شدند. آنها با روشن کردن آتش به مقابله با مزدوران پرداختند. در خیابان‌های مرتضوی و قصرالدشت نیز مردم با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. صدای شدید انفجار در تهرانپارس شنیده شد و برق منطقه قطع گردید.

 

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر که امروز سخنگوی رئیسی را از دانشگاه بیرون کردند، شامگاه دوشنبه با شعارهای «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» تظاهرات شبانه برگزار کردند. در گلشهر کرج شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» از پنجره‌ها به‌گوش می‌رسید.

 

روز دوشنبه خانواده هنرجویان هنرستان دخترانه صدر در خیابان کارون تهران در اعتراض به رفتار سرکوبگرانه و ضداخلاقی با فرزندانشان در مقابل هنرستان تجمع کرده، خیابان را بستند و شیشه‌های هنرستان را شکستند. لباس‌شخصی‌ها به خانواده‌ها یورش بردند اما جوانان منطقه آنها را به‌شدت گوشمالی دادند. در سنندج دختران دانش‌آموز در خیابان پاویان بلوار ۲۲بهمن با شعار «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر» تظاهرات کردند، مزدوران لباس‌شخصی قصد دستگیری دختران را داشتند اما جوانان محل وارد شده و آنها را فراری دادند. در ارومیه جوانان با روشن کردن آتش خیابان را بستند. در مهاباد جوانان بنر بزرگ خامنه‌ای و خمینی در شهرک کارمندان را به آتش کشیدند. در ورامین جوانان شورشگر تصاویر سردمداران رژیم را به آتش کشیدند.

 

امروز خیزش دانشجویان دست‌کم به ۲۷دانشگاه گسترش یافت. دانشگاه‌های تهران، شریف، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت، امیرکبیر، آزاد غرب، الزهرا، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی اصفهان، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، علوم ورزشی مشهد، علوم پزشکی زاهدان، آزاد زابل، معماری مازندران، ساری، صنعتی همدان، آزاد فلاورجان، هنر تبریز، آزاد خوراسگان، آزاد شهرکرد، یادگار شهرری، آزاد دزفول، چمران اهواز، آزاد کاشان و مراغه در این شمارند.

 

از سوی دیگر در ادامه تلاش مذبوحانه رژیم برای سرپوش گذاشتن بر سرکوب وحشیانه قیام‌کنندگان، خبرگزاری قضاییه آخوندها به دروغ کثیف دیگری متوسل شد و به‌نقل از دادستان جنایتکار همدان در مورد شهادت نگین عبدالمالکی دانشجوی دانشگاه همدان که روز ۲۰مهر با ضربات باتون به‌قتل رسید نوشت: «از نیکا شاه‌کرمی و سارینا اسماعیلی‌زاده گرفته تا ماجرای فوت اسرا پناهی دستاویز پروژه کشته‌سازی رسانه‌های ضدانقلاب هستند... رسانه‌ها و ربات‌های مجازی در جدیدترین مورد مدعی شدند فردی به نام «نگین – ع» دانشجوی ۲۱ساله اهل قروه در جریان اغتشاشات اخیر شهر همدان فوت شده است... . اما این خانم متأسفانه به‌علت مصرف مشروبات الکلی مسموم جان خود را از دست داده است»(خبرگزاری میزان ۲آبان).

 

خانم مریم رجوی با درود بر دانشجویان خواجه نصیر که با اخراج سخنگوی جلاد ۶۷ اجازه ندادند ساحت دانشگاه به لوث وجود دژخیمان آلوده شود گفت دانشجویان بپاخاسته در سراسر کشور در ۳۹امین روز قیام و با شعار دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، بر اراده خود برای سرنگونی رژیم آخوندها و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم پافشاری کردند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳آبان ۱۴۰۱ (۲۵اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0fda9521-c6d3-4862-86ad-0a17de9b7181"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات