728 x 90

قیام ایران-۱۴۸- روز کارگر

تظاهرات روز کارگر با شعار کارگر بازداشتی آزاد باید گردد و بازداشت ها در تهران و سقز

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت (اول ماه مه) هزاران تن از کارگران، بازنشستگان و دیگر اقشار محروم به‌مناسبت روز جهانی کارگر در اعتراض به وضعیت وخیم معیشتی خود در مقابل مجلس رژیم آخوندی در تهران دست به تجمع زدند و راهپیمایی کردند. آنها شعار می‌دادند: کارگر بازداشتی آزاد باید گردد. نان مسکن آزادی حق مسلم ماست؛ حقوق‌های نجومی فلاکت عمومی؛ تأمین اجتماعی حق مسلم ماست؛ کارگر معلم دانشجو اتحاد، اتحاد؛ کارگران پلاکاردهایی در دست دارند که بر روی آن نوشته شده: سفره کارگران خالی است هنوز؛ قرارداد موقت بردگی کارگر؛ یکی از کارگران پلاکارد بزرگی در دست دارد که بر روی آن نوشته است: آهای وزیر میلیاردر، چهل ماهه که گوشت نخریدهام.

تجمع کارگران در مقابل مجلس رژیم مورد حمله نیروهای سرکوبگر قرار گرفت و شماری از تجمع‌کنندگان بازداشت شدند.

در همین حال جمعیت انبوهی از کارگران با راهپیمایی به سمت خانه کارگر رژیم در مقابل این نهاد رژیم در تهران دست به اعتراض زدند و شعار مرگ بر ستمگر درود بر کارگر سر دادند. روی بنری که در دست کارگران است نوشته است: تأمین اجتماعی حق مسلم کارگر است؛ به وزیر بهداشت هشدار می‌دهیم دست از سر صندوق کارگران بردارید، کارگران و بازنشستگان پاکدشت.

 زحمتکشان و کسبه و بازاریان بانه برای هفدهمین روز به اعتصاب خود در اعتراض به مسدود کردن گذرگاههای مرزی و افزایش تعرفه گمرکی ادامه دادند.

 تجمع کارگران و مردم سقز در روز جهانی کارگر که در میدان چمی ولی‌خان برگزار شد نیز مورد حمله عوامل نیروهای سرکوبگر و مزدوران محلی رژیم آخوندی قرار گرفت. این حمله به درگیری کشیده شد. تعدادی از تجمع‌کنندگان دستگیر شدند.

در مریوان تجمع کارگران به‌مناسبت روز جهانی کارگر در میدان شبرنگ این شهر برگزار شد.

در اصفهان کارگران بازنشسته فولاد اصفهان با تجمع مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد به وضعیت معیشتی خود و رسیدگی نکردن رژیم به مشکلاتشان دست به اعتراض زدند.

اطلاعات آخوندی در سنندج در روز ۱۰ اردیبهشت به منظور جلوگیری از برگزاری تظاهرات روز کارگر شماری از فعالان را احضار و به آنها هشدار دادند که مراسم روز کارگر برگزار نکنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷(اول مه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/998450a9-5fec-49fc-a7eb-f0f8bd43caab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات