728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

مصاحبه تلویزیون الجزیره با مسؤل کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران درباره قرارگاه اشرف

-

دکتر سنابرق زاهدی
دکتر سنابرق زاهدی
تلویزیون الجزیره در گزارشهای خود هم‌چنین مصاحبه زنده خود با مسؤل کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران را پخش کرد و پرسید: آقای زاهدی موضع شما در رابطه با این‌که رئیس‌جمهور عراق بستن قرارگاه اشرف در پایان سال جاری را اعلام کرد چیست؟

مسؤل کمسیون قضایی شورای ملی مقاومت در پاسخ گفت: «اولاً فکر می‌کنم حضور طالبانی در این کنفرانس یک توهین به مردم عراق است، زیرا که مردم عراق از تروریسم رژیم ایران در کشورشان رنج برده‌اند. ثانیاً این کنفرانس در واقع به‌عنوان واکنش رژیم ایران به اتفاق‌نظر بین‌المللی در تأیید حقوق ساکنان اشرف صورت می‌گیرد. زیرا هم‌چنان که می‌دانید، هفته پیش گردهمایی بزرگی بود که بیش از 100هزار تن از ایرانیان خارج کشور و هم‌چنین مهمانانی از کشورهای عربی برای حمایت از حقوق ساکنان اشرف در پاریس در آن شرکت داشتند و در این گردهمایی حمایت اکثریت پارلمانهای ۳۰کشور جهان در حمایت از حقوق ساکنان اشرف اعلام گردید. یعنی اقدام رژیم به‌عنوان واکنشی نسبت به این اجماع و اتقاق‌نظر بین‌المللی صورت گرفته است. هم‌چنین شما می‌دانید که احمدی‌نژاد و خامنه‌ای کیسه‌های دلار را برای کشاندن سرانی از برخی از کشورها برای تأیید مواضع خودشان صرف می‌کنند و آن‌چه را که مدتی پیش در این زمینه در افغانستان رخ داد را فراموش نکنیم».

دکتر سنابرق زاهدی در ادامه اظهاراتش در پاسخ به سؤال الجزیره راجع به دعاوی مربوط به بسته شدن اشرف گفت: «اولاً آن‌چه که راجع به بسته شدن قرارگاه اشرف در پایان سال جاری میلادی اعلام می‌شود، برای تحت پوشش قرار دادن جنایتی است که رژیم ایران به‌وسیله دولت مالکی در هشتم ماه آوریل علیه ساکنان اشرف مرتکب شده است، همان‌طور که شما اعلام کردید در این جنایت ۳۶تن کشته و ۳۵۰تن از ساکنان اشرف مجروح شدند و جامعه بین‌المللی مستمراً خواستار تحقیق همه‌جانبه و مستقل و بی‌طرفانه در رابطه با این جنایات است و مالکی برای فرار از این تحقیق، بستن قرارگاه را اعلام می‌کند.
ثانیاً ، این فقط جامعه بین‌المللی نیست که از حقوق ساکنان اشرف حمایت می‌کند بلکه مردم عراق نیز بارها حمایت خود را از حضور مجاهدین خلق در اشرف اعلام کرده است و چنان‌که می‌دانید ۵میلیون و 200هزار تن از عراقیان در سال ۲۰۰۶ و 3میلیون شیعه در سال ۲۰۰۸ حمایت خود را از مجاهدین در اشرف اعلام کرده‌اند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/812e3897-2035-4a40-bad5-1c19353e9387"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات