728 x 90

قیام سراسری، شماره ۲۴۹

تظاهرات بزرگ مردم زاهدان در ۱۹۰ امین روز قیام سراسری

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران ۴ فروردین
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران ۴ فروردین

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۲۴۹

تظاهرات بزرگ مردم زاهدان در ۱۹۰ امین روز قیام سراسری با شعارهای

خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله؛ مرگ بر خامنه‌ای؛ مرگ بر بسیجی، مرگ بر سپاهی؛ مرگ بر جمهوری اعدامی؛ این آخرین پیامه، هدف کل نظامه؛ مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر؛ سلطنت، ولایت یکصد سال جنایت؛

 

جمعه ۴فروردین در صد و نودمین روز قیام سراسری، مردم زاهدان برای بیست و پنجمین هفته متوالی، پس از نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند و به‌رغم اقدامات سرکوبگرانه با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله» دست به تظاهرات زدند.

آنها هم‌چنین شعار می‌دادند: «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر»، «سلطنت، ولایت یکصد سال جنایت»، «مرگ بر سپاهی، مرگ بر بسیجی»، «مرگ بر جمهوری اعدامی»، «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه»، «استاندار داعشی نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «برادر شهیدم، خونتو پس می‌گیرم»، «می‌کشم می‌کشم آن که برادرم کشت»، «حکومت بچه کش نمی‌خوایم» «مثل شهید یاسرم، برای مرگ حاضرم»، «این ملت آزادی می‌خواد، کشور آبادی می‌خواد» و «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه».

رژیم اینترنت زاهدان را از صبح جمعه مختل کرده است تا ارتباط مردم زاهدان با بقیه نقاط را قطع و مانع خبر رسانی شود.

همزمان در گالیکش استان گلستان، مولوی محمد حسین گرگیج امام جمعه اهل سنت این شهر به‌رغم ممنوع المنبر شدن توسط رژیم، به خواست مردم نماز جمعه را با شرکت هموطنان ترکمن و بلوچ برگزار کرد. مردم با حمل تراکتهایی در نماز جمعه خواستار آزادی زندانیان سیاسی و عدم دخالت رژیم در نماز جمعه این شهر شدند.

خانم مریم رجوی با درود بر مردم زاهدان که سال جدید را با شعار ”مرگ بر خامنه‌ای“ آغاز کردند، گفت هزاران هموطن بلوچ در خیزش خود در اولین جمعه سال۱۴۰۲ بار دیگر بر عزم جزم خود برای سرنگونی این رژیم ضدبشری و رهایی ایران‌زمین تأکید کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴ فروردین ۱۴۰۲ (۲۴ مارس ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ff61272-ec20-43a5-a864-e1ba23c22317"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات