728 x 90

تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۲۹تیر۹۸
تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۲۹تیر۹۸

در تداوم سلسله تظاهرات و گردهماییهای «ایران آزاد» روز شنبه ۲۹تیر ۹۸و در آستانه ۳۰تیر سالروز قیام ملی سی تیر و سالروز تأسیس شورای ملی مقاومت ایران، شهر استکهلم پایتخت سوئد شاهد تظاهرات بزرگ و خروش ایرانیان آزاده بود که بار دیگر فریاد آزادیخواهی و صدای مقاومت و قیام آفرینان و کانونهای شورشی و رزم آوران ارتش آزادی را طنین‌افکن ساختند.

هموطنان آزاده ابتدا در پارک کونگز تره گوردن در شهر استکهلم، تظاهرات بزرگی برگزار کردند و سپس به راهپیمایی در خیابانهای استکهلم پرداختند.

در این تظاهرات شخصیتهای سیاسی، نمایندگان پارلمان از کشورهای اسکاندیناوی و مدافعان حقوق‌بشر، اعضای شورای ملی مقاومت ایران، اعضای کمیته‌های همبستگی با ایران آزاده در کشورهای شمال اروپا و نمایندگان جوامع و تشکلهای ایرانیان در اسکاندیناوی شرکت و به سخنرانی پرداختند.

سخنرانان حمایت خود را از از قیام مردم ایران و کانونهای شورشی اعلام و بر پشتیبانی از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران و برنامه خانم مریم رجوی برای ایران آینده تأکید کردند

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی به شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پیامی فرستاد. خانم رجوی در بخشی از این پیام تأکید کرد:

شرکت‌کنندگان و سخنرانان تظاهرات استکهلم، نقض گسترده حقوق‌بشر توسط رژیم رکوردار اعدام بر ایران را محکوم کردند. و بر ضرورت مقابله قاطع با جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی و تروریسم صادراتی حکومت آخوندی و همچنین محاکمه تروریستهای دستگیر شده،و اخراج مأموران و مزدوران و جاسوسان رژیم تأکید کردند

در پایان سخنرانیها، هموطنان آزاده و حامیان مقاومت در خیابانهای استکهلم به راهپیمایی پرداختند تا فریاد مردم تحت ستم میهنمان را طنین‌انداز کنند.

گزارشهای مشروح گردهمایی و تظاهرات هموطنان آزاده در استکهلم، متعاقباً منتشر خواهد شد.

 

سخنرانی راما یاد وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه:

من از اشرف ۳ بازگشته‌ام. در اشرف ۳ من غیرممکن را دیدم. کسی که اینجا در برابر شما ایستاده یک زن حیرت‌زده است. احساسات در برابر این شهر که تنها ظرف کمتر از دو سال ساخته شد. با سالنها، خانه‌ها،‌ بیمارستان، آموزشگاه و نانوایی که اطراف آن چیزی نیست و در فاصله ۴۰دقیقه‌یی از تیرانا در آلبانی واقع شده است. در آنجا شهری هست که تا چند ماه پیش فقط زمین زراعی بود. شما یک کار خارق‌العاده را در اشرف به‌اثبات رساندید. آن‌چه در اشرف ساخته شد، روزی می‌تواند در ایران ساخته شود. این کار نیاز به تلاش طاقت‌فرسا، امید و نبوغ و نظم شما را داشت. ولی از سوی دیگر هزاران نفر شهید شدند تا اشرف به‌وجود آمد.

آلبانی، کشوری در بالکان با یک تاریخچه منحصر به‌فرد، معبر هزاران تمدن بوده است که اکنون با وجود اشرف ۳ ، معبر تمدن ایرانی هم شده است.

همه نیاز به یک سرزمین دارند و اسکندر، بنیانگذار آلبانی رهبر یک مقاومت قهرمانانه علیه امپراطوری عثمانی، روزی به مردم آلبانی گفت: «من آزادی را برای شما نیاوردم، بلکه آن‌را در میان شما یافتم»‌.

فرانسه نیز در دهه۱۹۸۰به این درک رسید و در آن سال بود که از مجاهدین در اورسور اواز، استقبال کرد. من از اشرف ۳ باز می‌گردم و در آنجا یک موزه بسیار خیره‌کننده با ۴۰سال مقاومت علیه سرکوب و استبداد را دیدم. بی‌شمار قربانیان را (مشاهده کردم)؛‌ شما باید در میان راهروهای این موزه راه بروید تا چهره‌های قدرتمند و پرافتخار سرداران ایران را ببینید.

در کنار چهره مسعود رجوی، ما در برابر صدها تصویر زنان، مردان و قهرمانانی که به‌دست رژیم کشته شدند حیرت‌زده شدیم. ما تحت تأثیر گورهای جمعی قرار گرفتیم و در برابر تصاویر قتل‌عام اشرفی‌ها در عراق ایستادیم. برخی حتی در بیمارستان به‌قتل رسیده بودند. زمانی که در برابر تصاویر اعدام‌شدگان ایستاده بودیم، زبان ما از بیان قاصر بود. این است اشرف ۳ ،‌ جایگاه خاطره‌ها،‌ سرزمین امیدها، شاهد زنده ترس، ترور و ایمان.

اشرف ما را به‌یاد تهران می‌اندازد که نمایانگر اعتراضات بسیاری از شهرهای آن در همین چند ماه پیش و تا همین الآن (توسط مردمی) است که خواستار تغییر هستند. آیا کسی تردید دارد که این تظاهرات به‌طور شگفتی‌آوری نشان‌دهنده خواست مردم ایران برای دموکراسی و نه دیکتاتوری،‌ آزادی و نه ترور، حکومت غیرمذهبی و نه حکومت مذهبی،‌ برابری و نه ویژه‌سازی است؟ مردم بیدار شده‌اند. ما باید به فریاد آنها گوش فرا بدهیم. ولی پاسخ رژیم ترور و زندان است. باید به‌خاطر سپرد که جامعه بین‌المللی چگونه به خواستهای دموکراسی‌خواهانه توجه نکرد. آنها نسبت به یک انقلاب بدبین بودند. آنها نمی‌فهمند که در تهران چه می‌گذرد و این‌که‌ دموکراسی در ایران وجود ندارد. این رفتارها نشان می‌دهد که جامعه جهانی چگونه کور و کر بود. چرا؟ چون توافق اتمی اکنون مرده و به‌خاک سپرده شده است. ما به آنها هشدار دادیم. این توافق غیرواقعی بود. غیرممکن است که بتوان با رژیم ایران مذاکره کرد. امروز ما در (منطقه) شاهد یک بحران ناشی از تهدید مذهبی از سوی رژیمی هستیم که دیدگاهش از اسلام بنیادگرایی است.

قابل پیش‌بینی بود که هرگز نمی‌توان در حالی که یک دست پشت سر دارند با آنها مذاکره کرد. در لحظةی که همه می‌خواهند راه‌حل بحران با (رژیم) ایران را پیدا کنند،‌ ما باید به فکر یک آلترناتیو قابل اتکا باشیم‌، یک آلترناتیو دموکراتیک که پادزهر بنیادگرایی است. به‌نظر من این آلترناتیو مجاهدین خلق و مقاومت ایران است که این تهدید را از دیرباز کشف و معرفی کرده بود.

اعضای این مقاومت بهای سنگینی برای پایداری خود پرداخته‌اند. شما ثابت کرده‌اید که اسلام کاملاً با پرنسیپهای دموکراسی همخوان است، ‌شامل برابری جنسی و احترام به سایر مذاهب. ما این‌را مدیون (پرزیدنت این مقاومت) مریم رجوی هستیم. مجاهدین می‌دانند که زنان برای ایران چه چیزهای به‌ارمغان آورده‌اند. ایران بدون زنان هرگز به یک تمدن عظیم تبدیل نمی‌شد.

پیشتازان تغییر ماهها و سالهاست که شهرها و روستاهای ایران را تسخیر کرده‌اند و آزادی (خود) و در برخی موارد جانهایشان را برای آن فدا کرده‌اند.

بله شما خودآگاهی بشری را به‌لرزه درآوردید، سکوت را شکستید، به آپارتاید جمعی پایان بخشیدید و کلمه عدالت را در اوج نشاندید. شجاعت عظیم و تعهدپذیری شما خارق‌العاده،‌ قوی و عمل روزانه ایمان و اراده است.

به‌خاطر شما تغییر در چشم‌انداز است و این تغییر خارق‌العاده یک نام قوی، یک صدای قوی و یک چهرهٴ کاریسماتیک از یک سمبل دارد که نام آن رئیس‌جمهور مریم رجوی است.

راما یاد

راما یاد

 

مریم رجوی: حق مردم ایران برای مقاومت به‌منظور سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار حاکمیت جمهور مردم باید به‌رسمیت شناخته شود

مریم رجوی - پیام به تظاهرات ایرانیان در سوئد

مریم رجوی - پیام به تظاهرات ایرانیان در سوئد

 

هموطنان،
یاران مقاومت،
صدای همیشه خروشان کانون‌های‌ شورشی و ارتش آزادیبخش ملی در سراسر گیتی.
ایرانیانی که برای رهایی مردم‌تان از اختناق و فقر و بی‌عدالتی قیام کرده‌اید
به همه شما درود می‌فرستم.
از ‌قانون‌گذاران، مدافعان حقوق‌بشر و حقوق زنان که در حمایت از برقراری آزادی و دموکراسی در ایران و برای یک ایران آزاد به‌ شماپیوسته‌اند، صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم.
هموطنان،
فردا ۳۰تیر است.
شصت و هفتمین سالگرد قیام ملی ۳۰تیر با شعارهای یا مرگ یا مصدق، نماد حاکمیت مردم ایران در برابر استبداد سلطنتی و آخوندهای ارتجاعی.
و سی و هشتمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران و اعلام آن توسط مسعود رجوی در تهران در ۳۰تیر ۱۳۶۰،
راستی که مسعود رجوی از شکنجه‌گاههای شاه تا بی‌دادگاههایش و تا همین امروز نام و یاد و راه مصدق را در تاریخ معاصر ایران زنده نگهداشت و ارتقاء داد.
آن‌هم در زمانی که خمینی به‌خاطر سیلی خوردن مصدق از ارتجاع و استعمار شکرگزاری می‌کرد و صریحاً می‌گفت:
برایش قابل‌تحمل نیست که «برای هر استخوانی»‌ میتینگ راه بیندازند و «اگر یک نفر نفت را ملی کرده‌، اسلام را کنار بگذارند و برای او سینه بزنند»‌.
راستی حرف مصدق چه بود‌؟
- در‌باره استبداد و کودتای رضاخانی می‌گفت: «آیا می‌شود گفت که به کمک یک دسته قزاقی که تحت‌امر خارجی است انقلاب کنند و ملت را به راه راست هدایت کنند؟
آیا به‌وسیله یک بیانیه پوک می‌توان انقلابی شد یا این‌که دعوی اصلاحات کرد؟ کدام آدم با بصیرتی است که با این حرف‌ها گول بخورد».
-و می‌گفت: «علمداران آزادی را به دست میرغضبان ارتجاع نسپارید».
سلام بر مصدق‌، و درود بر شهیدان قیام ۳۰تیر و امتداد تاریخی آنها تا همین امروز.
و این راهی است که در مقاومت برای آزادی تا پیروزی و تا رسیدن به ایران آزاد ادامه دارد و هر روز چشم‌انداز آن روشن‌تر می‌شود.... (جزئیات بیشتر)


 

سناتور لوچو مالان از ایتالیا:

شما امروز با حضورتان در اینجا تاریخ ایران را می‌سازید. شما بی‌شما رانی که سرشار از عشق به آزادی ایران هستید.

ما باید از مقاومت مردم ایران حمایت کنیم. ما سخنان خانم مریم رجوی را شنیدیم و تلاش و جدیت او را برای آزادی و عشق او را برای یک ایران آزاد می‌بینیم. باید از او حمایت کنیم. من همه سران اروپا را به توقف سیاست مماشات با رژیم آخوندها فرا می‌خوانم. به مماشات با رژیمی که آزادیها را می‌کشد و مردم ایران را به‌قتل می‌رساند خاتمه دهید. رژیمی که از تروریسم حمایت می‌کند و تمام منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است. رژیمی که با تروریسم و با تسلیحاتش همه کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

برخورد اتحادیه اروپا نسبت به موضوع ایران باید تغییر کند. با یک کمیسیون جدید، بایستی سیاست‌های جدیدی هم اتخاذ شود، سیاست‌های کهنه قبلی، یعنی مماشات با رژیم ایران و معاملات اقتصادی با آن‌را کنار بگذارید. این سیاست‌ها باید تغییر کنند. عوامل رژیم ایران در اروپا را بیرون کنید و مماشات با این رژیم را متوقف کنید. از کسانی که واقعاً خواهان تغییر این رژیم هستند حمایت کنید.

اکنون مفتخرم که از شما دعوت کنم به یک کلیپ ویدئویی از سخنان مسعود رجوی، آزادیخواه کبیر، گوش کنید. آزادیخواه بزرگی که آزادی را نه فقط برای ایران بلکه برای تمام جهان می‌خواهد.

اگر حتی یک کشور در جهان آزاد نباشد، تمام جهان آزاد نیست. بیایید از یک ایران آزاد حمایت کنیم. ایران آزاد.

سناتور لوچو مالآن از ایتالیا - تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

سناتور لوچو مالآن از ایتالیا - تظاهرات در استکهلم – سوئد 

 

کیمو ساسی -وزیر و نماینده پیشین پارلمان فنلاند

دوستان عزیز، رژیم آخوندها در تهران یکی از وحشی‌ترین حکومتها در جهان است و وضعیت در ایران طی ده سال گذشته از زمان تظاهرات در سال ۲۰۰۹وخیم‌تر شده است.

امکان مخالفت واقعی در داخل کشور وجود ندارد. چرا که اجازه آن داده نمی‌شود. مخالفان حکومت و مدافعان حقوق‌بشر در آن کشور به‌ زندان انداخته می‌شوند و مورد تعرض و شکنجه قرار می‌گیرند.

صدها نفر هر سال اعدام می‌شوند. حتی نوجوانان در آن کشور اعدام می‌شوند. حکومت تهران یک حکومت وحشی است.

حکومت تهران، در داخل دست به‌ اعمال تروریستی می‌زند. ولی این حکومت همچنین تروریسم را نه فقط به خاورمیانه بلکه به اروپا صادر می‌کند.

یک سال پیش، مأموران (رژیم) تهران تلاش کردند حمله‌یی را به اجلاس اپوزیسیون در پاریس سازمان دهند. این غیرقابل‌تحمل است.

(رژیم) ایران امروز یکی از فاسدترین حکومتهای جهان است. در ایران، سپاه پاسداران می‌تواند هر کاری را که بخواهد در کشور انجام دهد. برای آنها قانونی وجود ندارد. هم‌چنان‌که دیدیم، آنها روز قبل یک شناور تحت مالکیت سوئد را در آبهای بین‌المللی ربودند. این برای ما غیرقابل قبول است.

چهل میلیون نفر در ایران در گرسنگی به‌سر می‌برند. مردم در ایران رنج می‌کشند. به‌همین دلیل همواره تظاهرات عظیمی در ایران شکل می‌گیرد. این مردم خواسته‌یی دارند. آنها خواهان تغییر حکومت هستند.

زمان صحبت با دولتهای غربی فرا رسیده است. آنها باید حمایت خود را از اپوزیسیون و مردم ایران نشان بدهند.

این بسیار مهم است که یک برنامه ۱۰ماده‌یی برای دموکراسی، حقوق‌بشر و صلح در ایران توسط خانم مریم رجوی ارائه شده است. ما از این برنامه حمایت می‌کنیم.

خانم رجوی به‌عنوان یک زن، رئیس‌جمهور ایران خواهد بود. وزیر خارجه سوئد باید بگوید که اگر خواهان صلح در ایران هستید، نیازمند قدرت زنان در ایران خواهید بود.

دوستان عزیز،

ما در اشرف ۳ بودیم و توانستیم ببینیم که اپوزیسیون ایران در حال حاضر چقدر قدرتمند است. شورای ملی مقاومت ایران یک پارلمان و کمیته‌های مختلف دارد و اپوزیسیون را گردهم می‌آورد.

کاری که آنها در اشرف ۳ انجام می‌دهند بسیار مهم است.

به‌نظر من بسیار مهم است که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بیت خامنه‌ای، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات اعمال شوند. زیرا آنها مسئول کشتار مردم و نقض حقوق‌بشر هستند.

این تحریم‌ها به‌خصوص در زمینه سیاسی در این مرحله اهمیت بسیاری دارند.

یک گام دیگر که توسط خانم رجوی پیشنهاد شده، ترغیب دولتها به‌ فشار‌ آوردن به رژیم ایران است تا درهای زندانها را به روی هیأتهای حقیقت‌یاب بین‌المللی باز کند تا از وضعیت زندانها مطلع شویم.

دوستان عزیز،

فقط یک راه‌حل برای ایران وجود دارد و آن، تغییر رژیم است.

ایران نیازمند حاکمیتی است که کشور را به‌سوی حقوق‌بشر هدایت کند.

ما که در اینجا جمع شده‌ایم و مردم ایران، نیرویی هستیم که تغییر را ایجاد خواهد کرد.

دوستان عزیز، ایران را آزاد کنید.

کیمو ساسی - تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

کیمو ساسی - تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران


 

سناتور جری هورکان عضو سنای ایرلند:

بسیار عالیست که این‌ همه جمعیت را امروز در این گردهمایی می‌بینم و خوشحالم که اینجا هستم.

مفتخرم که امروز به‌همراه شما در این گردهمایی باشکوه برای حمایت از مردم ایران و جنبش مقاومت شما، شورای ملی مقاومت، حضور دارم. من از جانب بسیاری از همکارانم در سنا و پارلمان ایرلند، گرم‌ترین سلامها را برای شما آورده‌ام. من همچنین از دیدار اخیرم از اشرف۳در آلبانی که هفته پیش داشتم آمده‌ام، جایی که این امتیاز را داشتم که با بسیاری از اعضای اپوزیسیون ایران یعنی سازمان مجاهدین خلق، در خلال یک کنفرانس ۵روزه ملاقات کنم. در آنجا به‌طور مستقیم شاهد حمایت عظیم بین‌المللی بودم که سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور منتخب آن، خانم رجوی از آن برخوردارند. سیاستمداران فراحزبی، پارلمانترها و مقامات از سراسر جهان و از هر ۵قاره در آنجا حضور داشتند. هفته گذشته، آنها از دهها کشور مختلف به اشرف۳در آلبانی آمده بودند. از آمریکا و کانادا، اروپا و حتی استرالیا. برنامه‌هایی که در اشرف۳بود برای من بسیار آموزنده بود. من این فرصت را داشتم که از موزه هم بازدید کنم. آنجا در اشرف۳‌ ‌ مقاومت ایران موزه بسیار جالبی ساخته که ذهن من‌ را خیلی تغییر داد. این موزه برای یادبود دهها هزار نفر از شهدایی بود که برای برقراری آزادی و دموکراسی در کشور شما جان باختند. در این موزه اسناد جنایات رژیم ایران در خلال ۴۰سال گذشته وجود دارد.

این جنایات برای به‌ سکوت‌ کشاندن و از بین‌ بردن جنبش مقاومت بوده است. ما می‌دانیم که این رژیم به تلاش خود برای بی‌اثر ‌کردن فعالیت‌های شورای ملی مقاومت ادامه می‌دهد. ولی ما به‌روشنی می‌بینیم که تلاشهای (این رژیم) با شکست مواجه شده است. امروزه قلب مقاومت شما برای ایجاد یک ایران آزاد و دموکراتیک در خیابانهای ایران با فعالیت‌های کانون‌های شورشی و شوراهای مردمی می‌تپد. این کانونها به تلاش خود برای سازماندهی تظاهراتهای ضد رژیم ادامه می‌دهند که با شعارهای مرگ بر دیکتاتور صورت می‌گیرد.

من امروز به‌همراه بسیاری از شخصیتهای اروپایی اینجا در کنار شما هستیم تا از مردم شجاع ایران و جنبش سازمان‌یافته مقاومت شما و خانم مریم رجوی حمایت کنیم.

من امروز اینجا به آنها و سایر سخنرانان می‌پیوندم تا از اتحادیه اروپا بخواهیم به سیاست مماشات خود با رژیم تهران پایان دهد، یک سیاست قاطع در برابر آنها اتخاذ کند و حقوق مردم ایران را برای ایجاد تغییر در ایران به‌رسمیت بشناسد تا به این رژیم بی‌رحم با کمک مقاومت مشروع شورای ملی مقاومت پایان دهند.

افتخار می‌کنم که جزو پارلمانترهای کشور خودم از احزاب مختلف هستم که به‌ حمایت از مردم ایران برخاسته‌ایم در حالی‌که آنها مأموریت دشواری برای استقرار ایرانی آزاد و دموکراتیک و یک جمهوری غیرمذهبی بر اساس برنامه۱۰ماده‌یی دموکراتیک خانم مریم رجوی و شورای ملی مقاومت برعهده‌ دارند. ما قویاً از این برنامه ۱۰ماده‌یی حمایت می‌کنیم.

برای من شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده آن، مریم رجوی، پرچم‌دار ایرانی بهتر و غنی‌تر و موفق هستند. (من و) بسیاری از همکارانم در پارلمان ایرلند با خانم مریم رجوی موافقیم که دیکتاتوری مذهبی در ایران یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها نه تنها برای ایران بلکه برای سراسر خاورمیانه است. (این رژیم) همچنین یک مانع بزرگ برای برقراری ایرانی آزاد و غنی است.

ما از فراخوان به جامعه بین‌المللی و به‌خصوص اتحادیه اروپا برای اقدام در راستای خاتمه دادن به مصونیتی که (این رژیم) در ارتباط با نقض حقوق‌بشر، قریب ۴دهه از آن برخوردار بوده، به‌طور کامل حمایت می‌کنیم. اتحادیه اروپا می‌تواند این کار را بسادگی، با به‌رسمیت‌شناختن و محکوم‌ کردن قتل‌عام وحشیانه هزاران زندانی سیاسی در ایران در سال ۱۹۸۸انجام بدهد. جنایتی که به‌خوبی به‌عنوان جنایت علیه بشریت مستند شده است از نهادهای ذیربط ملل ‌متحد می‌خواهیم دستور انجام تحقیقات را صادر و عاملان (آن) را به‌پای میز عدالت بکشاند. در گام بعدی، اتحادیه اروپا باید، هم سپاه پاسداران و هم وزارت اطلاعات رژیم را در تمامیتشان، بلادرنگ نام‌گذاری کند و به مماشات با این رژیم خاتمه دهد.

من و همکارانم یک پیشنهاد فراحزبی در سنای ایرلند مطرح کرده و درخواست کرده‌ایم که دولت ما و اتحادیه اروپا در این ارتباط دست به‌عمل بزنند. این کار برای پس‌راندن اقدامات تجاوزکارانه و غیرقابل قبول این رژیم در منطقه و سایر نقاط، از جمله داخل کشور و تأثیراتش در سراسر اروپا، یک امر ضروری است. آنها یک اپوزیسیون طرفدار دموکراسی را هدف قرار می‌دهند و دست به حملات تروریستی در اروپا می‌زنند. من از دولت سوئد و پارلمان آن می‌خواهم برای برداشتن این گامها در اتحادیه اروپا، به پارلمان کشور من ملحق شوند.

این مردم ایران هستند که آینده کشور را ترسیم می‌کنند. ما شاهد قیام برای تغییر و ایجاد کشوری بهتر و سرنگونی دیکتاتوری مذهبی حاکم بوده‌ایم. شما اینجا هستید تا صدای خواستهای مشروع آنها باشید. شما این موفقیتها را مدیون رهبری رئیس‌جمهور منتخبتان، خانم رجوی هستید و به همین دلیل رژیم تهران از جنبش شما وحشت دارد و به‌طور مستمر علیه آن توطئه‌چینی می‌کند. شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که بسیاری از همکاران من در سنای ایرلند و خودم، از اهداف عادلانه شما حمایت می‌کنیم. ما در تلاش شما برای حقوق‌بشر، دموکراسی و عدالت، در کنار مقاومت ایران و مردم ایران خواهیم ایستاد و امیدوارم و می‌دانم که به‌زودی پیروزی بر این رژیم و آخوندها را با شما در تهران جشن خواهیم گرفت.

در همین روزهای گذشته کارهای رژیم ایران را علیه نفتکشهای انگلیسی دیدیم. من ۲هفته پیش در برلین و در گردهمایی شما بودم که در آن پانزده‌هزار نفر شرکت داشتند. من هفته پیش در اشرف بودم و امروز هم با هزاران نفر از شما در اینجا هستم. برای تلاشهای شما که (از حمایت) بسیاری از سیاستمداران از سراسر جهان، از جمله رودی جولیانی، جوزف لیبرمن، پاتریک کندی و بسیاری دیگر از سیاستمداران معروف آمریکایی و بین‌المللی (برخوردارید) آرزوی موفقیت دارم.

امیدوارم که همه ما به‌زودی برای حمایت از یک رئیس‌جمهور جدید در تهران باشیم. متشکرم.

جری هورکان- تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

جری هورکان- تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

 

ادوارد سولنس -وزیر پیشین محیط‌زیست ایسلند:

دوستان خوب و هواداران «ایران آزاد» از شما متشکرم. من از صمیم قلب از آرمان شما حمایت‌ می‌کنم. خوشبختانه هیچ نمایندگی دیپلماتیکی از طرف رژیم سرکوبگر آخوندها در کشور ما وجود ندارد کنفرانسی که در اشرف ۳در آلبانی برگزار شد یک رویداد بسیار مهم برای من بود و از بابت آن‌چه که مشاهده کردم بسیار متعجب و غرق شگفتی شدم. چه‌طور توانستید آن مکان زیبا را تنها در مدت‌زمان ۲۰ماه ایجاد کنید؟ حتی تصور آن هم غیرممکن است.

حقیقت دیگری که برای من مسلم شد، شکست فاحش سیاست مماشات کشورهای غربی در رابطه با رژیم آخوندها بود. در این رابطه شاهد معیار‌های دوگانه‌یی هستیم، از یک طرف شاهدیم که دولتهای غربی از بابت هر گونه معامله‌یی با رژیم حتی بر سر امضای توافق اتمی ابراز خوشنودی می‌کنند، (اما) در عین‌حال تمامی مشکلات نقض حقوق‌بشر و سبعیت رژیم آخوندها را زیر فرش پنهان می‌کنند تا بتوانند از طریق این سیاست، پول بیشتری به‌دست بیاورند. فکر آن نیز بسیار وحشتناک است. از این بیم دارم که دولتهای غربی هیچ محذور اخلاقی ندارند و به این رژیم فاسد و جلاد اجازه می‌دهند که به اعمالش ادامه دهد.

به دولتهای غربی می‌گویم به‌خاطر رفتاری که با مردم آزاده ایران داشتید و این‌که از آنها به‌اندازه کافی حمایت نکردید شرم بر شما باد. زمان آن فرا رسیده که رویکرد خود را تغییر بدهید. کشور من اخیراً کرسی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در نیویورک را به‌دست آورده است. آخوندها تاکنون قطعنامه‌های زیادی در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل گذرانده شده که در آن آخوندها را محکوم کرده‌اند؛ این به وزیر خارجه کشور من کمک می‌کند که قطعنامه جدیدی را برای محکومیت آخوندها به‌پیش ببرد و این پیام من به شماست. متشکرم.

ادوارد سولنس وزیر سابق ایسلند - تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

ادوارد سولنس وزیر سابق ایسلند - تظاهرات در استکهلم – سوئد 

 

جان پری وزیر سابق ایرلند:

بسیار خوشحالم که امروز اینجا هستم و به شما و سایر سخنرانان می‌پیوندم تا حمایت خودمان را از مردم ایران در تظاهراتی که برای آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر در کشور خودشان برگزار می‌کنند نشان بدهیم. همین روز قبل، ما شاهد دلیل دیگری بودیم که نشان می‌دهد چرا رژیم ایران فقط تهدیدی برای مردم ایران نیست، بلکه تهدیدی برای منافع اروپا و منافع تجاری ما و جامعه بین‌المللی است. به‌نظر می‌رسد این رژیم فکر می‌کند که رفتار غیرقابل قبول آن از سوی اتحادیه اروپا تحمل خواهد شد و می‌تواند با توقیف کشتی‌های ما و به گروگان‌ گرفتن شهروندان ما، امتیازات بیشتری بگیرد. این تعجب‌آور نیست، زیرا طی چهار دهه اخیر رژیم ایران توانسته است مردم خود را با برخورداری از مصونیت سرکوب کند. این رژیم دهها هزار تن از مردم ایران را زندانی و اعدام کرده است که تنها جرم آنها مخالفت با رژیم بوده است. بسیاری از شما که اینجا هستید قربانیان این رژیم هستید. بسیاری از شما زندانیان سیاسی سابق هستید. شما به‌دلیل سرکوب مستمر رژیم وادار به خروج از کشور شدید و بسیاری از دوستان و اعضای خانواده شما اعدام شدند و مورد اذیت و آزار و تهدید قرار گرفتند، زیرا شما از دفاع از یک ایران آزاد و دموکراتیک دست برنداشتید. من تعهد شما را درک می‌کنم. من افتخار آن‌را داشتم که هفته گذشته، همراه با دوست و همکارم سناتور جری هورکان از اشرف ۳ در آلبانی دیدن کنم.

ما با اعضای جنبش دموکراتیک اصلی اپوزیسیون یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران صحبت کردیم و فرصت آن‌را داشتیم که به حرف‌های رهبر الهام‌بخش شما، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، مریم رجوی گوش فرا دهیم. با وجود از خود گذشتگی ساکنان اشرف ۳ و رهبری قدرتمند خانم رجوی من تردیدی ندارم که شما به دستیابی مردم خود به آزادی و دموکراسی در ایران کمک خواهید کرد. در آلبانی من همچنین شاهد حمایت قوی بین‌المللی از جنبش مقاومت ایران بودم، نه تنها از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا، بلکه همچنین از سوی جهان عرب.در کنفرانس‌های متعدد پنج روزه، ضرورت اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال (رژیم) ایران برجسته شد. بسیاری از شخصیتهای بین‌المللی به‌طور مشخص از اتحادیه اروپا می‌خواستند آن‌چه را که از سوی رژیم ایران به‌عنوان مماشات تعبیر می‌شود کنار بگذارند و در سازمان ملل و سطوح بین‌المللی اقدام کنند تا رژیم و سران آن‌را به‌خاطر جنایاتش مورد حسابرسی قرار دهند. چه در رابطه با تروریسم در اروپا و چه در رابطه با نقض جدی حقوق‌بشر در ایران. من مایلم این فراخوانها را تکرار و تأکید کنم که یک سیاست قوی، اصولی و متحد اروپایی ضروری است که خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران را به‌رسمیت بشناسد و از آن حمایت کند. ما در اتحادیه اروپا باید حقوق مردم ایران و جنبش مقاومت آنها را برای تغییر دیکتاتوری حاکم و برقراری دولتی که به‌طور واقعی در خدمت منافع مردم ایران قرار داشته باشد و حقوق و آزادی‌های آنها را تضمین کند... به‌رسمیت بشناسیم...

من برنامه ۱۰ماده‌یی دموکراتیک خانم رجوی را خوانده‌ام... بسیاری از شما قربانی سرکوب سیاسی (این رژیم) بوده‌اید و به‌خاطر تعقیب مستمر توسط آن وادار به تبعید شده‌اید. خانواده‌ها و دوستانتان اعدام شده و مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند.... اکنون اتحادیه اروپا و دولت خودم و دولت سوئد را فرا می‌خوانم که از آلترناتیو دیکتاتوری حاکم بر ایران حمایت کنند. من به حمایت از مردم ایران و معترضان در خیابانها که خواهان پایان سرکوب هستند ادامه خواهم داد. من همراه با همکارانم در سنا و پارلمان ایرلند برای فشار آوردن به اتحادیه اروپا کار خواهم کرد تا در راستای حسابرسی از رژیم به‌خاطر نقض‌های متعدد حقوق‌بشری آن دست به اقدام بزند. امیدوارم به‌زودی در تهران دیدار کنیم تا برقراری یک ایران آزاد و دموکراتیک را جشن بگیریم. از شما متشکرم.

حاضر حاضر حاضر

جان پری - تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

جان پری - تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

 

پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک:

با درود به شما نماینده‌های واقعی مردم ایران در خارج کشور

آن ملت متمدن در زنجیر که سابقه بیش از ۶هزار سال تمدن بشری دارد و اولین اعلامیه جهانی حقوق‌بشر را صادر کرده در داخل ایران فرزندانش به شما افتخار می‌کنند. که شما نیامده اید از خونهای ریخته شده مجاهدین و مبارزین و کردها و همه اقوام داخل کشور اینجا جا خوش کنید و میهن را از یاد ببرید درود بر شما.

کشور سوئد تاریخ بسیار بسیار طولانی از این جنبش‌های مقاومت داره. کشور سوئد جایی بود که به‌دلیل بی‌طرفیش بسیاری از سازمانهای مقاومت اروپا به‌ویژه نروژ و فنلاند و دانمارک اینجا میامدند و همانند شما کار می‌کردند مبارزه می‌کردند، مالی جمع می‌کردند، حتی سلاح جمع می‌کردند در کوه‌های مرز نروژ و سوئد و داخل می‌فرستادند به فنلاندمی‌فرستادند، این ملت سوئد به‌خاطر می‌آره هنوز نسلهایی ازشون هستند که زنده‌اند و بیاد می‌آورند و میگن، به من میگن وقتی ایرانیها رو توی خیابونهای استکهلم و یوتوبوری و جاهای دیگه می‌بینم یاد اونروزها می‌افتم که اعضای مقاومت کشورهای دیگه به‌ویژه کشورهای نوردیک در همینجا همین کارهای شما را می‌کردند، پس قدر شما را می‌دانند که شما نیامدید اینجا که آن ملت شریف و بزرگ را فراموش کنید

اما آنچه که ما الآن به کشورهای اروپایی می‌گوییم روشنه ما تاریخ مبارزات شما علیه فاشیسم و نازیسم هیتلر را خوب می‌دانیم. شما هم ارتش آزادیبخش درست کردید شما هم کانون‌های شورشی داشتید از فنلاند تا یونان تا یوگسلاوی تا لهستان، شما هم جنگیدید شما هم رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت داشتید در انگلستان، ژنرال دو گل و بسیاری دیگر و شما هم برای آینده و دموکراسی مردم اروپا برنامه داشتید ده ماده‌ای داشتید حالا ممکن است شما ماده‌هایش کم و بیش باشند شما هم کسی بودید که جنگیدید برای آزادی کشور تان، حتی سوئدی‌هایی که خیلی خیلی هم مثلا دور از صحنه جنگ بودند اما بسیاری از آنها شهید شدند در جنگهای شمال نروژ، بسیاری کمک می‌کردند به مقاومت مردمان دیگر در همینجا، فنلاندیها حدود سی هزار کودک را آوردند اینجا و در اینجا پناهنده کردند کودک شیرخوار بردند در ویلپنتری علیه استالین و علیه اشغال کشورشان بجنگند

آنها هم خانواده‌شان را رها کردند، آنها هم از همدیگر جدا شدند و جنگیدند و شهید دادند. چیزی نیست که این مخصوص فقط کشور ما باشه، شما هم جنگیدید اما آنچه که باعث تأسف ما ایرانیان است این است که شما فراموش می‌کنید که ما ملت ایران هم حق داریم که کانون شورشی داشته باشیم حق داریم که اشرف داشته باشیم حق داریم که رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت داشته باشیم مریم رجوی و مسعود رجوی داشته باشیم مگر شما ماکس مانوس نداشتید مگر شما ژنرال دو گل نداشتید مگر شما رهبران بزرگ مقاومت نداشتید ما هم داریم پس این حق ماست که بجنگیم برای این‌که آن کشور عزیز را آزاد کنیم چرا که همانند هیتلر و موسولینی و هیروهیتو آنها نه تنها دشمن کشورهای خودشان بودند بلکه دشمن شماره یک همه کشورهای دنیا بودند امروز هم خیلی بدتر رژیم فاشیست به نام اسلام، اسلام و فاشیزم که هیچ ربطی به دین اسلام، اسلام دین مورد احترام مردم دنیا نداره الآن بسیار خطرناکتر است برای شما، ما به شما اروپایی‌ها می‌گوییم که یک زمانی چمبرلن رفت با هیتلر در مونشن در مونیخ ملاقات کرد همان کاری که شما مثل برجام کردید و بعد قرارداد صلح بست و وقتی که برگشت هنوز قرارداد صلح جوهرش خشک نشده بود که هیتلر از طرف انگلستان مطمئن شد که انگلیس حمله نمی‌کند بعد لهستان را گرفت و جنگ جهانی دوم شروع شد شما هم این راه را رفتید مقاومت مردم ایران را زیر فشار گذاشتید در لیست گذاشتید همان کاری که چمبرلن کرد شما کردید و الآن هم ببینید در خلیج‌فارس چه می‌شود. بینید رژیم دارد قدم به قدم دارد کاری را می‌کند که هیتلر و موسولینی و امپراطور هیروهیتو کرد. یکروز چرچیل به شما حرف قشنگی زد گفت شما در جریان جنگ بین‌الملل دوم بین خفت و جنگ یک انتخاب داشتید شما سرشکستگی بخوانید اپیزمنت و مماشات را انتخاب کردید جنگ هم نصیبتان شد الآن داره تکرار میشه تا دیر نشده استاپ کنید.

پرویز خزایی- تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

پرویز خزایی- تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

 

مگنوس اسکارسون- نماینده پارلمان سوئد

 

خیلی متشکرم، سال گذشته ما کنفرانس بسیار بزرگی در پاریس برگزار کردیم. هزاران تن خواستار تغییر در ایران شدند. این بسیار، بسیار مهم است. دیدن این همه جمعیت در این‌جا در استکهلم خیلی مهم است.

اسم من مگنوس اسکارسون و نماینده پارلمان هستم. مفتخرم که در این تظاهرات حضور دارم که خواستار آزادی برای مردم ایران است. آزادی مردم از سرکوب رژیم ایران. برای من به‌عنوان نماینده پارلمان مهم است که همراه شما ایرانیان که در سوئد ساکن هستید تلاش کنیم دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران برقرار شود. همه انسانها حق دارند در آزادی زندگی کنند. دوستان من، امروز مردم در ایران در راه به‌دست آوردن آزادی، شکنجه و کشته می‌شوند. کشتار جمعی می‌شوند و بسیاری زندانی سیاسی هستند. حقوق زنان در ایران نقض می‌شود. این اقدامات غیر‌قابل قبول است.

ما امروز در کنار هم در همبستگی با هم ایستاده‌ایم. مردم ایران باید بدانند که در مقاومت‌شان برای آزادی تنها نیستند. من خواهان آن هستم که دولت سوئد دست به اقدامات بسیار بیشتری در این‌باره بزند. زمان آن فرا رسیده است که این اعمال متوقف شوند و ما باید از همین الآن شروع کنیم.

بسیار متشکرم

مگنوس اسکارسون - تظاهرات در استکهلم – سوئد

مگنوس اسکارسون - تظاهرات در استکهلم – سوئد

 

مهناز سلیمیان دبیر ارشد شورای ملی مقاومت ایران 

با سلام به شما، سلامی به بلندای فریادهای شما

سلام به کانونهای آتش‌افروز شورشی، طلایه‌داران ارتش آزادی

سلام به شما یاران شورشگر و اشرف‌نشان که در بروکسل، واشنگتن، برلین و بعد از برگزاری کهکشان کهکشانها در اشرف ۳ ، امروز در اینجا، در استکهلم چون سیل خروشان علیه رژیم سفاک آخوندی بپاخاستید و با فریادهایتان صدای رسای مردم ایران و ارتش آزادی ستان را طنین‌افکندید و به ندای رهبر مقاومت حاضر حاضر گفتید

در اینجا ما جمع شده‌ایم که یک پیام روشن به همه کسانی که هنوز در فکر مماشات با رژیم آخوندی هستند بدهیم. پیام اینست: ناقوس مرگ ملایان به صدا در آمده، مردم، کانونهای شورشی و ارتش آزادی و جوانان قیام آفرین، حرف اول و آخرشان سرنگونی این رژیم است.

رژیم آخوندی در تله سرنگونی گیر کرده و برون رفتی ندارد. خلقی به‌پاخاسته و خشمگین،

مقاومتی که با عبور از ۷دریای خون و رنج و شکنج و غلبه بر توطئه‌های داخلی و خارجی آماده قیام به وظیفه نهایی است و آمریکایی که دیگر،در تنگناها به فریاد رژیم نمی‌رسد.

در چنین شرایطی ما به اروپا و به‌خصوص به دولت سوئد اعلام می‌کنیم مقاومت و مردم ایران از شما هیچ چیز نمی‌خواهند الا این‌که دست از سیاست کثیف مماشات بردارید و در کنار مردم ایران بایستید. این رژیم را تحریم کنید.

سرمایه‌گذاری روی رژیم محکوم به شکست است،. آینده از آن مردم و مقاومت ایران است

برای مردم ایران و پناهندگان ایرانی هر گونه رابطه با این رژیم و وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس و اطلاعات سپاه، خیانت به دموکراسی و حاکمیت مردم و سوخت رساندن به ماشین سرکوب و ترور فاشیسم دینی است.

خامنه‌ای، روحانی، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات باید لیست‌گذاری شوند. خامنه‌ای این جانی باید برای همیشه از تاریخ ایران جارو شود.

مزدورانش محاکمه، مجازات و اخراج شوند.سفارت‌خانه‌های رژیم این مراکز جاسوسی و تروریسم باید تعطیل شوند. مسئولان قتل‌عام ۶۷باید به عدالت سپرده شوند. این رژیم باید از جامعه بین‌المللی طرد شود، کرسی‌های ایران در ملل ‌متحد به مقاومت ایران و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران واگذار شود.

همان‌طور که خواهر مریم گفتند ایران، این زیباترین وطن را از آخوندهای اشغالگر پس می‌گیریم و سرزمین شیر و خورشید را از نو می‌سازیم.

همه ما که در اینجا جمع شده‌ایم یکبار دیگر برای سرنگونی این رژیم پلید و آزادی این زیباترین وطن تجدید عهد می‌کنیم حاضر حاضر حاضر (جمعیت حاضرحاضر)

مهناز سلیمیان دبیر ارشد شورای ملی مقاومت ایران - تظاهرات در استکهلم – سوئد

مهناز سلیمیان دبیر ارشد شورای ملی مقاومت ایران - تظاهرات در استکهلم – سوئد

 

 

محمدعلی توحیدی:

 

به نام خدا

و به نام خلق قهرمان ایران

به نام قیام ملی سی تیر،

در حمایت از نهضت ضداستعماری و ضددیکتاتوری شاه، به رهبری دکتر محمد مصدق

و به نام قیام سی خرداد، سرآغاز مقاومت انقلابی برای سرنگونی خمینی و سلطنت مطلقه شیخ به رهبری مسعود رجوی.

که تظاهرات امروز ما هم شعله‌یی از همان آتشهای فروزان قیام و آزادی است.

بله، در قله چهار دهه وفا و پایداری و جان‌فشانی بی‌وقفه برای آزادی.

ما در پاسخ به فرمان آماده‌باش مسعود در دوران سرنگونی گرد آمده‌ایم و حاضر می‌گوییم حاضر حاضر حاضر.

 

اما این سیاست و مشی سرنگونی چیست، که برای هم جبهه‌گان خامنه‌ای و روحانی در داخل و خارج کشور و برای همدستان دشمن و خائنان به ملت و مقاومت، و برای مماشات‌گران و غارتگران نفت و اهل معامله و مذاکره با قاتلان و برای شبکه خبرنگاران دوست آخوندها، این قدرتلخ و گزنده است؟

و این قدرتلاش می‌کنند تا آن را با انواع ترفندها بپوشانند و مثل همان نهضت مصدق تخطئه کنند و مارک برنند و شیطان‌سازی کنند؟!

سرنگونی رژیم آخوندی و آمادگی برای آن، برترین حقیقت سیاسی برای مشتاقان و رزمندگان آزادی و همه مردم ایران است که در چنگال ضحاکان عمامه‌دار و پاسدار، گرفتارند.

و برترین حقیقت سیاسی و مبرم‌ترین وظیفه برای کاوه‌ها و رزمندگان آزادی است.

-از همان فردای قیام ۳۰خرداد که آخوندها خواهران دانش‌آموز ما را بدون احراز هویت اعدام کردند، تا سلسلهنبردهای شهری و نبردهای منظم ارتش آزادی

- از در هم شکستن طلسم جنگ ضدمیهنی توسط ارتش آزادی تا حماسه کبیر فروغ جاویدان و سالهای پایداری پرشکوه در اشرف و لیبرتی،

- از قیام سراسری دیماه تا خیزشها و شهرها و کانون‌های شورشی، تا سلسله تظاهرات جهانی و سلسله گردهماییهای ایران آزاد و تظاهرات امروز ما در همین جا.

بله، این ایران است که به آماده‌باش دوران سرنگونی پاسخ می‌گوید و برای تحقق آن، از دل و جان حاضر حاضر می‌گوید می‌گوید: حاضر حاضر حاضر

-بله این حقیقت برتر سیاسی این حقیقت ضروری سرنگونی امروز فقط صدای مردم ایران نیست بلکه حقیقت برتری است که در سیاست جهان نیز طنین انداخته است.

بگذارید از یک روزنامه آمریکایی برایتان بخوانم که چهار روز پیش نوشته بود:

واشنگتن تایمز۱۶ژوئیه / چیزی این هفته در آلبانی تغییر کرد

«سازمان مجاهدین خلق ایران برای دهه‌ها به‌خاطر یک بسیج سازمان‌یافته و مؤثر اطلاعات گمراه‌کننده توسط وزارت اطلاعات رژیم ایران و به‌خاطر مماشات رؤسای جمهور آمریکا با ملایان و به‌خاطر به‌دست آوردن توافقی با ” میانه‌روها “ در ایران که وجود خارجی ندارند شیطان‌سازی شدند و در دولت اوباما اجازه داده شد آنها توسط نیروهای عراقی تحت کنترل رژیم ایران تا مرز نابودی بروند. آنها طی این مدت، تروریست، فرقه، غیرمؤثر و برای جهان خطرناک خوانده شدند

اما هفته گذشته همه چیز تغییر کرد طی یک گردهمایی بزرگ شامل سیاستمداران و مدعوین از سراسر جهان که چندین روز به کمپ اشرف۳ در خارج تیرانا سرازیر شدند، طلسم‌شکسته شد و مرکز جغرافیایی مقاومت جهانی علیه رژیم جنایتکار ایران متولد و برقرار گردید».

 

بله، تظاهرات شما در این جا بخشی از همین کارزار میهنی و جهانی است، برای اثبات و تحقق سرنگونی فاشیسم مذهبی که امروز، جهان در اعتلای مقاومت ایران و در بن‌بست مرگبار آخوندهای وحشی، حقیقت آن را به چشم می‌بیند!

در چهره رژیمی وحشی که در باتلاق بحرانها سربه سنگ می‌کوبد، در دریای خزر وطن‌فروشی می‌کند، در دریای عمان کشتی می‌دزدد. و آماده‌باش مرحله سرنگونی به‌معنی به زیر کشیدن این دیکتاتوری تروریستی است.

این تنها راه رهایی ایران و جهان از خطر دوران یعنی بنیادگرایی و تروریسم برخاسته از آن است.

بعد از فروغ جاویدان، مسعود رجوی در نیایشی تکان‌دهنده گفت: «خدایا به تاریخ بگو که خون جاودانه فروغهای ما را مپوشاند».

امروز این تاریخ است که به ندای مسعود و به حقانیت راه و آرمان مسعود پاسخ می‌گوید و گواهی می‌دهد که خون شهیدانمان و رنج اسیرانمان در پیروزی آزادی و سرنگونی استبداد مذهبی گره خورده است.

خون شهیدانمان رنج اسیرانمان در تو گره می‌خورد رجوی قهرمان.

 

بله، بله با اتکا به این مقاومت ظفرمند به جامعه جهانی می‌گوییم در نبرد با تروریسم و جنگ‌افروزی آخوندها در سمت درست تاریخ و در کنار مردم و مقاومت ایران قرار بگیرید از امدادرسانی به آخوندها خودداری کنید مزدوران دیکتاتوری تروریستی را اخراج کنید غذا دادن به تمساح و مار پروراندن در آستین با نگهداری از مزدوران تروریست آخوندها در کشورهای اروپایی برای هیچکس سودی ندارد و کلام آخر به‌عنوان یک مجاهد خلق به آخوندهای ضدبشر و ضدایران و ضداسلام از زبان قرآن و از کلام خدا می‌گویم:‌

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ

ستمکاران خیلی زود خواهند دانست که درچه کیفرگاهی سرنگون خواهند شد.

پیروز باشید.

محمدعلی توحیدی - تظاهرات در استکهلم – سوئد

محمدعلی توحیدی - تظاهرات در استکهلم – سوئد

 

اریک وال‌بری - وکیل حقوق‌بشر از سوئد

برای من مایه افتخار است که اینجا ایستاده‌ام. از تحولاتی که در رابطه با ایران و موضوعاتی که در ارتباط با اپوزیسیون ایران رخ داده بسیار خوشحالم. راه دیگری (به‌جز قاطعیت) برای جلوگیری از توسعه‌طلبی رژیم (ایران) وجود ندارد. کشورهای غربی در این ۳۰سال از طریق دیالوگ، تجارت و مماشات تلاش کردند با حکومت مذهبی (در ایران) به‌جایی برسند، ولی همه اینها هیچ نتیجه‌یی در بر نداشته است. تنها نتیجه آن این بوده که (رژیم) ایران بیشتر از هر زمانی از تروریسم حمایت می‌کند؛ و در کشورهای همسایه در سوریه، یمن و عراق (جنگ‌افروزی می‌کند). (رژیم) ایران هیچ‌وقت غنی‌سازی اورانیوم را بعد از توافق اتمی متوقف نکرد و ما می‌دانیم که تنها هدف از این غنی‌سازی دستیابی به بمب اتمی است. من می‌گویم که زمان آن فرا رسیده است که سوئد از سیاست شکست‌خورده مماشات دست بردارد. وقت آن رسیده که سوئد سیاست سخت‌تری علیه رژیم ایران در پیش بگیرد و (اپوزیسیون ایران را به‌رسمیت بشناسد). شورای ملی مقاومت در راستای دموکراسی، احترام به حقوق‌بشر، جدایی کامل دین و دولت و آزادی مذاهب در ایران تلاش می‌کند.

 

آیدین لالا ـ از مقاومت سوریه

مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند.

مردم خواهان تغییر رژیم در ایران و سوریه هستند.

امروز آمده‌ام تا به مردم آزاده ایران و سوریه بگویم که درد و رنج ما یکی است. رژیمهای دیکتاتوری در سوریه و ایران مرتکب جنایت علیه مردم بی‌گناه شده‌اند. ولی ما می‌دانیم که دو اراده وجود دارد که کسی را یارای شکست‌دادن آن نیست. اراده مردم و اراده خدا.

رژیم‌های ایران و سوریه سقوط خواهند کرد... آن‌چه در سوریه رخ داده، فقط علیه مردم سوریه نبوده است. بلکه علیه تمام بشریت بوده است. قریب به ۱میلیون سوری جان باختند. بسیاری از شهرها به‌طور کامل نابود شدند؛ آنها از تسلیحات شیمیایی علیه کودکان بی‌گناه استفاده کردند. این جنایت علیه بشریت است... رژیم ایران از رژیم سوریه در کشتار مردم بی‌گناه حمایت کرد.

ولی ما آمده‌ایم که بگوییم: خیر! هیچ‌کس نمی‌تواند اراده مردم را متوقف کند... مردم آزاده ایران به اینجا آمده‌اند تا بگویند: نه به این قاتلان، نه به خامنه‌ای، نه به دیکتاتوری... اراده مردم پیروز خواهد شد.

... ما می‌گوییم: آزادی برای ایران و آزادی برای سوریه.

مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند.

... انقلاب سوریه و انقلاب ایران ادامه خواهد یافت؛ هر دو رژیم به زیر کشیده خواهند شد. آزادی در راه است.

 

مریم حقیقی

ما امروز در این‌جا گرد آمده‌ایم تا حمایت خود را از اعتراضات روزانه مردم ایران علیه رژیم حاکم بر ایران اعلام کنیم. از دسامبر ۲۰۱۷تظاهرات و اعتراضات گسترده‌یی در بیش از ۱۴۰شهر بر علیه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران آغاز گردید. به‌رغم سرکوب وحشیانه رژیم، مردم قهرمانانه در مقابل آن ایستادگی کردند. وضعیت مردم در ایران وخامت‌بار است و به‌رغم ثروتی عظیم، مردم زیر حداقل‌های انسانی به‌سر می‌برند. این وضعیت حاصل فساد مالی و سرازیر شدن ثروتهای کشور برای حمایت از تروریسم در سراسر جهان است. وضعیت حقوق‌بشر در ایران رقت‌بار است. تعداد کثیر اعدامها و خیل عظیم زندانیان سیاسی و شکنجه‌های جسمی و روانی و قوانین زن‌ستیزانه از ارمغانهای این رژیم برای مردم ایران بوده است. این وضعیت در مدت ۴دهه گذشته در این سرزمین در جریان بوده است. اما در همین مدت نیز یک مقاومت سازمان‌یافته علیه رژیم در جریان بوده است. به‌رغم شدیدترین سرکوب‌ها این مقاومت با قدرت به جلو می‌رود. ما امروز این‌جا گرد آمده‌ایم تا از شورای ملی مقاومت و رئیس‌جهمور برگزیده آن خانم مریم رجوی حمایت کنیم که ایران آزاد و دموکراتیک فردا را نوید می‌دهد.

 

افشین متولی

سلام و درود به همگی شما که در اینجا جمع شدید، من این شانس را داشتم که در یک کشور دموکراتیک زندگی بکنم و از امکانات زیاد آن از جمله آزادی برخوردارباشم.امکاناتی که جوانانی مانند من در داخل ایران ندارند که باعث از بین رفتن زندگی هایشان شده، طبق آمار خود رژیم بیش از۶۰درصد معتادین ایران را جوانان تشکیل می‌دهند، وقتی به نرخ بیکاری در میان جوانان که تقریباً ۳۰درصد است نگاه می‌کنیم راحت‌تر می‌فهمیم دلیل این تراژدی چی هست.من همیشه دنبال این بودم و دنبال یک راهی می‌گشتم که بتوانم به مردم و کشورم ایران و به‌خصوص به جوانان و کودکان کمک کنم، نهایتاً به این نتیجه رسیدم که تنها راه نجات برای مردم ایران سرنگونی رژیم آخوندها و تشکیل یک جمهوری دموکراتیک است و تنها آلترناتیوی که می‌تواند این آرزو را به واقعیت تبدیل کند سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت است.

جا دارد همین جا یادی از۳جوان اشرفی که از همین سوئد به جنگ دیکتاتوررفتند و به‌دست رژیم جنایتکار آخوندی و مزدوران عراقی‌اش به‌شهادت رسیدند بکنیم وبا آنها و راهشان تجدید عهد بکنیم

حنیف امامی، سیاوش نظام‌الملکی و حنیف کفایی، درود بر این ۳شهید و درود بر تمامی شهدای راه آزادی

مردم ایران و به‌خصوص نسل جوان تشنه آزادی و بیزار از آخوندها هستند، آنها الگویی را در مقابل چشمانشان دارند که از همه چیز خود گذشته تا آزادی را برای آنها به ارمغان بیآورد.

سازمان مجاهدین با رهبری هشیارش وباتشکیلات آهنین اش تبدیل به چراغ راهنما برای نسل جوان شده و به همین علت است که با وجود سرکوب رژیم هر روز به تعداد کانونهای شورشی اضافه می‌شود، آن روز دور نیست که همین کانونهای شورشی رژیم ولایت‌فقیه را به زباله‌دان تاریخ بیاندازند،

درود بر کانونهای شورشی، زنده باد آزادی

خامنه‌ای گمشو

 

فیروزه دشتی

با سلام به اشرفیهای عزیز و همه اشرف‌نشانها و با درودهای آتشین به کانونهای شورشی طلایه‌داران ارتش آزادیبخش ملی ایران، طی سالیان سیاه حکومت آخوندی هزاران هزار ایرانی به خارج پناه آوردند، کاروان بیشمار شهیدان و کارزار گسترده ۳۸ساله مجاهدین و شورای ملی مقاومت علیه کشتار و شکنجه باعث شد ما از حق مقدس پناهندگی سیاسی برخوردارشویم، اکثر این پناهندگان شریف بمثابه پشت جبهه سیاسی و لجستیکی و مالی مقاومت فعالیت کرده و می‌کنند، رژیم ایران برای مقابله با این پشت جبهه از یک‌سو جوخه‌های تروریستی را برای شکار مخالفان بکارمی‌گیرد و از طرف دیگر با فریفتن و خریدن معدودی پناهنده نما آنها را در جاسوسی و تروریسم بکار گرفته و یا به ایران بازمی‌گرداند. من از سوی هزاران پناهنده ایرانی که هر گونه رابطه با رژیم آخوندی و دستگاه‌های ترور و جاسوسی‌اش را خط سرخ ملی و میهنی می‌دانند اعلام می‌کنم.

نمی‌توان با تکیه بر دریای رنج و خون شهیدان پناهنده شد و سپس با رژیم آخوندها و لانه‌های جاسوسی در ارتباط بود و به ایران رفت و آمد کرد. این خیانت به شهیدان، زندانیان سیاسی و حق مقدس پناهندگی است.

افشای طرحها و توطئه‌های رژیم علیه پناهندگان و افشا ء و طرد آنها، آن دسته از پناهندگان یا مخالفان سیاسی که از مرز سرخ رابطه با رژیم آخوندی عبور می‌کنند وظیفه میهنی و انقلابی همه ماست، ما از دولتهای اروپایی می‌خواهیم کلیه مزدوران اطلاعات و نیروهای قدس را محاکمه، مجازات و اخراج کنند و همه افرادی را که با استفاده از حق مقدس پناهندگی در این کشورها اقامت و یا تابعیت دارند و به ایران رفت و آمد می‌کنند را اخراج کنند این لازمه امنیت پناهندگان واقعی و لازمه امنیت خود این کشورهاست.

خیلی ممنون

 

حسین پهلوان

هموطنان عزیز ۴۰سال است که شما وطن زیبا اما خونین خودرافراموش نکرده‌اید و همواره یارو یاور مقاومت سراسری مجاهدین بوده اید درود بر شما، رویارویی۴۰ساله مردم و مقاومت مردم ایران با رژیم غارتگر و خون‌ریز ولایت‌فقیه که چیزی جز ویرانی

به ارمغان نیآورده است با هدف استقرارحاکمیت ملی، جمهوری کثرت‌گرا مبتنی بر جدایی دین و دولت، که بیش از یک صد سال است توسط دو حکومت شیخ و شاه از مردم غصب شده است هم‌چنان ادامه دارد، پناهندگان ایرانی که سالهاست ناگزیر از ترک خانه و کاشانه خود شده اید و هرگز جز آزادی میهن اتان نمی‌خواهید. برای رساندن صدای مردم‌مان باید دو مانع را از سر راه برداریم، علاوه برفاشیسم دینی دو طایفه دیگر نیز عامل طولانی شدن عمر این رژیم اند. دسته اول واماندگان از مبارزه که به مزدوری و جاسوسی و شیطان‌سازی علیه مقاومت و دروغ‌پراکنی و پاشاندن تخم یأس مشغول می‌باشند. دسته دوم دولتهای مماشتگر اروپایی که چشم خود را به جنایات رژیم بسته و پشت علم اجتناب از جنگ پنهان می‌شوند و در عمل از جنگ‌افروزترین رژیم جهان امروز حمایت می‌کنند، رژیمی که هم‌اکنون منطقه را درکام مرگ و جنگ فرو برده و چندین میلیون کشته و۲۰میلیون آواره به‌جای گذاشته است. آنها به دروغ می‌گویند که تحریمهای آمریکا به مردم آسیب می‌رساند، مردم ایران ۴۰سال است که تحت تحریم آخوندها می‌باشند دلاری از پول نفت صرف مردم نشده و فقط صرف سرکوب و جنگهای نیابتی در منطقه می‌شود

تغییر رژیم حق مسلم مردم ماست، مردم ایران هرگز جنایات ملاها و جنایتهای لابی‌هایش را نخواهند بخشید.

مرگ براصل ولایت فقیه، زنده باد آزادی، درود بر قهرمانان اشرف ۳، درود بر رجوی

 

اکبر حقیقی

با سلام اکبر حقیقی هستم از جانب جامعه ایرانیان مقیم اسکاندیناوی و متخصصان و فارغ‌التحصیلان ایرانی با شما سخن میگم

اشرف شهر شرف، غرور و افتخار هر ایرانی شرافتمندی است که دست رد بر سینه هیولای بنیادکن ولایت‌فقیه زده است

سالها پیش رهبر مقاومت ایران مسعود رجوی نوید داده بود که اگر اشرف بایستد، جهان به حمایت برخواهد خواست و چنین شد و صحنه‌های پرشکوه کهکشان پنج روزه در اشرف ۳بر این حقیقت گواهی داد. براستی که دل و دیدگان همه ما از دیدن اشرف ۳این قلب تپنده مقاومت و مشاهده صحنه‌های اعتلای مقاومت حق‌طلبانه مردم ایران و اقتدار ارتش آزادی و گسترش نوری بر چشمان دوستان و دودی بر چشم دشمنان و تیری بر قلب سیاهشان شد. به‌عنوان جامعه فارغ‌التحصیلان ایرانی اعلام می‌کنیم که دفاع از اشرف یک وظیفه ملی و انقلابی است. چرا که اشرف برج و باروی شرف و حمیت یک خلق در زنجیر است که اراده کرده که دموکراسی و حاکمیت ملی را در میهنش برقرار کند.

هر چه نشانه‌های سرنگونی آخوندها در افق روشن‌تر و اعتبار و اقتدار این مقاومت روشن‌تر می‌شود، رژیم ضدبشری آخوندی و مزدوران و جیره خواران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس هارتر می‌شوند. آنها مذبوحانه تلاش می‌کنند از یک‌سو با توطئه‌های تروریستی و از سوی دیگر با لجن پراکنی و شیطان‌سازی علیه مقاومت و مجاهدین، سرنگونی محتوم رژیم را به عقب بیندازند. براستی آنها از چه چیزی هراس دارند. جوابش در سرنگونی محتوم و از رسیدن روز مجازات است. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم کسانی که روح خود را به شیطان ولایت‌فقیه فروخته‌اند و به مزدوری وزارت اطلاعات و نیروی قدس تن داده‌اند، در پوش پناهنده یا خبرنگار و یا تحلیگر یا هر عنوان دیگر به پاک کردن دستان خونین ملایان و پاسداران و شکنجه‌گران بپردازند. این رژیم رفتنی است.دیر نیست که کانونهای شورشی و ارتش آزادیبخش به رسالت تاریخی خود یعنی سرنگونی این رژیم قیام کنند و مزدوران آن در مقابل عدالت قرار بگیرند. همان‌طور که مزدوران فاشیستی هیتلر در نروژ و فرانسه و دیگر کشورهای تحت اشغال در مقابل عدالت قرار گرفتند. ما خواهان نامگذاری سپاه پاسداران جنایتکار و وزارت پلید اطلاعات و مزدورانش در لیست تروریستی اروپا هستیم. خلق قهرمان ایران این مزدوران را که به‌مثابه پاسداران سیاسی در گرماگرم مبارزه خونبار مردم ایران برای این رژیم به خدمت جلادان و دژخیمان درآمده‌اند نه می‌بخشند و نه فراموش می‌کنند.

لعنت بر خمینی /مرگ بر خامنه‌ای/درود بر رجوی /زنده باد کانونهای شورشی/پاینده ایران

 

محمد محدثین

درود بر شما، درود بر همه خواهران و برادرانی که امروز این تظاهرات باشکوه رو خلق کردید درود بر شما جوانانی که آرم خونبار سازمان مجاهدین خلق ایران رو گلباران کردید

شما به دولتمردان در اینجا و کشورهای دیگه گفتید و می‌گوئید و این گفته مؤثر است سرنوشت خودتونو به این رژیم رو به سقوط گره نزنید این رژیم رفتنی است و سرمایه‌گذاری روی این رژیم محکوم به شکست است با مردم ایران با خواست مردم ایران که سرنگونی این رژیم و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردمی هست همراه شوید.

ما فراموش نکردیم امیدوارم دولتمردان اینجا فراموش نکرده باشند هم ما و هم دولتمردان اینجا در تاریخ خوندیم سرنوشت کسانی‌که با فاشیسم هیتلری در همین نروژ در فرانسه در همین کشورهای اروپایی هفتاد سال پیش هشتاد سال پیش با فاشیسم هیتلری همکاری می‌کردند چه سرنوشتی داشتند محاکمه‌های معروف فیلمهاشون رو دیدیم در تاریخ هم خوندیم تاریخ اینها را نفرین کرده مردم فرانسه نفرین کردند مردم نروژ نفرین کردند و محاکمه شدن در مقابل عدالت در کشورهای خودشون. مزدوران این رژیم کسانی‌که با این رژیم همکاری می‌کنند تحت هر نام و هر عنوانی و هر بهانه‌ای چشم‌انداز بهتری از اونها در انتظارشون نیست همکاری با این دشمن تبلیغ برای این دشمن مذاکره با این دشمن همراهی با این دشمن خیانت به ایران خیانت به ایرانیت خیانت به دموکراسی و حاکمیت مردم است و این همون چیزی هست که اکثر شماها در ۲۲سال پیش در بیانیه ملی ایرانیان نوشتید امضا کردید و به‌عنوان یک سند تاریخی ثبت شده. به همین خاطر میخواهم اینجا این حقیقت رو یکی از مسئولیتهاتون رو یادآوری کنم افشا و طرد مزدورانی که در اینجا و اونجا به‌خصوص در این کشورها با استفاده از امکاناتی که در اینجور کشورها هست تحت عنوان پناهنده و غیرپناهنده افشا و طرد این مزدوران، مزدورانی که با رژیم رابطه دارند مزدورانی که برای رژیم تبلیغ می‌کنند مزدورانی که به لجن پراکنی علیه مقاومت خونبار مردم ایران مشغولند به سفارت رفت و آمد دارند طرد و افشا اینها وظیفه ملی و میهنی تک‌تک ما و تک‌تک شماست، اینها خائنان به دموکراسی، خائنان به حق پناهندگی و پایمال کنندگان خون شهیدان و رنج اسیران هستند، افشا و طرد اونها به عهده شماست کما این‌که از دولتهای اروپایی عرض می‌کنیم فراموش نکنید همونطور که کولبرتورهای شما کسانی که در این کشورهای اروپایی تحت اشغال در جنگ جهانی دوم با نازیها همکاری می‌کردند به اینها فرصت ندید اینها را از کشورهاتون اخراج کنید اینها امنیت پناهندگان ایرانی و امنیت خودتون رو در اینجا نقض می‌کنند پس من صحبتم رو تموم می‌کنم با یادآوری مؤکد این‌که مسئولیت بزرگی بر دوش شما هست

درود بر همه شما، و آماده برای کارزار بزرگ سرنگونی،

حاضر حاضر (جمعیت حاضر حاضر) درود بر همه شما

تصاویری از تظاهرات ایرانیان در استکهلم - سوئد - ۲۹تیر۹۸

کیمو ساسی - تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

 تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

تظاهرات در استکهلم – سوئد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fa86860-5c37-4190-9fb3-823b232f8158"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات