728 x 90

تشدید تنشها میان اسراییل و حزب‌الله؛ تلفات سنگین در اسراییل و غزه، ارسال سامانه دفاعی آمریکا به اسراییل

حملات اسراییل و حزب‌الله
حملات اسراییل و حزب‌الله

سی.ان.ان:

در حمله پهپادی حزب‌الله به یک پایگاه نظامی در شمال مناطق مرکزی اسراییل

چهار سرباز اسراییلی کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند

 

تایمز اسراییل: این پهپادها از نوع مرصاد بودند

 

این پهپاد با برد ۱۲۰ کیلومتر ظرفیت حمل ۴۰ کیلو گرم مواد منفجره

و توانایی پرواز تا ارتفاع ۳۰۰۰ متری را دارد

ارتش اسراییل اعلام کرد

روز دوشنبه حدود ۱۰ موشک از خاک لبنان به منطقه حیفا شلیک شد

که بیشتر آنها رهگیری شدند و برخی در مناطق باز سقوط کردند

 

حملهٔ نیمه‌شب اسراییل به چادرهای آوارگان

در مجاورت بیمارستان الاقصی در دیرالبلح

در مرکز نوار غزه ۳ نفر کشته و دهها زخمی بر جای گذاشت

اسراییل می‌گوید این محل مرکز فرماندهی حماس بوده است

 

اسپانیا و ایرلند خواهان تعلیق توافق تجارت آزاد اتحادیه اروپا

و توقف ارسال سلاح برای اسراییل شدند

 

رویترز: کشته شدن ۱۰ تن در جبالیا در شمال غزه بر اثر شلیک گلوله‌های تانک اسراییل

رویترز گزارش داد:

پزشکان فلسطینی روز دوشنبه گفتند که در اثر اصابت گلوله‌های تانک اسراییل به یک مرکز توزیع مواد غذایی در جبالیا در شمال غزه، دست‌کم ۱۰ نفر از جمله شماری از زنان و کودکان کشته و ۳۰ نفر مجروح شدند

ارتش اسراییل گفت که در حال بررسی این گزارش است. به‌گفته پزشکان، یک پهپاد اسراییلی بر روی محل تجمع دهها نفر از ساکنان این منطقه که برای دریافت غذا جمع شده بودند آتش گشوده است.

 

دستگاه امنیتی اسراییل دو شهروند اسراییلی را که برای رژیم ایران کار می‌کردند

و قرار بود نارنجک به خانهٔ یک مقام برجستهٔ اسراییلی پرتاب کنند دستگیر کرد

این دو نفر به ازای ۵ هزار دلار به اقداماتی مانند شعارنویسی و آتش زدن جنگل مبادرت کردند

 

ارتش اسراییل روز دوشنبه ۲۳ مهر طی بیانیه‌یی اعلام کرد نیروی هوایی اسراییل در یک عملیات هوایی به سامانه‌های پرتاب موشک حزب‌الله در منطقه نبطیه، محمد کامل نعیم، فرمانده یگان موشکی ضدتانک نیروهای نخبه حزب‌الله، موسوم به رضوان در این منطقه را از پای درآورده است.

 

تایمز اسراییل دوشنبه ۲۳ مهر به‌نقل از حزب‌الله لبنان نوشت نیروهای آن تلاش سربازان اسراییلی برای نفوذ به خاک لبنان در منطقه مرکبا، در نزدیکی مرز را با گلوله‌های توپخانه خود خنثی کردند. در این بیانیه هم‌چنین آمده است افراد حزب‌الله یک حمله موشکی را علیه نیروهای اسراییلی در منطقه لـَبونه Labbouneh در جنوب لبنان انجام داده است.

 

اعزام واحد دفاع موشکی «تاد» به اسراییل به دستور رئیس‌جمهور آمریکا

پنتاگون: این اقدام نظامی برای تقویت دفاع هوایی اسراییل در برابر حملات رژیم ایران و حمایت از آمریکایی‌ها در منطقه است

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه ۲۲ مهر اعلام کرد به دستور رئیس‌جمهور آمریکا، وزیر دفاع، لوید آستین مجوز اعزام یک واحد دفاع موشکی «تاد» و خدمه مرتبط به آن از نیروهای نظامی آمریکا را به اسراییل صادر کرد تا به تقویت دفاع هوایی آن پس از حملات بی‌سابقه رژیم ایران به اسراییل در ۱۳ آوریل و ۱ اکتبر کمک کند.

 

رویترز ۲۳ مهر با انتشار گزارش تشریحی در مورد ارسال موشکهای تاد به اسراییل توسط آمریکا نوشت: ارتش اسراییل اعلام کرد آمریکا سیستم دفاع ضدموشکی تاد را در اسراییل مستقر کرده است.
رادیو ارتش اسراییل این اقدام را بخشی از آماده‌سازی‌ها برای واکنش مورد انتظار اسراییل به حمله موشکی اخیر ایران توصیف کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا این استقرار دائمی است یا خیر.
این سامانه دفاعی که توسط شرکت لاکهید مارتین توسعه یافته است، یک سلاح دفاعی است که برای رهگیری موشکهای بالستیک با برد کوتاه و متوسط در ارتفاعات بالا طراحی شده است.
شرکت سازنده این موشکها می‌گوید این سیستم تنها برای آمریکا و به‌منظور رهگیری اهداف در داخل و خارج از جو طراحی شده است.

 

رویترز: سازمان ملل می‌گوید

تانکهای اسراییلی به پایگاه نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان حمله کردند

رویترز ۲۳مهر نوشت: سازمان ملل اعلام کرد که تانکهای اسراییلی روز یکشنبه به پایگاه آن در جنوب لبنان حمله کرده‌اند که آخرین اتهامات به تجاوزات اسراییل علیه نیروهای حافظ صلح است،

رویترز افزود: نیروهای حافظ صلح -یونیفل گفتند که دو تانک مرکاوای اسراییلی دروازه اصلی یک پایگاه را منهدم کردند و قبل از سحر روز یکشنبه به‌زور وارد شدند. در بیانیه‌یی سازمان آمده است: پس از خروج تانک ها، گلوله‌ها در فاصله ۱۰۰ متری منفجر شد

رویترز نوشت: ارتش اسراییل اعلام کرد که شبه‌نظامیان حزب‌الله موشکهای ضدتانک را به سوی نظامیان اسراییلی شلیک کرده و ۲۵ نفر از آنها را زخمی کردند. این حمله بسیار نزدیک به یک پست یونیفل بود و یک تانک به تخلیه مجروحان زیر آتش کمک می‌کرد و سپس به پست یونیفل بازگشت.

 

 

آنتونیو گوترز:

هر گونه حمله به نیروهای حافظ صلح ممکن است یک جنایت جنگی محسوب شود

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز یکشنبه ۲۲ مهر هشدار داد هر گونه حمله به نیروهای حافظ صلح «ممکن است یک جنایت جنگی محسوب شود».

متعاقباً سخنگوی دبیرکل ملل متحد اعلام کرد نیروهای حافظ صلح یونیفیل هم‌چنان در تمام موقعیتها حضور دارند و پرچم سازمان ملل هم‌چنان برافراشته است»
دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید می‌کند که پرسنل یونیفیل و تأسیسات آنها هرگز نباید هدف قرار گیرند. حمله به نیروهای حافظ صلح نقض قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه است. این حملات ممکن است یک جنایت جنگی محسوب شوند».

 

نفتالی بنت نخست‌وزیر پیشین اسراییل در مصاحبه با اسکای نیوز:

اسرائیل باید تمام تلاش خود را برای فروپاشی رژیم ایران

و جلوگیری از دستیابی آن به سلاح هسته‌یی انجام دهد

 

جمهوری اسلامی یک رژیم ترور است

ما نباید چیزی را از روی میز حذف کنیم از جمله هدف قرار دادن رهبر این رژیم

 

بیانیه کاخ الیزه درباره تماس تلفنی ماکرون و پزشکیان

سایت ریاست‌جمهوری فرانسه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ نوشت:

رئیس‌جمهور ماکرون روز یکشنبه ۱۳ اکتبر ۲۰۲۴ با پزشکیان و سپس با نجیب میقاتی رئیس شورای وزیران جمهوری لبنان گفتگو کرد.

رئیس‌جمهور در گفتگوی خود با رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران و در حالی که دیروز دومین سالگرد بازداشت خودسرانه یکی از گروگانهای فرانسوی بود، بر لزوم آزادی بدون تأخیر هموطنانمان تأکید کرد که به‌عنوان گروگانهای حکومتی در زندانهای ایران در شرایط غیرقابل قبولی به‌سر می‌برند. در رابطه با وضعیت منطقه، رئیس‌جمهور بر مسئولیت ایران برای حمایت از تنش‌زدایی عمومی و استفاده از نفوذ خود در این راستا نزد عوامل بی‌ثبات‌کننده‌یی که از حمایت آن برخوردارند، برای حرکت به‌سوی آتش‌بس هم در غزه و هم در لبنان تأکید کرد.

 

از سوی دیگر سایت پزشکیان ۲۲ مهر ۱۴۰۳ نوشت:

پزشکیان در این مکالمه با تأکید بر این‌که ایران همواره خواستار منطقه‌یی امن و به دور از جنگ و ناآرامی بوده و از آتش‌بس و توقف جنگ و درگیری استقبال کرده است، افزود: ما حتی در جریان ترور ناجوانمردانه شهید هنیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی با وعده آتش‌بس سران کشورهای غربی و به امید جلوگیری از کشته شدن انسانهای مظلوم و بی‌گناه، مدتی خویشتن‌داری کردیم، اما صهیونیستها با تشدید بمباران و جنایت در غزه و گسترش آن به لبنان نشان دادند به هیچ چارچوب انسانی و قوانین بین‌المللی پایبندی ندارد.

رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر این‌که ایران از هر پیشنهادی برای ایجاد آرامش و صلح و ثبات در منطقه استقبال و پشتیبانی خواهد کرد، از رئیس‌جمهور فرانسه خواست به اتفاق سران دیگر کشورهای اروپایی به تلاش‌ها برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی و جنایات در غزه و لبنان ادامه دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b851959-2d3e-485a-a6cc-033fba87e4e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات