728 x 90

تسویه حساب ۵میلیون دلاری خزانه‌داری آمریکا با یک شرکت هنگ‌کنگی به‌دلیل نقض تحریم‌های رژیم ایران

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) با صدور بیانیه‌ای، تسویه‌حساب با شرکت سوجیتز(هنگ کنگ) را اعلام کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۱دی اعلام کرد، شرکت هنگ گنگی با پرداخت ۵میلیون و ۲۲۸هزار و ۲۹۸دلار برای تسویه مسئولیت مدنی احتمالی خود برای نقض آشکار مقررات تراکنشها و تحریم‌های رژیم ایران (ITSR) موافقت کرده است.
در بیانیه آمده است، نقض تحریم‌های آشکار زمانی رخ داد که سوجیتز از طریق مؤسسات مالی آمریکایی برای یک محصول ایرانی دلار آمریکا پرداخت کرده و با این کار باعث شد که مؤسسات مالی آمریکایی که این نقل و انتقال مالی را تسهیل کردند وارد یک تراکنش غیرقانونی مرتبط با اقلام دارای منشاء رژیم ایران شوند.
این شرکت در هنگ کنگ و چین مستقر است که در زمینه تجارت فراساحلی و تأمین مالی تجارت فرا مرزی فعالیت می‌کند، این نقضهای آشکار زمانی رخ داد که شرکت سوجیتز از طریق مؤسسات مالی آمریکا برای رزین پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) با منشاء رژیم ایران از بانک خود در هنگ کنگ به بانک‌های تأمین کننده HDPE در تایلند، مبالغ دلاری پرداخت کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9720ff0f-6863-4854-b333-1fa62beb7738"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات