728 x 90

تسنیم: اعمال برخی معافیت‌های تحریمی پیش از این از سوی مایک پمپئو لغو شده بود!

ند پرایس
ند پرایس

خبرگزاری نیروی ترویستی قدس (تسنیم) روز شنبه ۱۶بهمن‌ماه درباره اقدام جدید آمریکا که جمعه شب اعلام شد و این‌که این کشور با اعمال برخی معافیت‌های تحریمی شرایطی را فراهم کرده که کشورها و شرکت‌های خارجی بتوانند با رژیم ایران همکاری کنند نوشت: این معافیتها پیش از این از سوی «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در ماه می‌۲۰۲۰ لغو شده بود.

این روزنامه حکومتی افزود: این اقدام واشنگتن در شرایطی که هیأتهای سیاسی مذاکره‌کننده در وین برای رایزنی بیشتر به پایتخت ها بازگشته‌اند از سوی برخی رسانه‌ها به‌عنوان نشانه‌ای از نزدیک شدن مذاکرات وین به توافق تفسیر شد که البته نمی‌تواند برداشت درستی باشد.

تسنیم به اشاره به مواضع اعلام شده اخیر ند پرایس اضافه کرد: «ند پرایس» سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در این خصوص با تأکید بر تداوم پیگیری سیاست ترامپ از سوی دولت بایدن گفت: «ما دقیقاً همان کاری را کردیم که دولت قبلی کرد: به شرکای بین‌المللی خود اجازه دادیم به مسأله افزایش ریسک تولید گسترش تسلیحات و امنیت هسته‌یی در ایران بپردازند و تا زمانی که ایران به تعهدات هسته‌یی خود بازنگردد از معافیت از تحریم‌ها بهره‌مند نخواهد شد».

تسنیم نوشت: در طول چند ماه گذشته، واشنگتن و شرکای اروپایی این کشور، مستمراً نسبت به پیشرفت سریع برنامه‌های هسته‌یی ایران اعلام نگرانی کرده‌اند اما در اولین گام اقدامی را مدنظر قرار داده‌اند که به نوعی مانع‌زدایی از پیشرفت چند برنامه ایران در حوزه فعالیت‌های هسته‌یی است!

خبرگزاری حکومتی تسنیم سپس نتیجه‌گیری می‌کند: این اقدام آمریکا به‌دلیل بی‌اثر بودن آن در فعالیت‌های سه حوزه ذکر شده کاملاً فاقد ارزش است و تنها نمایشی برای کاهش فشارهای سیاسی بر این کشور است که با تداوم زیاده‌خواهی و تلاش برای حفظ ساختار تحریم‌ها موجب کندی روند مذاکرات و کاهش احتمال دستیابی به توافق شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a8a61dd-7ebf-43de-944d-db0b89d81294"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات