728 x 90

ترکیه - ۳۰ سال زندان برای متهمان پروندهٔ طرح ربودن یک مخالف رژیم ایران

آدم ربایی سازمان بدنام اطلاعات رژیم آخوندی در ترکیه
آدم ربایی سازمان بدنام اطلاعات رژیم آخوندی در ترکیه

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز چهارشنبه ۱۱اسفند گزارش داد، بر اساس کیفرخواست صادر شده از طرف دادستانی استان وان برای ۱۱نفر از متهمان پرونده مربوط به تلاش ربودن یک نظامی سابق ایرانی ۳۰سال حکم زندان درخواست شده است.

در این کیفرخواست که توسط شعبه چهار دادگاه کیفری استان وان پذیرفته شده، متهمان به تلاش برای "عضویت در سازمان تبهکاری"و"تلاش برای آدم‌ربایی" متهم شده‌اند.

در سال‌های گذشته نهادهای امنیتی رژیم ایران اغلب با کم‌ترین موانع در خاک ترکیه دست به اقدام و از جمله ربودن مخالفان می‌زدند، اما در ماه‌های اخیر به‌ویژه با بهبود مناسبات ترکیه و اسراییل حساسیتها بر سر آدم‌ربایی و عملیات سازمان اطلاعات ایران در ترکیه بیشتر شده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در اقدامی بی‌سابقه نام مأموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی مرتبط با بازداشت شدگان را فاش کرد و و نوشت دو تن از جاسوسان ایرانی به نام‌های احسان ساغلام و سنجری از مأموران اطلاعات ایران به نام‌های سیدمهدی حسینی و علی قهرمان حاجی‌آباد دستور گرفته و از سوی آنها هدایت می‌شدند.

رسانه‌های ترکیه با استناد به داده‌های میت"سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه و پلیس ویژه استانبول که در عملیات شناسایی و بازداشت مظنونان مشارکت داشته، یکی از افرادی را که هدف دستگاههای اطلاعاتی رژیم ایران برای ربایش و انتقال بوده،"سرهنگ یعقوب حافظ" معرفی کرده‌اند. این افسر سابق ارتش رژیم ایران  در شهر دنیزلی سکونت داشته است.

به گزارش آناتولی ساغلام و سنجری برای جلب اعتماد این افسر سابق به او نزدیک می‌شوند و ادعا می‌کنند مأموران اطلاعاتی رژیم ایران  قصد ربودنش را دارند و آنها می‌توانند او را به کشور دیگری منتقل کنند.

آناتولی نوشته است متهمان این پرونده سرانجام ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ یعقوب حافظ را به بهانه انتقال به یک کشور دیگر از طریق عراق با کمک قاچاقچیان انسان تحویل مأموران وزارت اطلاعات رژیم ایران  داده‌اند.

 

موردی که تیم مظنون به همکاری با نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی در جریان آن شناسایی و بازداشت شده، طرح ربودن و انتقال یک افسر سابق نیروی دریایی ایران است که "م. ر" معرفی شده است.

ظاهراً علی قهرمان حاجی‌آباد، مأمور اطلاعاتی رژیم ایران هم‌چنین از احسان ساغلام خواسته یک شهروند دیگر ایرانی که"س. گ" خوانده شده و اکتبر سال پیش به ترکیه فرار کرده را ربوده و به ایران منتقل کنند.

اما بعداً این عملیات لو می‌رود و مقامات ترکیه حکم بازداشت دو شهروند ایرانی و ۱۲شهروند ترکیه‌ای مظنون در این پرونده را صادر می‌کنند و اکنون دادستانی کل استان وان تقاضای ۳۰سال زندان برای این متهمین کرده است.( دویچه وله ۱۱ اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df008272-b067-476a-b611-d480f528a208"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات