728 x 90

تد کروز: توافق هسته‌یی با رژیم ایران فاجعه‌بار خواهد بود

سناتور تد کروز
سناتور تد کروز

سناتور تد کروز، عضو کمیته روابط خارجی سنا روز سه‌شنبه ۹خرداد، اقدام احتمالی دولت بایدن درباره توافق هسته‌یی با رژیم ایران را رد کرد و اظهار داشت این توافق می‌تواند پیامدهای فاجعه باری را به‌دنبال داشته باشد.
وی گفت: هدف شماره یک سیاست خارجی دولت بایدن ورود مجدد به توافق هسته‌یی ایران است، مهم نیست که شرایط آن چقدر بد باشد. و آن چه به ایران و جهت‌گیری مربوط می‌شود، جو بایدن تاکنون از اجرای تحریم‌های نفتی خودداری کرده است.
تد کروز اظهار داشت اقدام جو بایدن به او[خامنه‌ای] اجازه می‌دهد روزانه یک میلیون بشکه نفت بفروشد. این یعنی تأمین مالی رژیم. به هر حال، میلیاردها دلاری که ایران از آن درآمد کسب می‌کند، بیشتر آن صرف ساخت پهپادها می‌شود.

تد کروز در مورد ارسال پهپادها از سوی رژیم ایران برای روسیه در جنگ علیه اوکراین افزود: این پهپادها به نوبه خود به روسیه می‌روند و سربازان روسی از آنها برای حمله به سربازان و شهروندان اوکراینی استفاده می‌کنند. بنابراین دولت بایدن به‌معنای واقعی کلمه هر دو طرف جنگ در اوکراین را تأمین مالی می‌کند. این احمقانه است. اما دلیل آن این است که به همان اندازه که برخی از اعضای دولت بایدن ممکن است به پیروزی در جنگ در اوکراین امیدوار باشند، آنها بیشتر به ورود به توافق با ایران اهمیت می‌دهند. و آنها حاضرند به آن بی‌توجهی کنند در حالی‌که ایران تأمین کننده شماره یک تسلیحات مرگبار به روسیه است. و از این سلاحها برای کشتن اوکراینیها استفاده می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aed191b2-bebb-453a-b443-91213087a12f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات