728 x 90

تد دویچ: ایالات متحده نمی‌تواند اجازه دهد افغانستان یک ایران دیگر شود

تد دویچ نماینده کنگره آمریکا
تد دویچ نماینده کنگره آمریکا

تد دویچ نماینده کنگره آمریکا روز ۲شهریور در پالم بیچ پست نوشت: ترس از این‌که یک گروه تروریستی بتواند حمل و نقل هوایی کابل را مختل کند، تنها دلیل بیشتر برای اطمینان از تبدیل نشدن افغانستان به یک ایران دیگر است.
تد دویچ، یک دموکرات از بوکا راتون و رئیس زیرکمیته خاورمیانه، شمال آفریقا و مبارزه با تروریسم جهانی در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت: درک او از موضوع این است که "تمرکز ما در حال حاضر بیرون کشیدن مردم است".

دویچ افزود: سرعت تخلیه‌ها در هفته گذشته نشان می‌دهد که زمان خروج همه شهروندان آمریکایی و افغانهایی که در جنگ متفقین کمک کرده‌اند وجود دارد - اما این ادعا توسط مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه آمریکایی در سخنرانی روز چهارشنبه در وست پالم بیچ مورد اعتراض قرار گرفت.
اما در حالی که مقامات آمریکایی به‌دنبال حفاظت از افغانها و دفاع از حقوق‌بشر در این کشور جنگ‌زده پس از خروج نیروهای آمریکایی هستند، دویچ گفت که اولویت هم‌چنان حفاظت از امنیت ملی ایالات متحده است.
دویچ گفت: "ما هم‌چنین باید موارد لازم را در نظر بگیریم تا اطمینان حاصل شود که افغانستان دوباره به محلی برای تروریسم تبدیل نشود و تروریستها را به سراسر منطقه و در سراسر جهان صادر نکند."

دویچ گفت: به همین منظور، اعضای کمیته فرعی قبلاً بحثهای مجازی را آغاز کرده‌اند. به‌گفته وی، یکی از اهداف این مذاکرات تهیه برنامه برای جلسات بریفینگ کمیته‌های فرعی و جلسات بعدی در ماه سپتامبر است.


وی گفت: "ما تجربه زیادی در زمینه برخورد با رژیم ایران و حمایت این رژیم از تروریسم در سراسر خاورمیانه داریم. برنامه من این است که قطعاً جلسات و استماع‌هایی را برای مقامات ارائه کنم، تا با زیرکمیته در مورد قسمت مبارزه با تروریسم صحبت کنند. و این‌که چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که جمهوری اسلامی جدید افغانستان به مرور زمان شبیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد. "

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36eeb629-8963-44b0-9500-2ab50f87b52a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات