728 x 90

تخریب یک روستا با ۳۰۰خانوار در اهواز توسط بنیاد غارت موسوم به مستضعفان

تصویری از وضعیت روستای حضرت ابوالفضل
تصویری از وضعیت روستای حضرت ابوالفضل

بنیاد چپاول و غارت موسوم به مستضعفان که تحت کنترل ولی‌فقیه ارتجاع است با صدور حکمی قصد تصرف و تخریب روستایی با ۳۰۰ خانوار در حدفاصل بین شهرک زردشت و پدافند کیانشهر از توابع اهواز را دارد.
ادعای بنیاد موسوم به مستضعفان خامنه‌ای درباره مالکیت این روستا در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری حکومتی مهر در گزارشی به تاریخ ۳۰مرداد اعتراف کرد: « روستای حضرت ابوالفضل؛ روستایی با ساکنانی با قدمت بالای ۳۰سال سکونت که مدتی است بنیاد مستضعفان با ادعای تملک و حق مالکیت اراضی این روستا، اهالی آن را مجبور به تخلیه خانه‌های خود و ترک روستا کرده است. این در حالی است که بسیاری از اهالی اعلام کرده‌اند که در هیچ کجای کشور زمین یا مسکنی ندارند.»

بر اساس گزارشات منتشر شده در فضای مجازی؛ کارگزاران رژیم در طی این مدت اقدام به دستگیری ساکنان روستا کرده و شرط آزادی آنها را دادن تعهد برای تخلیه و ترک روستا گذاشته‌اند. به‌گفته یکی از ساکنان این روستا: «مردان اینجا، کشاورز، راننده، نگهبان و یا کارگر ساختمانی هستند. آنها قاتل و جانی نیستند که به جرم ترک نکردن خانه‌های خود دستگیر شده‌اند. شب‌ها از گرما یا روی پشت‌بام و یا در خیابان باید با تحمل گرمایی طاقت‌فرسا که حتی ادارات را به تعطیلی کشانده است، بخوابیم و این شرط انصاف نیست که مردان روستا به‌خاطر خانه‌هایشان دستگیر و شرط آزادی آنها اخذ تعهد برای تخلیه خانه‌هایی که تنها سرپناهشان است، باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3aa1582e-57f5-4c3e-86c4-fbce9dd1a416"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات