728 x 90

«تحول نگران‌کننده» در سطح تبادل‌آتش در مرزهای لبنان و اسرائیل

درگیریهای لبنان
درگیریهای لبنان

به گزارش العربیه روز چهارشنبه ۹ اسفند: نیروی موقت حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» درباره «تحول نگران‌کننده» سطح تبادل‌ آتش در مرزهای لبنان و اسراییل هشدار داد.

نیروی موقت حافظ صلح سازمان ملل در لبنان ابراز نگرانی کرد که با تشدید فزاینده تنشها میان حزب‌الله و اسراییل راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به درگیریها میان دو طرف به مخاطره افتاده است.

نیروی موقت صلح‌بان سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل)، سه‌شنبه ۸ اسفند اعلام کرد که تشدید تنشهای اخیر و گسترش سطح تبادل‌ آتش بین اسراییل و حزب‌الله، راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری میان دو طرف را به خطر می‌اندازد.

نیروی یونیفل با اشاره به گسترش و تشدید حملات، گفت که در چند روز گذشته شاهد «تحول نگران کننده» در سطح تبادل آتش در سراسر مرز میان اسراییل و لبنان بوده است.

یونیفل در بیانیه‌یی اعلام کرد که این درگیری «جان تعداد بسیار زیادی از مردم را گرفته و خسارات شدیدی به منازل و زیرساخت‌های عمومی وارد کرده است. این در حالی است که معیشت مردم را به خطر انداخته و زندگی دهها هزار غیرنظامی را در هر دو طرف خط آبی که توسط سازمان ملل بین دو کشور ترسیم شده، تغییر داده است».

در این بیانیه هشدار داده شده که رویدادهای اخیر ممکن است راه‌حل سیاسی این درگیری را به خطر بیندازد و از همه طرف‌های ذی‌ربط خواسته شده تا «برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنشها تبادل آتش را متوقف کنند و فضا را برای یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک که بتواند ثبات را به مرزها بازگرداند و امنیت مردم این منطقه را تضمین کند، باقی بگذارند».

ارتش اسراییل روز دوشنبه اعلام کرده بود که حملاتی را در عمق لبنان انجام داده و پایگاههای حزب‌الله را در البقاع هدف قرار داده است، در حالی که این گروه کشته شدن دو تن از اعضای خود را تأیید کرده است.

در همین راستا، رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که جنگنده‌های اسراییلی برای اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه به اطراف شهر بعلبک در شرق لبنان حمله کردند.

گروه شبه‌نظامی حزب‌الله مورد حمایت ایران سه‌شنبه در پاسخ به حملات روز گذشته اسراییل به حومه بعلبک، از شلیک ۶۰ موشک کاتیوشا به یک پایگاه نظامی اسراییل در جولان خبر داد، و یک پایگاه اسراییلی را با موشک هدف قرار داد.

تشدید تنشها در بیش از چهار ماه علاوه بر کشته شدن تعداد زیادی باعث شد دهها هزار نفر از ساکنان دو طرف مرز، خانه‌های خود را تخلیه کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1514fdc3-56f7-4cda-8a5b-634d9ad840c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات