728 x 90

تحقیقات علمی: افرادی که پادتن آنتی بادی در بدنشان تولید شده است احتمال ابتلای مجدد به کرونا کم است

تست آنتی بادی
تست آنتی بادی

پژوهشگران می‌گویند افرادی که در پی ابتلای طبیعی به ویروس کرونا، پادتن تولید کرده‌اند در معرض خطر کمتری قرار می‌گیرند.

روز سه‌شنبه ۹دی، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که پژوهشگران اعلام کردند که افرادی که پادتن آنتی بادی در بدنشان بعد از مبتلا شدن به کرونا تولید شده است احتمال ابتلای مجدد به کرونا را کم می‌کند.
در تحقیقات به‌عمل آمده نشان می‌دهد که پادتن‌ها به ویروس چسبیده و آن را از بین می‌برند.
دکتر ند شارپلس، مدیر مؤسسه ملی سرطان آمریکا در این رابطه گفت این از جنس همان محافظتی است که یک واکسن مؤثر در بدن ایجاد می‌کند.

در دو آزمایش به‌عمل آمده نشان می‌دهد، یکی از طریق آزمایش خون برای تشخیص پادتنها است که می‌تواند ماهها پس از ابتلا در بدن باقی بماند و در آزمایش دوم با استفاده از ترشحات بینی یا سایر نمونه‌ها، وجود ویروس را تشخیص می‌دهد و نشان‌دهنده مبتلا بودن فرد در حال حاضر و ابتلای او در گذشته نزدیک است.

نتایج این مطالعه روز چهارشنبه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد بیش از ۱۲۵۰۰کارمند بیمارستانهای دانشگاه آکسفورد بریتانیا را در بر ‌گرفت. از میان ۱۲۶۵ نفری که در آغاز دارای پادتن ویروس کرونا بودند تنها تست کرونای دو نفر در آزمایش‌های تشخیص ویروس طی شش ماه پس از ابتلا مثبت شد و هیچ‌کدام علائمی از بیماری بروز ندادند در حالی‌که از ۱۱۳۶۴ کارمندی که در آغاز فاقد پادتن بودند، آزمایش کرونای ۲۲۳نفر در شش ماه آتی مثبت شد.

مطالعه مؤسسه ملی سرطان روی بیش از سه میلیون نفر که در دو آزمایشگاه خصوصی آمریکا آزمایش پادتن انجام داده بودند، انجام شد. در حالی که نتیجه آزمایش کرونای سه درصد از کسانی که فاقد پادتن بودند مثبت شده بود، تنها ۰.۳ درصد «سه دهم درصد» از افرادی که در آغاز پادتن داشتند نتیجه مثبت دریافت کردند.


محققان دانشگاه آکسفورد نیز به تحقیقات مشابه‌یی دست یافتند که احتمال ابتلای مجدد افرادی که پادتن ضد کرونا دارند، ده برابر از افرادی است که فاقد این پادتن هستند. اما این به این معنا نیست که پادتن از فرد در برابر ویروس محافظت می‌کند بلکه می‌تواند نشانه این باشد که سیستم ایمنی بدن از جمله لنفوسیت‌تی قادر است مجدداً در مقابله با ویروس واکنش نشان دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/666f9533-d737-4406-9d42-1c7e132d23fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات