728 x 90

تحریم گسترده نمایش انتخابات و زنگ هشدار برای رژیم آخوندی

آرای باطله در نمایش انتخابات رژیم دوم شد
آرای باطله در نمایش انتخابات رژیم دوم شد

روزنامه‌های حکومتی وابسته به هر دو باند غالب و مغلوب رژیم آخوندی در مقالات خود تحریم گسترده نمایش انتخابات و رأیهای باطله را زنگ هشداری برای نظام آخوندی دانسته و سران آنرا از آن بیم داده‌اند.
روزنامه شرق در مقاله‌ای به تاریخ چهارشنبه دوم تیر می‌نویسد: «میزان آرای منتخبان این دوره نسبت به منتخبان دوره پنجم بیش از ۷۵درصد کاهش داشت. یکی از اتفاقات نادر این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا برتری آرای باطله نسبت به منتخبان شوراهاست؛ در شهر همدان تعداد آرای باطله ۲۰هزار و ۴۵۳ رأی بود و آرای منتخب اول این شهر ۲۰هزار و ۲۸۲رأی اعلام شده است. در اراک نیز تعداد آرای باطله ۲۸هزار و ۵۶۵ رأی اعلام شده، در حالی‌که آرای نفر اول ۱۴هزار و ۵۶۰رأی بود. در شورای شهر کرج نیز آرای باطله اول شده است. تعداد آرای باطله در انتخابات شورا‌های کرج ۳۸هزار و ۸۸۸رأی است، این میزان حدود ۱۶هزار رأی بیش از آرای نفر اول است، اما منتخبان تهران نیز ۲۰نفرشان کمتر از آرای باطله رأی داشتند. این‌که در برخی از کلان‌شهرها مثل کرج، اراک و همدان رأی باطله اول می‌شود و در تهران رأی باطله در جایگاه دوم قرار می‌گیرد، در تاریخ انتخابات کشور ایران بی‌سابقه است. این زنگ هشداری برای بزرگان نظام است».

روزنامه ستاره صبح نیز در مقاله خود از خطرناک بودن روند تحریم و رأیهای باطله انذار داده و می‌نویسد «مشارکت مردم در تهران برای گزینش اعضای شوراها ۲۶درصد بوده که ۱۲درصد آن آرا باطله بوده است، یعنی با کسر آرای باطله از کل آراء درصد مشارکت برای انتخاب اعضای شورای ششم در پایتخت ۱۴درصد بوده است. این میزان مشارکت نشان از قهر و بی‌توجهی مردم نسبت به صندوق رأی و تعیین سرنوشت خود است. تداوم این روند خطرناک است».

روزنامه همدلی نیز در مقاله خود؛ وحشت از نوعی رفتار که شهر کرج و مردمش شاخص آن می‌باشند را بیان کرده و می‌نویسد: «این رأی می‌تواند یک پدیده اعتراضی شود و حادثه خلق کند. گمان می‌کنم باید از الآن درباره شهر کرج اعلام خطر کرد؛ جایی که محل حوادث بزرگ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهد بود. ما در آینده باید شاهد ظهور یک نوع رفتار کرجی باشیم؛ چه در کرج، چه در تهران و چه در شهرهای دیگر».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5bf2f8d7-1b5b-4daf-9b75-d2a8ac0c8b6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات