728 x 90

تحریم‌های جدید اوکراین علیه رژیم آخوندی شامل: رئیس ستاد نیروهای مسلح، شرکتهای هواپیمایی و صنایع هوایی شاهد

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
زلنسکی رئیس جمهور اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، روز شنبه ۲۷اسفند تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین (NSDC) را برای اعمال و اصلاح تحریم‌های ویژه اقتصادی و سایر موارد شخصی به اجرا درآورد و تحریم‌هایی را علیه رژیم آخوندی، روسیه و رژیم اسد اعمال کرد.

بخشی از تحریم‌های اوکراین علیه رژیم آخوندی شامل: تحریم محمد باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح رژیم، شرکت هواپیمایی ماهان مستقر در ایران و فارس ایر قشم و هم‌چنین شرکت صنایع هوایی شاهد را شامل می‌شود.

در سند منتشر شده در وب‌سایت رئیس‌جمهور اوکراین آمده است: وزیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین وظیفه نظارت بر اجرای این تصمیم را برعهده گرفته است.

تحریم‌هایی علیه ۳۰۰نفر از جمله شهروندان فدراسیون روسیه، رژیم ایران و رژیم اسد به‌ویژه بشار اسد دیکتاتور سوریه و حسین عرنوس نخست‌وزیر سوریه اعمال شده است.

هم‌چنین تحریم‌هایی علیه ۱۴۱شخص حقوقی اعمال شده است، به‌ویژه شرکت کشتی‌سازی متحد روسیه JSC، مرکز تحقیقات و تولید فضایی دولتی JSC به نام M. V. خرونیچف، انجمن علمی و تولیدی PJSC به نام آکادمی A. A. راسپلتین، شرکت هواپیمایی ماهان مستقر در ایران و فارس ایر قشم و هم‌چنین شرکت صنایع هوایی شاهد. تحریم‌های اعمال شده به مدت ۱۰سال پابرجا خواهند بود.

 

سی.ان.ان نوشت: زلنسکی صدها نفر از جمله اسد رئیس‌جمهور رژیم سوریه را تحریم کرد.
بر اساس بیانیه دولت اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه فرمانی را برای تحریم صدها نفر از جمله بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، امضا کرد.
این فرمان که به پیشنهاد شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین به تصویب رسیده است تحریم‌هایی را عمدتاً علیه شهروندان و اشخاص حقوقی روسیه اعمال می‌کند. اما در این فهرست نامهای برجسته دیگری مانند حسین عرنوس، نخست‌وزیر رژیم اسد، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه و محمد باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران نیز دیده می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید تحریم‌ها که دستور توقف عملیات تجاری و محدود کردن یا ممنوعیت کامل منابع کشتیرانی، پرواز یا هر گونه سفر از طریق اوکراین را صادر می‌کند به مدت ۱۰سال اعمال خواهد شد.

او گفت که این هفته اسد در اولین سفر خود به روسیه پس از تهاجم اوکراین به روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در مسکو دیدار کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/227ecf38-7200-4284-88e6-59637e6af7f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات