728 x 90

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۲۹فرد و نهاد رژیم ایران؛ از جمله خبرگزاری فارس و تسنیم و پرس تی‌. وی

تحریمهای جدید آمریکا
تحریمهای جدید آمریکا

رویترز نوشت: بر اساس اطلاعیه‌یی که روز جمعه ۲۴شهریور در وب سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شد، ایالات متحده دور جدیدی از تحریم‌های مرتبط با رژیم ایران را اعمال کرد.

خبرگزاریهای حکومتی از جمله ایرنا نوشت:

وزارت خزانه‌داری آمریکا: «امروز، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۲۹ فرد و نهاد را در ارتباط با سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات سراسری از سوی رژیم ایران در پی کشته شدن مهسا «ژینا» امینی هنگام بازداشت توسط «گشت ارشاد» و تلاش‌های مستمر این حکومت برای بازداشت صداهای مخالف و محدود کردن دسترسی به اینترنت آزاد، تحریم می‌کند».

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های جدید «۱۸ نفر از اعضای کلیدی نیروهای امنیتی، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی؛ رئیس سازمان زندانهای ایران؛ سه فرد و یک شرکت در ارتباط با سانسور سیستماتیک و مسدود کردن دسترسی به اینترنت و سه رسانه تحت کنترل سپاه و حکومت از جمله خبرگزاری فارس، تسنیم و پرس. تی. وی و سه مقام ارشد رژیم ایران را هدف قرار می‌دهد».

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این بیانیه گفت: «با نزدیک شدن به سالگرد مرگ دلخراش و بی‌معنای مهسا امینی هنگام بازداشت توسط گشت ارشاد، حرکت زنان و مردان در سراسر ایران، اعم از مذاهب و اقوام مختلف را که با خشونت هولناک، حبس جمعی و اختلال سیستماتیک اینترنت توسط حکومت ایران مواجه شد به یاد می‌آوریم. آمریکا در کنار انگلیس، کانادا، استرالیا و دیگر متحدان و شرکای بین‌المللی آن، به اقدامات مشترک علیه کسانی که حقوق‌بشر ایرانیان را سرکوب می‌کنند، ادامه خواهد داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7ac0805-2eef-4636-897f-9b1f6a3d9f6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات