728 x 90

تحریم‌های جدید آمریکا علیه عوامل سایبری رژیم ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۶ مهر با صدور بیانیه‌یی، تحریم‌های جدیدی را علیه ۷فرد ایرانی به‌دلیل نقش‌شان در تلاشهای مداخله‌جویانه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ اعلام کرد.
بردلی اسمیت، معاون وزارت خزانه‌داری در امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی پیرامون تحریم‌های جدید اعلام کرد که این تحریم‌ها بخشی از تلاشهای گسترده دولت آمریکا با استفاده از همه ابزارها و اختیارات موجود برای پاسخگو کردن کسانی است که قصد تضعیف نهادهای دموکراتیک این کشور را دارند. وی در ادامه تأکید کرد که این تحریم‌ها بیانگر نظارت دقیق دولت آمریکا بر تلاش‌های عوامل شریر به‌منظور تأثیرگذاری یا مداخله در سلامت انتخابات است.
بیانیه‌ی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) همچین اضافه می‌کند «تحریم‌شدگان به فعالیت‌های سایبری از جمله حملات فیشینگ و عملیات هک و افشای اطلاعات با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا دست زده‌اند.
در حالی که وزارت خزانه‌داری آمریکا، رژیم ایران را به تلاش برای هدف قرار دادن مقامات دولتی و کارزار‌های انتخاباتی مهم با هدف تضعیف اعتماد عمومی به نظام انتخاباتی آمریکا متهم می‌کند تحریم‌های جدید را در راستای اقدامات قبلی مشابه علیه شرکت ایرانی «ایمن نت پاسارگاد» که پیش‌تر به‌عنوان شرکت «نت پیگرد سماوات» شناخته می‌شد و در تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نقش داشت، اعمال کرد. فعالیت‌های «ایمن نت پاسارگاد» شامل ارعاب رأی‌دهندگان و انتشار اطلاعات نادرست با هدف ایجاد اختلاف میان رأی‌دهندگان آمریکایی بود.
مسعود جلیلی، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و ۶تن از کارکنان شرکت امنیت سایبری «ایمن نت پاسارگارد» که پیش‌تر با نام شرکت «سماوات پیگرد نت» شناخته می‌شد در فهرست تحریم‌های تازه آمریکا قرار دارند.
نام این شش عضو شرکت «ایمن نت پاسارگاد»، علی مهدویان، فاطمه صادقی، الهه یزدی، سید مهدی رحیمی حاج آبادی، محمدحسین عبدالرحیمی، و رحمت الله عسگری‌زاده ذکر شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d40a479f-7b23-4785-9d60-7fd74ae8dd4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات