728 x 90

تحریمهای پتروشیمی و اتمی آمریکا علیه، ۹ نهاد و ۳مهره در پتروشیمی و ۵کارشناس اتمی دیکتاتوری آخوندی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۲۷اسفند۹۸ اعلام کرد: آمریکا ۹نهاد در ارتباط با رژیم ایران را که در آفریقای جنوبی، هنگ کنگ و چین مستقر هستندلیست‌گذاری و تحریم کرد. علاوه بر آن ۳فرد نیز تحریم شدند که همگی آنها عامدانه درگیر معاملاتی قابل‌ توجه در زمینه خرید و تهیه و فروش و حمل‌ و نقل محصولات پتروشیمی برای رژیم ایران به‌عنوان بزرگترین حامی تروریسم هستند.

 

این تحریم‌ها به‌منظور لیست‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی متعلق به ارتش تحت‌امر رژیم ایران و مدیر آن است که امکانات خود را در اختیار نهادهای تحریم شده قرار می‌دادند.

من هم‌چنین مایلم اعلام کنم در پاسخ به گسترش غیرقابل قبول برنامه اتمی رژیم ایران، وزارت بازرگانی ۵کارشناس اتمی این رژیم را لیست‌گذاری و به لیست نهادهای تحریم شده اضافه می‌کند.

 

این ۵نفر در سال ۲۰۱۵ قبل از برجام در برنامه تسلیحات اتمی رژیم ایران موسوم به برنامه عماد درگیر بوده‌اند و تا به امروز در این برنامه به کار گرفته شده‌اند. رژیم ایران به حفظ این برنامه و کارشناسان برنامه تسلیحات اتمی شامل این افراد ادامه داده و بسیاری از سؤالات پاسخ داده نشده باقی مانده‌اند که در مورد فعالیت‌های اعلام نشده اتمی رژیم ایران است. لیست‌گذاری جدید توسط وزارت بازرگانی بر اهمیت حسابرسی کامل و صریح از رژیم ایران و فعالیت‌های پیشین اتمی آن تأکید دارد.

 

پمپئو افزود: به بسیج دروغپراکنی رژیم ایران در مورد منشاء ویروس ووهان اشاره می‌کنم. مقام‌های ارشد رژیم ایران بحای تمرکز بر نیاز های مردم ایران و پذیرش پیشنهادهای واقعی کمک، در مورد عملکرد ویروس کرونا برای هفته‌ها دروغ گفتند.

سران رژیم ایران تلاش می‌کنند تا از مسئولیت رژیم عمیقاً بی‌کفایت و مرگبارشان شانه خانه کنند.

متأسفانه مردم ایران هستند که ۴۱سال است از این نوع دروغها رنج می‌کشند. آنها واقعیت را می‌دانند. ویروس کرونا یک قاتل است و رژیم ایران شریک آن است. (سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۲۷اسفند۹۸

 

وزارت بازرگانی آمریکا روز ۲۷اسفند در بیانیه‌یی درباره تحریم ۵کارشناس اتمی رژیم، تأکید کرد سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی خارجی لیست‌گذاری شده توسط آمریکاست که حامی تسلیحات کشتار جمعی است و بر وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح و اکثر برنامه اتمی رژیم ایران نظارت دارد.

ویلبر راس(Wilbur Ross) وزیر بازرگانی آمریکا نیز گفت: «ما برای رژیم ایران روشن کرده‌ایم باید از تعهدات هسته‌یی خود تبعیت کند و به فوریت و به‌طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند. این رژیم هم‌چنان از این همکاری امتناع می‌ورزد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b719cc3-b303-4e18-b85a-db61fc78042c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات