728 x 90

تجمع خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی در شاهد شهر: خون فرزندان ما قیمت ندارد / توئیت خانم مریم رجوی

 تجمع خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی در شاهدشهر محل سرنگون کردن هواپیما توسط سپاه پاسداران
تجمع خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی در شاهدشهر محل سرنگون کردن هواپیما توسط سپاه پاسداران

توئیت خانم مریم رجوی:

 

 

 

 

بامداد امروز شنبه ۱۸دیماه جمعی از خانواده‌های شهدای هواپیمای اوکراینی در فرودگاه موسوم به امام و سپس در شاهدشهر محل سقوط هواپیمای اوکراینی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این خانواده‌ها با در دست داشتن تصاویر قربانیان و شاخه‌های گل در ساعتی در فرودگاه موسوم به امام ... حاضر شدند که دو سال پیش عزیزان خود را راهی پرواز اوکراین کرده بودند.

 شماری از دادخواهان و همدردان با خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای مسافربری اوکراینی، در شاهدشهر، محل سرنگون شدن هواپیما توسط موشک‌های سپاه پاسداران،  برای برگزاری یادبود کشته‌شدگان. شاهدشهر تجمع کردند.

در این تجمع تعدادی از مادران و خانواده جانباختگان به سخنرانی پرداختند. مادران گفتند: «خون فرزندان ما قیمت ندارد». مخالفت دوباره خانواده‌ها با مبادله دادخواهی با غرامت، یک روز پس از آن اعلام می‌شود که یک مقام سازمان هواپیمایی رژیم آخوندی روز جمعه ۱۷ دی‌ماه گفت که پرداخت غرامت ۱۵۰ هزار دلاری به هر یک از خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ آغاز شده است. 

 

رژیم آخوندی با پرواز هلیکوپتر سعی در برهم زدن مراسم خانواده‌ها در شاهدشهر را دارد!

 

آنها در فرودگاه فریاد زدند «حقیقت، عدالت» و گفتند: «عدالت قابل مبادله نیست! ما محکم ایستاده‌ایم تا جنایتکاران را در دادگاه بی‌طرف محاکمه کنیم.»

تجمع خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی در فرودگاه موسوم به امام - 0

تجمع خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی در فرودگاه موسوم به امام - 1

تجمع خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی در فرودگاه موسوم به امام - 2

تجمع خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی در فرودگاه موسوم به امام - 3

تجمع خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی در فرودگاه موسوم به امام - 4

تجمع خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی در فرودگاه موسوم به امام - 5

تجمع خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی در فرودگاه موسوم به امام - 6

تجمع خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی در فرودگاه موسوم به امام - 7

 

 

تجمع خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در فرودگاه موسوم به امام تجمع خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در فرودگاه موسوم به امام تجمع خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در فرودگاه موسوم به امام

 

 

 

نخست‌وزیر کانادا در سالگرد سرنگونی هواپیمای اوکراینی در توئیتی نوشت:

امروز در سالگرد شلیک ایران به هواپیمای اوکراینی من با خانواده‌های قربانیان این حادثه دیدار کردم.

داستانهایی که آنها درباره عزیزان قربانی‌شان به من گفتند همیشه در ذهن من خواهد ماند- و حکومت ما برای پاسخگو کردن (ایران) و اجرای عدالت از پا نخواهد نشست.

 

روز جمعه ۱۷دی‌، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و دیگر مقامات ارشد این کشور از جمله ملانیا جولی وزیر خارجه، عمر الغبرا وزیر ترابری، شان فریزر وزیر مهاجرت و رلف گودیل، کمیسر عالی کانادا، به‌مناسبت دومین سالگرد سرنگونی پرواز۷۵۲ با موشکهای سپاه پاسداران رژیم ایران، در نشستی مجازی با اعضای خانواده‌های قربانیان دیدار کردند.

در همین رابطه دولت کانادا طی بیانیه‌یی اعلام کرد نخست‌وزیر و اعضای کابینه در دیدار با اعضای خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی بر تعهد خود در راستای اجرای عدالت تأکید کردند و آخرین پیشرفتها در این پرونده را اطلاع دادند.

در این بیانیه دولت کانادا خاطرنشان کرده است که این کشور با دیگر شرکای خود در گروه هماهنگی و واکنش بین‌المللی، بریتانیا، سوئد و اوکراین، برای اطمینان از اجرای عدالت و پاسخگو کردن (حکومت ایران) در مقابل قربانیان مسافران و خدمه پرواز «پی اس ۷۵۲» ادامه خواهند داد.

در این بیانیه هم‌چنین ضمن همبستگی با خانواده‌های قربانیان تأکید شده است که ما مصمم هستیم که رژیم ایران را در قبال سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی که توسط موشکهای سپاه پاسداران رژیم ایران سرنگون شده است پاسخگو کنیم و اطمینان حاصل کنیم که بابت کشته شدن ۱۷۶انسان بی‌گناه غرامت بپردازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aeec7d28-2f4f-43b1-a4f8-82f339204b7e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات