728 x 90

اعتراض شدید کشاورزان غرب اصفهان از محرومیت ۳ماه حق‌آبه + فیلم

روز سه‌شنبه ۲۰خرداد کشاورزان غرب اصفهان در اعتراض به محرومیت از داشتن آب در تابستان امسال در مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.

نمایندگان کشاورزان غرب اصفهان اعلام کردند: «در ابتدای سال زراعی جاری مقدار آب به شرق و غرب حدودا ۵۰ به ۵۰ داده شد(هر کدام حدود ۳۵۰میلیون مترمکعب) و با توجه به صرفه‌جویی که غرب نموده قرار بر این بوده که حدود ۱۵۰ملیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده در کشت پاییزه، در کشت بهاره به کشاورزان داده شود یعنی بایستی حدوداً تا ۱۵شهریور آب برای کشاورزان جریان داشته باشد(با حضور نمایندگان کشاورزان و مسئولین سازمان آب صورتجلسه نیز امضا شده است).

نمایندگان کشاورزان در روزهای گذشته و امروز از طریق استانداری و سازمان آب و جهاد کشاورزی بر این حق مسلم تاکید مجدد کردند، اما استانداری این قرارداد را رد نمود و برخلاف قول و قرارداد امضا شده اکنون از سوی مسئولان اعلام شده که آب را ۲۰خرداد می‌بندند!

نمایندگان کشاورزان گفتند که قطعاً با توجه به این‌که الگوی کشت غرب اصفهان اکثرا صیفی است و نیاز به آب بهاره بسیار بیشتر می‌باشد، این اقدام به کشت کشاورزان آسیب جبران‌ناپذیری خواهد زد.

کشاورزان نسبت به این بدقولی شدیداً معترض هستند و همچنان پیگیر حق قانونی خود بوده و هستند.

اعتراض کشاورزان اصفهان

تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fc1e66d-87fb-44fa-b72c-146c10acfb8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات