728 x 90

تبلیغ کارشناسان نفوذی برای حفظ نظام آخوندی و تکرار دعاوی اطلاعات آخوندها علیه مجاهدین و آلترناتیو دموکراتیک

روزبه پارسی، آرین طباطبایی و الی گرانمایه
روزبه پارسی، آرین طباطبایی و الی گرانمایه

تبلیغ کارشناسان نفوذی برای حفظ نظام آخوندی

و تکرار دعاوی اطلاعات آخوندها علیه مجاهدین و آلترناتیو دموکراتیک

توسط آرین طباطبایی

 

من به‌گروهی مانند مجاهدین خلق فکر می‌کنم

که دهه‌ها است حضور دارد و برخی آن‌را آلترناتیو مناسبی می‌دانند

اما در ایران به‌عنوان یک نیروی نامشروع دیده می‌شود

 

آرین طباطبایی – کنفرانس در دانشگاه جرج تاون - ۳بهمن۱۳۹۸

اگر به سال۲۰۰۹ و بعد ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برگردید، افراد پیش‌بینی کرده‌اند که جمهوری اسلامی فرو خواهد پاشید و یک جوک در ایران و بین خانواده‌های ایرانی هست که می‌گویند: انشاالله سال بعد در تهران. ولی «تا سال بعد در تهران» به‌نحوی ۴۱سال است که دارد مطرح می‌شود و ما نباید سیاست‌ها را بر مبنای چیزی شکل بدهیم که امیدواریم اتفاق بیفتد. باید به‌واقعیت سیاسی فکر کنیم و به‌آن بپردازیم و سیاست‌هایمان را مطابق آن پیش ببریم؛ پس بله به‌نظرم این سؤال اصلی است که هم‌چنان باید به‌آن پاسخ داده شود.

یک نکته اضافه کنم. متوجه شدم که شما هم‌چنین دربارهٔ این پرسیدید که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر که رژیم سقوط کند. سناریوهای مختلفی می‌تواند اتفاق بیتفد. فکر کردن به‌برخی از آنها مطلوب‌تر است؛ مثل این‌که وقتی این رژیم سرنگون شود نوعی از دموکراسی سکولار جایگزین آن رژیم خواهد شد. اما هم‌چنین سناریوهایی هست که احتمالش از آن یکی بیشتر است و موضوع دیگری است که باید مد نظر قرار داد. بله، ممکن است یک دموکراسی داشته باشید که جایگزین رژیم حاکم بشود و همهٔ چیزهایی را که دربارهٔ آن صحبت کردیم تغییر بدهد. متوقف‌کردن حمایت از حزب‌الله، متوقف‌کردن اعزام نیرو به‌عراق و سوریه. اما هم‌چنین دنیایی هست که در آن رژیم بعدی سرانجام طعم متفاوتی از (رژیم) کنونی خواهد داشت.

به‌عنوان مثال، من به گروهی مانند مجاهدین خلق فکر می‌کنم که دهه‌ها است حضور دارد و برخی از محافل در شهر به‌نوعی آن‌را آلترناتیو مناسبی می‌دانند، اما در ایران، به‌عنوان یک نیروی نامشروع دیده می‌شود دقیقاً به‌دلیل بخشی از تاریخچه و فعالیت‌هایش در گذشته. هم‌چنین دنیایی وجود دارد که در آن شما سوریه بعدی یا یمن بعدی را دارید، که در آن یک جنگ داخلی شعله می‌کشد و همان سناریویی که در جاهای دیگر منطقه شاهد آن بودیم. بنابراین چیزهای مختلفی ممکن است رخ دهد که بسیاری از آنها چندان مثبت نیستند. چند سناریو مثبت هم وجود دارد، اما به نظر من، در حال حاضر مقداری کمتر محتمل هست.

یوتیوب مرکز مطالعات امنیتی دانشگاه جرج تاون: ۱۶اسفند ۱۳۹۸

 

نمونه‌های دیگری از اظهارنظرهای نفوذیهای افشا شده رژیم

و تکرار دعاوی اطلاعات آخوندی علیه مجاهدین

https: //ecfr. eu/profile/ellie_geranmayeh/

 

الی گرانمایه از نفوذیهای لو رفتهٔ رژیم در اروپا

در گفتگو با تلویزیون پی‌بی‌اس ۱۰ آذر ۱۳۹۹

در اعتراضات در ایران فراخوانهای بسیار اندکی وجود داشت

که مجاهدین خلق چهرهٔ واقعی ملت ایران باشد

 

تلویزیون پی‌بی‌اس - ۱۰آذر ۱۳۹۹

گرانمایه: خب، اشاره‌یی که شد به‌گروهی است که به MEK یا مجاهدین خلق شناخته می‌شود که تا همین اواخر به‌عنوان یک گروه تروریستی هم در اتحادیهٔ اروپا و هم در ایالات‌متحده لیست‌گذاری شده بود.

این گروه در سال‌های اخیر روابط بسیار گرمی با دولت ترامپ ایجاد کرده است، مثلاً، با وکیل شخصی رئیس‌جمهور ترامپ، رودی جولیانی، مشاور امنیت ملی پیشین او جان بولتون که چندین‌بار در گردهمایی‌های مجاهدین خلق در خارج حضور یافته است. و گزارش‌شده است که آنها ارتباطات اطلاعاتی بسیار قوی با اسراییل دارند. آنها هم‌چنین در داخل ایران هم حضور بر روی زمین حضور دارند. اما اگر به‌میزان حمایت مردمی آنها در ایران بنگرید، چیز زیادی وجود ندارد. به‌عنوان مثال، در موج‌های اخیر اعتراضات در ایران، چه در سال گذشته و چه سال قبل از آن، فراخوانهای بسیار اندکی وجود داشت که مجاهدین خلق چهرهٔ واقعی ملت ایران باشد.

بنابراین رابطهٔ بسیار پیچیده‌یی بین مردم و این گروه وجود دارد که در تبعید است و بسیاری از ایرانیان هم در داخل و هم خارج از کشور آن‌را به‌عنوان گروهی تلقی می‌کنند که در داخل ایران فعالیت‌های تروریستی انجام داده است».

سایت پی‌بی‌اس: ۱۰آذر ۱۳۹۹

https: //www. youtube. com/watch?v=Uge8kcl37g0

 

دل نگرانی عوامل رژیم از خروج نام مجاهدین از لیست آمریکا

 

«اگر وزارت‌خارجه مجاهدین خلق را از لیست خارج کند، این یک ضربه جدی به‌هر گونه تلاشی برای دستیابی به‌پیشرفت در مسیر دیپلماتیک با ایران خواهد بود».

روزبه پارسی: ۳۱دی ۱۳۹۱

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4649443-52c1-443d-a2af-1cb10c9ef7ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات