728 x 90

تبدیل لایحه بودجه ۱۴۰۱ به بمب‌ساعتی

تبدیل لایحه بودجه ۱۴۰۱ به بمب ساعتی
تبدیل لایحه بودجه ۱۴۰۱ به بمب ساعتی

ابر بحرانهای مرگبار و فروپاشی اقتصادی نظام و بودجه ۱۴۰۱ دولت رئیسی جلاد و روی آوردن به «سیاست‌های انقباضی» که آن روی سکه فشار مگاتنی بر مردم است، هشدارهای رسانه‌ها و مهره‌های نظام نسبت به پیامدهای خطرناک آن را درپی داشته است.

روزنامه حکومتی فرهیختگان در مطلبی با عنوان «فرصت حذف شوک‌درمانی از بودجه»، نوشت: طبعاً تحقق چنین هدفی مستلزم در پیش‌گرفتن رویکردی انقباضی در تدوین لایحه بودجه بوده و اعمال سیاست‌هایی هم‌چون حذف ارز تومانی۴۲۰۰، افزایش رقم درآمدهای مالیاتی، افزایش سن بازنشستگی، کاهش بودجه نهادهای حمایتی و کاهش رقم کمک به صندوق‌های بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در همین راستا قابل‌ تعریف است.

از آنجایی که سیاست‌های ذکرشده مستقیماً بر معیشت مردم اثر می‌گذارد، وجود تنها یکی از آنها برای این‌که لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به یک بمب‌ساعتی تبدیل کند، کفایت می‌کند. این سیاست‌ها زمانی حساسیت به‌وجود می‌آورد که به یاد بیاوریم مطالبات معیشتی طی چند سال اخیر بارها به اعتراض تبدیل شده و مردم را به خیابان آورده است...
احمد توکلی، نماینده سابق مجلس رژیم در این رابطه گفت: «تصمیم دولت به‌منظور کنار گذاشتن ارز ۴۲۰۰تومانی برای واردات کالاهای اساسی جز گندم، دارو و تجهیزات پزشکی به ترتیبی که قرار است انجام شود، تبعات سنگینی دارد که ممکن است بحران بر بحران اقتصادی بیفزاید» (روزنامه حکومتی فرهیختگان ۱۴دی). .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da4a5f3e-be92-45d6-9af0-bde2058b31aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات