728 x 90

تاپ چنل آلبانی: کنفرانس دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن، رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت باید محاکمه شود

علیرضا جعفرزاده، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت
علیرضا جعفرزاده، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت

تاپ چنل آلبانی

کنفرانس دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن

رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت و نقش کلیدی در کشتار ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ باید محاکمه شود

تاپ چنل آلبانی: پنجشنبه ۵اوت ۲۰۲۱، دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. این بحث به چالشهای سیاست مناسب در پی تحلیف ابراهیم رئیسی متمرکز بود که در سطح بین‌المللی به‌خاطر جنایات علیه بشریت و نقش کلیدی وی در کشتار حدود ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ شناخته شد. سخنرانان برنامه مایکل موکیزی، وزیر پیشین دادگستری و هشتاد و یکمین دادستان کل ایالات متحده، سناتور جو لیبرمن و جفری رابرتسون وکیل برجسته حقوق‌بشر بودند. علیرضا جعفرزاده، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت کتاب جدیدی را درباره پرونده ابراهیم رئیسی و ضرورت محاکمه وی به‌خاطر جنایات علیه بشریت معرفی کرد.

جفری رابرتسون گفت: نتیجه‌گیری من این بود که کشتار ۱۳۶۷ در ایران بدترین جنایت علیه بشریت از زمان جنگ جهانی دوم بود.

مایکل موکیزی گفت: هدف اصلی فتوای خمینی برای قتل‌عام و اکثریت قریب به اتفاق کسانی که در کشتار ۱۳۶۷ شکنجه و اعدام شدند، اعضا و هواداران مجاهدین خلق بودند.

بالکان وب آلبانی

سناتور لیبرمن در کنفرانس واشنگتن گفت:

خانم مریم رجوی و شورای ملی مقاومت اجازه ندادند قتل‌عام ۳۳سال پیش به فراموشی سپرده شود.

بالکان وب آلبانی: در کنفرانسی که در واشنگتن و توسط دفتر نمایندگان شورای ملی مقاومت برگزار شد.

سناتور جو لیبرمن گفت: بدون شک رژیم تهران سال‌ها بر این باور بود که این نسل‌کشی که ۳۳سال پیش رخ داد، توسط بقیه جهان فراموش شده است. در واقع، تنها یک نیرو و یک نفر پیوسته خواستار حسابرسی از رئیسی برای نسل‌کشی و کشتاری بودند که در سال۱۳۶۷ تحت نظارت او انجام شد. آن نیرو و آن شخص شورای ملی مقاومت ایران و پرزیدنت آن خانم مریم رجوی بودند. .

مایکل موکیزی نیز گفت: حکم اعدام زندانیان قتل‌عام شده در سال۶۷ با چند سؤال درباره اعتقادات سیاسی‌شان صادر می‌شد. اعدامها بلافاصله صورت می گرفت

گازتا شیپتاریا – آلبانی

کتاب فراخوان برای عدالت رئیسی را به جنایت علیه بشریت متهم می‌کند

همزمان با تحلیف ابراهیم رئیسی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن کتابی تحت عنوان فراخوان به عدالت ارائه کرد. این کتاب که رئیسی را به جنایت علیه بشریت متهم می‌کند، شش فصل و ۹۶ صفحه دارد.

در کتاب فراخوان به عدالت، یک فصل کامل به کشتار۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷، و نقش رئیسی در کشتارهای جمعی و سرکوب مخالفان اختصاص داده شده است.

علیرضا جعفرزاده این کتاب را در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه معرفی کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/331d361a-e04e-4f77-a473-fd0bb12b7b14"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات