728 x 90

تاونهال: زمان تحریم خلبانان رژیم ایران است

هواپیمایی قشم  فارس ایر
هواپیمایی قشم فارس ایر

تاونهال روز شنبه ۳۰مهرماه در مطلبی به‌قلم امانوئل اوتولینگی با عنوان «زمان تحریم خلبانان ایرانی است» نوشت: ماه گذشته، دولت بایدن چهار هواپیمای باری ایرانی را به لیست سیاه هواپیماهای دخیل در نقض کنترل صادرات وزارت بازرگانی ایالات متحده اضافه کرد. در میان این هواپیماها یک بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت هواپیمایی ایران قشم فارس ایر است که وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال۲۰۱۹ آن را به‌دلیل نقشش در تأمین تجهیزات نظامی نیروهای ایرانی مستقر در سوریه و نیروهای نیابتی آنها تحریم کرد.

به‌گفته وزارت خزانه‌داری، این شرکت هواپیمایی به‌نمایندگی از عملیات ویژه و شعبه اعزامی قدس سپاه پاسداران، پروازهای باری منظم به دمشق را «تحویل محموله، از جمله محموله سلاح» انجام می‌داد.

هواپیماهای قشم فارس ایر از زمان حمله فوریه به اوکراین به روسیه در حال پرواز هستند و در حال حاضر در حال تحویل تجهیزات نظامی هستند.

به گفته وزارت بازرگانی، این هواپیماها می‌توانند پهپادهایی را حمل کنند که رژیم ایران آنها را برای «حمایت از ماشین جنگی روسیه» به مسکو می‌فروشد. اما پروازهای قشم فارس هم‌چنان به نیروهای رژیم ایران در سوریه و نیروهای نیابتی آنها کمک می‌کند و نقش محوری این شرکت هواپیمایی تحت کنترل رژیم را در حمایت مداوم ایران از تجاوز روسیه و ظلم سوریه ایفا می‌کند.

دولت بایدن باید تأثیر تحریم‌های آن را با نامگذاری، نه فقط هواپیما، بلکه خلبانها و خدمه‌ای که این پروازها را انجام می‌دهند، افزایش دهد.

تحریم هواپیماها امنیت خدمات تعمیر و نگهداری و سوخت جت را برای آنها دشوارتر می‌کند زیرا شرکت‌های خدماتی نمی‌خواهند مجازات خزانه‌داری را تهدید کنند. هدف قرار دادن خدمه و هم‌چنین هواپیماها می‌تواند منجر به ممانعت کشورها از ورود آنها شود یا مبنایی برای اقدامات محلی اجرای قانون باشد... .

شواهد علیه حمایت مادی هواپیماهای ایران از تروریسم بسیار زیاد است. تحریم‌های خزانه‌داری مبنای قانونی را برای هدف قرار دادن افراد درگیر در این عملیات فراهم می‌کند. شواهدی که از تحقیقات آرژانتینی در مورد پرواز امتراسور به دست آمد، اکنون سه نفر را شناسایی کرده است که مستقیماً در این عملیاتها نقش دارند، که ممکن است منجر به شناسایی تعداد بیشتری از خدمه درگیر در فعالیت‌های قابل تحریم شود.

قاسمی، محمدی و ولی‌زاده دیگر در هتلی در بوئنوس‌آیرس به‌سر نمی‌برند و ممکن است به‌زودی نقش فعال خود را در حمل و نقل هوایی نظامی ایران به سوریه و روسیه از سر بگیرند. دولت بایدن باید خلبانان ایرانی را تحریم کند تا عملیات باربری ایران را مختل کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5714b94e-23c2-459d-8c25-946f4762bdec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات