728 x 90

تاونهال: بایدن و بلینکن در برابر باج‌خواهی رژیم ایران تسلیم شدند

استراون استیونسون در مطلبی درباره باج دادن آمریکا به رژیم آخوندی به ازاء آزادی زندانیان آمریکایی که در تاونهال ۲۶مرداد منتشر شده است نوشت: بایدن و بلینکن در برابر باج‌خواهی ایران تسلیم شدند.

استروان استیونسون پارلمانتر سابق اروپا از اسکاتلند نوشته است: وقتی صحبت از ایران به میان می‌آید، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، مماشات کننده بزرگ است. او با وجود تحریکات بی‌پایان رژیم تئوکراتیک، با قاطعیت به‌دنبال احیای توافق هسته‌یی فروپاشیده است. او به‌دنبال راه‌هایی برای کاهش تحریم‌ها علیه آخوندها بوده است. اکنون او با موافقت به‌قول معاون رئیس‌جمهور سابق و نامزد ریاست جمهوری، مایک پنس، پیشی گرفته است که احتمالاً با حمایت بایدن اجازه دهد: «بزرگترین باج در تاریخ آمریکا به آخوندهای تهران» داده شود.
در ازای آزادی حدود ۶میلیارد دلار از وجوه توقیف شده توسط کره جنوبی، بلینکن در مورد آزادی پنج شهروند ایرانی/آمریکایی دوتابعیتی که سالها توسط آخوندها گروگان گرفته شده‌اند، در تهران مذاکره کرده است. این پنج نفر حتی برای بازگشت به ایالات متحده آزاد نشده‌اند.
قرارداد مبادله زندانیان به‌دنبال توافق دولت بلژیک برای آزادی دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی است که به‌دلیل نقش داشتن در طرح بمب‌گذاری در تجمع مخالفان ایرانی در پاریس به ۲۰سال زندان محکوم شده بود.
البته، آمریکا در برخورد با گروگان‌گیران رژیم ایران سابقه‌ای دارد. ژنرال الکساندر هیگ که در دوران ریاست‌جمهوری رونالد ریگان وزیر خارجه آمریکا بود، می‌دانست که مماشات هرگز جواب نمی‌دهد. او می‌دانست که تنها راه مقابله با آخوندها از موضع قدرت است. این درسی است که پرزیدنت بایدن و آنتونی بلینکن باید بیاموزند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1fce3b50-4fe1-4cbf-b264-de69c7c7ca4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات