728 x 90

تانکر ترکرز: قاچاق ۱.۷میلیون بشکه نفت توسط رژیم ایران

قاچاق نفت - عکس از آرشیو
قاچاق نفت - عکس از آرشیو

تانکر ترکرز، شرکت ردیابی نفتکشها با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که رژیم ایران از طریق ناوگان ارواح روزانه حدود ۱.۵میلیون بشکه نفت (نفت خام، میعانات گازی و گاز مایع) راهی چین، ۲۰۰هزار بشکه (نفت کوره یا مازوت) راهی امارات و ۷۰هزار بشکه نفت خام راهی سوریه کرده است.
به گفته تانکر ترکرز، رژیم ایران بیشترین سهم جهانی در استفاده از کشتی‌های قاچاق نفت را دارد.
ناوگان ارواح یا ناوگان تاریک به نفتکش‌هایی گفته می‌شود که با خاموش کردن سیستم شناسایی خودکار، به‌صورت پنهانی محموله‌های نفتی را با توسل به انواع روش‌ها به بازارهای مقصد می‌رسانند؛ از جمله تخلیه چندباره محموله‌های نفتی در دل اقیانوس‌ها به نفتکش‌های دیگر و تغییر اسناد و برند نفت.
این در حالی است که سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌یی، حجم کل صادرات نفت ایران در سال گذشته میلادی را ۱.۴۶ میلیون بشکه در روز تخمین زده و گفته است تاکنون ۴۰۰ کشتی از مجموعه ناوگان ارواح فعال در حمل پنهانی نفت ایران را شناسایی کرده است.
شرکت تانکر ترکز نیز تصریح کرده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکنون تنها یک‌سوم کشتی‌های موسوم به «ناوگان ارواح» را به لیست سیاه خود اضافه کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b5214d7-9bc8-4269-a390-f4d1bd69803b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات