728 x 90

شرکت ردیابی نفتکش‌ها: رژیم ایران در حال تخلیه نفت نفتکش ویتنامی برای آزاد کردن آن است

نفتکش ویتنامی که توسط سپاه پاسداران توقیف شده است
نفتکش ویتنامی که توسط سپاه پاسداران توقیف شده است

تانکر ترکرز، شرکت ردیابی نفتکش‌ها، در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت نفتکش ویتنامی ام‌وی ساوتیس که دو هفته پیش توسط سپاه پاسداران توقیف شد روز جمعه ۱۴آبان نوشت: رژیم ایران برای آزاد کردن این نفتکش ویتنامی در حال انتقال نفت این کشتی به یک نفتکش دیگر به نام ریما که به یک شرکت همکار نیروی تروریستی قدس سپاه تعلق دارد می‌باشد.
بر اساس گزارش این شرکت، در ماه خرداد امسال نفتکش عمان پراید دو میلیون بشکه نفت رژیم ایران را به بندر صحار در عمان برده و در آن بندر ۷۰۰هزار بشکه نفت را به نفتکش ویتنامی ام‌وی ساوتیس منتقل کرده‌اند تا به چین ارسال شود. نفت ارسال شده اما در ماه ژوییه پذیرفته نشده و از بندر لانگ‌کو در چین برگشت خورده و به سمت خاورمیانه بازگشته است.

خاطرنشان می‌شود همزمان با سالگرد روز گروگانگیری در ۱۳ آبان۱۳۵۸ که ترفند دجالگرانهٔ ضدامپریالیستی خمینی و شرکاء برای تصویب قانون اساسی ولایت فقیه در رفراندم ۱۲آذر ۵۸ بود، از صبح چهارشنبه ۱۲آبان۱۴۰۰ رسانه‌های رژیم به‌طور همآهنگ و با هیاهو و جنجال بسیار، اعلام کردند تا ساعتی دیگر خبری افتخار‌آفرین از اقتدار دلاور مردان ترسان نظام پخش خواهند کرد.

ساعتی بعد رژیم بدون ذکر زمان و مشخصات، فتوحات تاریخ در رفتهٔ خود را به‌گونه‌یی آرتیستی به خورد بسیجیان و پاسداران نظام داد تا وحشت مزدوران را از بالا‌گرفتن بحران و خطر جنگ و درگیری نظامی تسکین دهد.

خبرگزاری رویترز ۱۲آبان نوشت: تکذیب مقامات آمریکایی: گزارش رژیم ایران نادرست است و هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای توقیف یک نفتکش در کار نبوده است.

دو مقام آمریکایی به آسوشیتدپرس گفتند رژیم ایران از ۱۰روز پیش در ۲۴اکتبر (۲ آبان) یک نفتکش با پرچم ویتنام را ضبط کرده است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در رابطه با سناریو رژیم ایران و اجرای یک نمایش تبلیغاتی تأکید کرد، هیچ‌گونه تلاشی از سوی نیروی دریایی آمریکا برای توقیف کشتی صورت نگرفته است، و ادعای رژیم ایران مربوط به حادثه‌یی در روز ۲آبان است که در آن افراد نیروی دریایی آمریکا نظاره‌گر سوار شدن غیرقانونی بر روی یک کشتی تجاری در آبهای بین‌المللی در دریای عمان و توقیف آن توسط نیروهای رژیم ایران بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69d3735a-3a83-40e9-9491-b5caf2fb357b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات