728 x 90

تاراج منابع ملی ایران توسط آخوندها در صادرات مواد خام

صادرات مواد خام - عکس از آرشیو
صادرات مواد خام - عکس از آرشیو

طی روزهای اخیر در یک ترفند شیادانهٔ آخوندی، شاهد اعلام آمار و ارقام گمرکی در مورد رشد صادرات غیرنفتی هستیم که روحانی و سایر کارگزاران رژیم آن را نشانه بهبود شاخصهای اقتصادی کشور قلمداد می‌کنند.

 

صادرات مواد خام تاراج منابع ملی 

بر اساس اظهارات کارشناسان مشخص شده است که این عمل چیزی جز چوب حراج زدن به منابع ملی و تاراج سرمایه‌های زیرزمینی مردم ایران نیست.

روز بیستم مهر سایت متعلق به سپاه پاسداران اعتراف کرد: « ۹۵درصد صادرات غیرنفتی خام‌فروشی است».

« بر اساس داده‌های آمار گمرک ایران، صادرات غیرنفتی کشور طی ۶ماه نخست امسال ۷۰میلیون و ۹هزار تن کالا به ارزش ۲۰میلیارد و ۹۴۸میلیون دلار بوده که از نظر ارزشی ۱۰.۵۵درصد کاهش و از نظر وزنی ۲۲.۵درصد افزایش داشته است. همچنین میزان واردات کشور در این مدت، به ۱۶میلیون و ۵۶۷هزار تن به ارزش ۲۱میلیارد و ۲۲میلیون دلار رسیده است».

 

آمار مقایسه‌ای صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی

آمار مقایسه‌ای صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی

 

 

حال اگر در یک محاسبه ساده به این رابطه نگاه کنیم می‌بینیم که رژیم آخوندی مواد خام را برای هر تن کمتر از ۳۰۰دلار فروخته و برای واردات هرتن کالا ۱۲۶۸دلار پرداخت کرده است.

سایت حکومتی اقتصاد آنلاین در این مورد از «تناقض ۸میلیارد دلاری صادرات» و کاهش آن حتی به نسبت سال ۸۸ یاد کرد و نوشت: قیمت اقلام صادرات غیرنفتی ایران در نیمه اول سال جاری حتی از قیمت سال ۱۳۸۸نیز در هر تن ۱۶۲دلار کمتر است.

قیمت هر تن کالاهای صادراتی ایران

قیمت هر تن کالاهای صادراتی ایران

 

 

در یک اعتراف دیگر بیژن پناهی‌زاده معاون خانه صنعت و معدن ایران گفت: « ۲۵میلیون تن آهن و فولاد تولید می‌کنیم ولی نمی‌توانیم به تنهایی یک ماشین لباسشویی بسازیم.»

مرتضی افقه، یک اقتصاددان دیگر حکومتی اذعان کرد: «حدود ۴۰میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تا امروز بالاترین آمار بوده که تا ۹۵درصد به مواد خام مربوط می‌شود».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66df26d8-da3a-43a8-b33b-7210a569b874"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات