728 x 90

تأکید کنفرانس سیاست در قبال ایران بر «ضرورت تحریم و حسابرسی» رژیم این کشور

تأکید کنفرانس سیاست در قبال ایران بر «ضرورت تحریم و حسابرسی» رژیم این کشور
تأکید کنفرانس سیاست در قبال ایران بر «ضرورت تحریم و حسابرسی» رژیم این کشور

در آستانه تشکیل مجمع عمومی ملل متحد، اجلاس «سیاست در قبال ایران، ضرورت تحریم و حسابرسی از رژیم، اجلاس در دو سوی آتلانتیک» با حضور شخصیت‌های سیاسی و حقوقی خارجی و هم‌چنین ایرانیان در ۱۰هزار نقطه از کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

در این گردهمایی که روز جمعه ۱۸سپتامبر ۲۰۲۰ برگزار شد، ۳۰قانونگذار آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، هم‌چنین یک گروه از نمایندگان پارلمان انگلستان و وزیر خارجه سابق ایتالیا به ایراد سخنرانی پرداختند.
در ادامه این اجلاس مریم رجوی در سخنانی ضمن «گرامی‌داشت یاد نوید افکاری» خطاب به ملل متحد، گفت: «این رژیم خود را در سرکوب و اعدام می‌بیند. خامنه‌ای اگر اعدام نکند شیرازه رژیمش از هم می‌پاشد. مردم ایران خواستار مجازات این رژیم و تحریم همه‌جانبه آن هستند و در برابر اعدام و قتل‌عام از سازمان ملل و به‌خصوص شورای امنیت می‌خواهند که ۶قطعنامه ملل ‌متحد را علیه رژیم مجدداً اعمال کنند».
رجوی با اشاره به «نقش خامنه‌ای در جان‌باختن بیش از ۱۰۵هزار نفر در اثر کرونا، و کسب مقام اول در جهان به ‌لحاظ تعداد مرگ و میر به نسبت جمعیت»، گفت: «آ‌ن روز کسی باور نمی‌کرد که هواپیمای مسافربری اوکراینی را رژیم زده است. حالا هم باور‌کردنش مشکل است که خامنه‌ای و روحانی عمداً مردم را به قربانگاه کرونا می‌فرستند. اما استراتژی آنها کلان تلفات و سپر انسانی در برابر خطر قیام و سرنگونی است».


او در ادامه یادآور شد که «ثروت نهادها و مؤسسات تحت کنترل خامنه‌ای بیش از هزار میلیارد دلار است. اما از این دارایی و سرمایه و امکانات که متعلق به مردم ایران است تا امروز چیزی صرف بهداشت و درمان و مقابله با کرونا نشده است. کرونا قوی‌ترین متحد آخوندها، اعدام و زندان مهم‌ترین ابزار حاکمیت آخوندها، و سپاه پاسداران تکیه‌گاه آخوندها برای سرکوب و جنایت است. اگر رژیم قصد سرکوب و جنگ‌افروزی و صدور تروریسم ندارد، پس یک ارتش برای آنها کافیست و نباید هزینه‌های نجومی سپاه پاسداران را به مردم ایران تحمیل کنند. آن را منحل کنند و مخارجش را صرف بهداشت و درمان و حقوق پرستاران و کارگران و معلمان و کارمندان کنند.»
در ادامه خانم رجوی با یادآوری اعتراضات سال‌های ۹۶ و ۹۸ و «افزایش سرکوب و کشتار معترضان، از جمله کشتار بیش از ۱۵۰۰جوان و نوجوان در آبان ۹۸ و دستگیریهای کلان و شکنجه و زندان معترضان و احکام اخیر اعدام و محاربه برای دستگیر‌شدگان»، گفت: «این رژیم در جنگ با جامعه ایران و جامعه جهانی است و سیاست‌های اشتباه بین‌المللی که عملاً کمک‌کار قاتلان مردم ایران بوده و دست فاشیسم دینی را در نقض حقوق‌بشر مردم ایران و جنگ و تروریسم بازتر کرده باید متوقف شود.»


او بر ضرورت سیاست «حقوق‌بشر برای تمام مردم ایران، تحریم همه‌جانبه دیکتاتوری دینی و به‌رسمیت شناختن مقاومت مردم ایران و نبرد شورشگران برای سرنگونی آخوندها و آزادی مردم ایران» تأکید کرد.
رجوی در پایان گفت: «این یک نظریه اشتباه است که کاهش تحریم‌های بین‌المللی باعث می‌شود این رژیم از ستیزه‌جویی دست بردارد از قضا در سایه برجام بود که تروریسم این رژیم در اروپا افسار گسیخت.»
گفتنی است این «کنفرانس جهانی آنلاین»، که عصر جمعه ساعت ۱۷ به ‌وقت اروپای مرکزی آغاز شد و تا ساعت ۲۲ به‌طول انجامید به‌طور زنده از طریق ماهواره برای ایران و روی شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک به ۵زبان پخش زنده اینترنتی گردید.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df2ba5d0-fd03-4e07-bc9d-ce0d64879299"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات