728 x 90

تأکید اعضای مجلس اعیان انگلستان بر ضرورت لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

ضرورت لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران در مجلس اعیان انگلستان
ضرورت لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران در مجلس اعیان انگلستان

تأکید اعضای مجلس اعیان انگلستان

بر ضرورت لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

در جلسه رسمی مجلس اعیان انگلستان که روز چهارشنبه ۸آذر برگزار شد اعضای مجلس طی سخنانی خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط دولت انگلستان شدند.

 لرد کوکر عضو مجلس اعیان گفت: یک مورد قانع کننده برای ممنوعیت سپاه وجود دارد. اسکاتلندیارد می‌گوید از آغاز سال ۲۰۲۲، رژیم ایران ۱۵بار اقدام به ربودن یا حتی کشتن افراد مستقر در انگلستان کرده است. مدیر کل MI5 نسبت به پروژه‌های تهران که تهدیدی برای انگلیس است، هشدار داد. آیا چنین ممنوعیتی به نفع امنیت ملی در داخل و خارج و هم‌چنین صلح و امنیت در خاورمیانه، آن‌گونه که درگیری کنونی برجسته شده است، نخواهد بود.

با توجه به این‌که کمیسیونر مبارزه با افراط‌گرایی آمریکا و انگلیس اکنون خواستار ممنوعیت سپاه هستند، چه دلیلی برای تأخیر دولت در غیرقانونی کردن یک سازمان تروریستی که امنیت داخلی و خارجی را تهدید می‌کند وجود دارد؟

 

بارونس میچر عضو دیگر مجلس اعیان در این جلسه گفت: آیا وزیر می‌تواند بدون هیچ تأخیر دیگری، رژیم ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی ممنوعه اعلام کند؟

بارونس فاستر آکستون در جلسه مجلس اعیان گفت: سپاه پاسداران یک فرقه مرگ است که توسط روان‌پریشان اداره می‌شود و در مورد کسانی که جرأت مخالفت داشته باشند، جز به تجاوز، شکنجه و سر بریدن غیرنظامیان در ایران فکر نمی‌کنند. اینان همانهایی هستند که افسار گروه‌های تروریستی را در دست دارند و مسئولیت حمله ۷ اکتبر را برعهده دارند. انگلستان چه زمانی به اتحادیه اروپا، آمریکا و سایر کشورها در ممنوعیت سپاه پاسداران می‌پیوندد؟

 

وزیر مشاور در امور پارلمانی در وزارت کشور انگلستان در پاسخ به سؤالات اعضای مجلس اعیان انگلستان گفت: دولت لیست سازمانهای ممنوعه را تحت بررسی قرار می‌دهد. دولت هم‌چنان تهدید سپاه (پاسداران) را بسیار جدی می‌گیرد و اقدامات آن را محکوم می‌کند. و طیف کاملی از تواناییهای موجود از جمله قدرتهای قوی ضدتروریسم ما، مانند ابزار ممنوعیت، در صورت لزوم- را برای مقابله با تهدید ناشی از رژیم ایران و سپاه در نظر خواهد گرفت

من به‌خوبی می‌دانم که ۶۷نماینده پارلمان فراحزبی در اوایل نوامبر به نخست‌وزیر نامه نوشتند و خواستار ممنوعیت قانونی شدند.

وزیر مشاور در امور پارلمانی در وزارت کشور افزود: ما هم‌چنان از هر فرصتی برای محکومیت فعالیت شرورانه رژیم ایران استفاده می‌کنیم. بیش از ۳۵۰فرد و نهاد مربوط به رژیم ایران به‌دلیل فعالیت‌هایی از جمله نقض حقوق‌بشر تحریم شده‌اند. از ژانویه ۲۰۲۳، ما بیش از ۱۴۰فرد و نهاد مرتبط با رژیم ایران را در واکنش به نقض حقوق‌بشر رژیم تحریم کرده‌ایم. که در حال بیشتر شدن است.

(سایت مجلس اعیان انگلستان ۸آذر ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f226c6c-0947-48b8-9901-c7a9b00b782d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات