728 x 90

تأثیر «آتش تهیه» کهکشان در «جذب جوانان»

جوانان و کانونهای شورشی
جوانان و کانونهای شورشی

اگر روزگاری فقط مجاهدین بودند که لاف و گزاف‌ها و اقدامات تروریستی رژیم در نقاط مختلف منطقه و جهان را گواهی بر ضعف و تزلزل رژیم می‌دانستند امروزه و پس از قیامهای چند سال اخیر تقریباً برای همه خبرگان دنیای سیاست مشخص شده است که جنجال‌آفرینی همیشگی رژیم، کارکرد قدرتش نیست و برعکس بیانگر ضعف بنیادی و بن‌بست تاریخی آن است.

وقتی عربده‌کشی سرکردهٔ سپاه پاسداران را می‌بینیم که می‌خواهد «طومار ناامن‌کنندگان ایران را در‌هم» بپیچد! و یا وقتی خط و نشان کشیدن نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع برای ایتالیا را می‌شنویم که می‌خواهد «پارلمان ایتالیا را از دوستی با مجاهدین پشیمان» کند، به این نتیجه می‌رسیم که دوباره اوضاع نظام بحرانی و وارد منطقه قرمز شده و حتماً سرخوردگی و ریزش درونی نیروهای نظام بیشتر و جذب جوانان به دشمن اصلی و کانون‌های شورشی افزایش یافته است ولی برای اطمینان از این نتیجه‌گیری بهتر است صحبت‌های نفر اول نظام را نیز شنید.

 

خامنه‌ای وارد می‌شود

ولی‌فقیه ارتجاع روز ۲۱تیر به بهانه‌ٔ دیدار با طلاب نظام به صحنه آمد و دوباره با عنوان «مسأله تبلیغ» بر طبل پروپاگاندا و جهاد تبیین کوبید. برخلاف قدرت‌نمایی عوامل رژیم، او که نفر اول نظام است و از همه «اطلاعات» و وضعیت نظامش مطلع است، از دغدغه خود سخن گفت: «این تکثر رسانه‌یی تو این صداهای گوناگون یک صدا در انزوا قرار گرفته و او صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی است... سابق ما نصیحت می‌کردیم جوانها رو بر حذر می‌داشتیم از رفیق بد مصاحب بد حالا مصاحب بد تو جیبش است مصاحب بد صفحه‌اش جلوی چشمش است همه چی توش هست»!

 

چی شده؟ «چه اتفاقی افتاده»؟

این سؤال مجری شبکه خبر رژیم در روز ۲۳ تیرماه است که از «دلیل نگرانی» این روزهای خامنه‌ای می‌پرسد. البته خامنه‌ای کمبود «تبلیغ» را علت نگرانی خود ذکر کرده بود ولی آخوندی به نام مجتبی فاضل بیشتر به عمق می‌رود و درباره نگرانی خامنه‌ای می‌گوید: «یک بخش آن به این برمی‌گرده که هجمه دشمن زیاد شد علی‌القاعده با این آتش تهیه‌ای که دشمن ریخت... خب جای نگرانی برای ایشان و همه دغدغه‌مندان به حوزه‌های علمیه هست».

البته وی به ماهیت و کم و کیف آن «دشمن» اصلی و آن «آتش تهیه» هولناک اشاره‌ٔ دقیقی نمی‌کند که این روزها «زیاد» شده است، ولی کاملاً مشخص است آن آتش نه ربطی به برجام دارد، نه کار صهیونیسم و سعودی و استکبار جهانی و نه نتیجه خباثت و شیطنت دول غربی و شرقی است، بلکه شعله‌های چهار روز آتشباری پیاپی سازمان مجاهدین خلق و حضور بیش از ۵۰۰ شخصیت سیاسی از تمام قاره‌های جهان در گردهمایی بزرگ مقاومت است که همه تبلیغات چند هفته قبل آخوندهای حکومتی را بر باد داده است. همان آخوندهای شیادی که در نمازجمعه‌های ریایی جشن گرفته بودند و با حادثه حمله به اشرف، مقاومت ایران را پایان‌یافته تصویر می‌کردند. بیچاره نظام پا به گور آخوندی که با «امیدآفرینی» بی‌خاصیت و تاثیرش، روزبه‌روز می‌کشد و از این ستون به آن ستون می‌پرد.

 

در این جاست که دوباره به حرف اول مقال می‌رسیم که اگر خامنه‌ای از موبایل «تو جیب» جوانان می‌نالد و اگر سلامی و آن رئیس کمیسیون کذایی دوباره نعره می‌کشند و اولدوروم بلدوروم می‌کنند پس باید استنتاج و یقین کرد که اوضاع نظام خراب است و تهدید جرقه قیام آخرین برای نظام بسیار جدی‌تر از هر زمان دیگری است چرا که نفرت و فاصله جوانان ایران‌زمین از رژیم به حداکثر خود رسیده است: «جنگ ما با دشمن، جنگ جذب جوانهاست... باید جوانها را حمایت کنیم و فرزندانمان را از آتش دشمن نجات دهیم» (پاسدار سلامی، تسنیم، ۲۲تیر).

آخوند نوری امام جمعه خامنه‌ای در هم ضمن ابراز وحشت از آثار همان «آتش تهیه» گفت: «امروز روزی است که به تعبیر مقام معظم رهبری اخیراً که در جمع طلبه‌ها صحبت کردند فرمودند شمشیرهای خون‌ریز تبلیغات دشمنان بر علیه جوانان ما کشیده شده است. تعبیر عجیبی است شمشیرهای خون‌ریز دشمنان بر علیه جوانان ما کشیده شده است شبیخون فرهنگی شروع شده است دنبال این هستند که یکی یکی جوانان ما را از ما بگیرند... امروز هم جهان غرب به‌دنبال این است که از بچه‌های من و شما سرباز بگیرد. از بچه‌های جوامع اسلامی سرباز بگیرد. اونها را فریب بدهد. توی اردوی خودش ببرد و بعد به‌وسیله همانها برعلیه ما ضربه بزند. (تلویزیون شبکه اترک رژیم ۲۳تیر ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0244ab59-8b32-4685-bfd6-279bf4cc64b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات