728 x 90

نامه بیش از ۳۰۰ تن از متخصصان ایرانی مقیم آمریکا، شامل اساتید دانشگاه ، پزشکان، آکادمیسینها ، پژوهشگران و مدیران صنایع به رئیس جمهور آمریکا

نامه بیش از ۳۰۰تن از متخصصان ایرانی مقیم آمریکا به بایدن
نامه بیش از ۳۰۰تن از متخصصان ایرانی مقیم آمریکا به بایدن

متخصصان ایرانی مقیم آمریکا خواستار اقدامات قاطع و فوری در حمایت از آرمان مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک غیراتمی و مبتنی بر جدایی دین از دولت شدند

 

متخصصان ایرانی تأکید کردند:

-مردم ایران در قیامهای ۴سال گذشته پیوسته خواهان تغییر رژیم شده‌اند. این خواست مبرم مردم ایران برای تغییر رژیم بسیار واضح و بلند شنیده می‌شود و نمی‌توان آن را نادیده گرفت

-برای مقابله با قیام مردم ایران، رژیم علاوه بر سرکوب و کشتار وحشیانه، به صدور تروریسم در خارج روی آورده و دامنه آن را به اروپا و آمریکا هم گسترش داده است.

-اقدامات تأثیرگذار دولت آمریکا می‌بایست در جهت جلوگیری از صدور تروریسم رژیم در منطقه و فراتر از منطقه باشد

 

۳۰۰ متخصص ایرانی مقیم آمریکا از کاخ‌سفید خواسته‌اند تا هنگامی که رژیم به‌صورت اثبات شده نقض حقوق‌بشر در ایران و تروریسم در خارج کشور را پایان نداده است، هیچ تحریمی علیه این دیکتاتوری تروریستی لغو نشود و هیچ امتیازی به این رژیم ضدانسانی داده نشود

 

متخصصان ایرانی مقیم آمریکا تأکید کردند:

-دفاع از حقوق‌بشر و دمکراسی در ایران می‌بایست عنصر اصلی و پایدار سیاست آمریکا در قبال رژیم حاکم بر تهران باشد

-چندین دادگاه اروپایی تأیید کردند دستورات تروریستی توسط بالاترین لایه‌های رژیم صادر شده

و سفارتخانه‌های رژیم یک پناهگاه امن برای کارهای تروریستی و جاسوسی است

 

رژیم حاکم بر ایران در تمامیت خود یک دیکتاتوری غیرقابل تغییر است. طی چهار دهه ثابت شده که این رژیم قابلیت زایش حکومتی با سرکوب کمتر را ندارد. سیاست‌هایی که بر اساس افسانه قدرت گرفتن جناح مدره در رژیم بنا شده‌اند به شکست منجر می‌شوند

سیاست‌های آمریکا باید از اشتباهات چهار دهه گذشته که منجر به‌آسیبهای جبران‌ناپذیر برای مردم ایران و منطقه شد جلوگیری کند

 

اطلاعیه مطبوعاتی کمیته متخصصان ایرانی در رابطه با سیاست ایران

روز چهارشنبه، ۷ آوریل، کمیته متخصصان ایرانی در رابطه با سیاست در قبال ایران، در نامه‌یی به پرزیدنت جو بایدن ابعاد مختلف اقدامات شرورانه رژیم، به‌خصوص کارنامهٔ وخیم حقوق‌بشر و سرکوب مخالفان در داخل و خارج ایران را برشمرده و خواستار «اقدامات قوی و فوری در حمایت از آرمان مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک، مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیراتمی شدند».

این نامه که توسط بیش از ۳۰۰ تن از متخصصان ایرانی مقیم آمریکا شامل اساتید دانشگاه، آکادمیسینها، پزشکان، پژوهشگران، مدیران صنایع، و صاحبان مشاغل امضا شده، ضمن برجسته کردن وضعیت رو به وخامت رژیم ایران تأکید می‌کند «دفاع از حقوق‌بشر و دمکراسی در ایران می‌بایست عنصر اصلی و پایدار سیاست آمریکا در قبال رژیم حاکم در تهران باشد».

امضا کنندگان این نامه تأکید کردند «هیچ تحریمی علیه این رژیم نباید لغو شود یا هیچ امتیازی به رژیم نبایستی داده شود مگر این‌که به‌صورت اثبات شده به نقض حقوق‌بشر در داخل و به صدور تروریسم در خارج پایان دهد و از حمایت مخرب خود از گروه‌های نیابتی در منطقه دست بردارد».

 

پروفسور کاظم کازرونیان هماهنگ‌کننده کمیته متخصصان ایرانی در رابطه با سیاست در قبال ایران گفت: «بسیاری از امضاکنندگان این نامه هدف توطئه شکست‌خورده تروریستی رژیم ایران در ژوئن ۲۰۱۸ در پاریس بودند که به‌خاطر آن اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم دستگیر و به ۲۰ سال زندان محکوم شد».

 

ژیلا عندلیب، یک مدیر اطلاعات تکنولوژی گفت: «این نامه بیانگر نظرات بسیاری از متخصصان ایرانی عالیرتبه مقیم آمریکاست که خانواده‌هایشان قربانی نقض حقوق‌بشر رژیم از جمله قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و کشتار ۱۵۰۰ نفر در جریان قیام آبان ماه ۹۸ بوده‌اند»

رضا تاند، معاون ارشد صنایع علوم محیط‌زیست گفت: «۴۰سال جستجوی بیهوده برای عناصر میانه‌رو در رژیم به‌نحو فضاحت آمیزی شکست‌خورده است قیامهای مستمر و اوج یابنده مردم و نسل جوان ایران واقعیت جدید ایران است. آمریکا باید در کنار مردم ایران بایستد»

این نامه بعد از سخنان رئیس‌جمهور بایدن که گفته بود ایالات متحده آمریکا برای این‌که رژیم را به پای میز مذاکره برگرداند، تحریم‌ها را برنخواهد داشت و این‌که حقوق‌بشر در مرکز سیاست خارجی آمریکا خواهد بود ارسال شده است.

 

 

متن نامه کمیته متخصصان ایرانی در رابطه با سیاست در قبال ایران

 

پرزیدنت جو بایدن

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا – کاخ سفید

ما این نامه را با فوریت خاصی برای شما می‌نویسیم و خواهان این هستیم که دولت شما اقدامات جدی و فوری در حمایت از خواست مردم ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیراتمی به‌عمل آورد.

اقدامات تأثیرگذار دولت شما می‌بایست در جهت جلوگیری از نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران و صدور تروریسم در منطقه و فراتر از منطقه باشد.

دفاع از حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران باید عنصر پایه‌یی و ماندگار سیاست شما در مورد ایران باشد.

ما از شنیدن این‌که شما برای بازگرداندن رژیم ایران به میز مذاکره تحریم‌های این رژیم را کاهش نخواهید داد؛ دلگرم شدیم.

این باعث خشنودی ما می‌شود که ببینیم سیاست‌های شما در قبال ایران از اشتباهات چهار دهه گذشته که منجر به از دست رفتن فرصتها شد و نتایج مخرب و آسیبهای جبران‌ناپذیری برای مردم ایران و منطقه به‌بار آورد جلوگیری می‌کند.

 

در کانون سیاست‌های غلط گذشته این افسانه وجود داشته که گویا یک جناج "مدره" در رژیم وجود دارد که سرانجام قدرتمند خواهد شد. بعد از سالیان طولانی به‌دنبال یافتن این سراب، سرانجام جهان متوجه شد رژیم ایران در تمامیتش یک دیکتاتوری غیر قابل تغییر است و قابلیت زایش حکومتی با سرکوب کمتر را ندارد. سیاست‌هایی که بر اساس افسانه میانه‌روی بنا شده‌اند لاجرم به شکست منجر می‌شوند.

رژیم با قیامهای مردم و به‌خصوص نسل جوان که در سالهای اخیر کثرت و شدت آنها افزایش پیدا کرده به شکل ددمنشانه‌ای برخورد کرده است. شرایط اقتصادی در ایران به‌دلیل فساد همه‌گیر و تمرکز ثروت ملی در دست ولی‌فقیه و سپاه پاسداران رو به وخامت است. بنابراین رژیم یا نیاز مردم را پشت گوش می‌اندازد و یا قادر به تأمین آن نیست. در چهار سال گذشته جرقه اولیه قیامها به‌خاطر گرسنگی، فقر و یا شرایط اسف‌بار اقتصادی بوده است اما به‌سرعت این خواسته‌ها سیاسی می شوند و مردم خواهان تغییر رژیم می شوند. خواست آنها بسیار واضح و بلند شنیده می‌شود و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 

برای سرکوب شورش مردم، رژیم به سرکوب در داخل و صدور تروریسم در خارج روی آورده است. صدور تروریسم از زمان به قدرت رسیدن رژیم در دستور کار آن بوده است. در سالهای اخیر، رژیم آخوندها دامنه کارهای تروریستی خود را به اروپا و آمریکا هم گسترش داد. چندین دادگاه اروپایی و احکام قضایی این نکته را تأیید کردند که دستورات همه کارهای تروریستی رژیم توسط بالاترین لایه‌ها رژیم صادر شده‌اند و سفارتخانه‌های رژیم یک پناهگاه امن برای ارگان اطلاعات و جاسوسی رژیم و هسته‌یی فعال و غیرفعال آنها می‌باشند.

ما محترمانه خواستار آن هستیم که دولت شما سیاست‌های قاطعی اتخاذ کند و نقشه مسیری را تدوین و اجرا کند که در کنار مردم ایران و خواست آنها برای نیل به آزادی و یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین قرار بگیرد؛ سیاستی که به گسترش شرورانه و خطرناک تروریسم رژیم ایران در منطقه پایان دهد و همان‌طور که مردم ایران شعار می‌دهند «سوریه را رها کن، ‌فکری به‌حال ما کن»، از سرازیر شدن منابع مردم ایران برای تأمین مالی گروه‌های افراطی در منطقه جلو گیری کند.

 

علاوه براین، هیچگونه امتیازی به رژیم ایران نباید داده شود یا تحریمی علیه این رژیم نباید برداشته شود؛ مگر این‌که به نقض حقوق‌بشر در داخل، صدور تروریسم به خارج و حمایت از نیروهای نیابتی در منطقه پایان دهد.

اکنون یک فرصت تاریخی برای حمایت از مردم ایران فراهم شده و ما یقین داریم که شما از این فرصت استفاده خواهید کرد.

با تشکر

رو نوشت به:

وزیر خارجه تونی بلینکن

اعضای محترم سنای آمریکا

اعضای محترم مجلس نمایندگان آمریکا

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e56e199-9b64-4e52-bca9-43a56050a4f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات