728 x 90

بیش از ۸۰سندیکا و تشکل کارگری از نقاط مختلف جهان خواهان توقف سرکوب کارگران و معلمان در ایران شدند

حمایت سندیکاها و تشکلهای کارگری نقاط مختلف جهان از کارگران و معلمان ایران
حمایت سندیکاها و تشکلهای کارگری نقاط مختلف جهان از کارگران و معلمان ایران

بیش از ۸۰سندیکا و تشکل کارگری از نقاط مختلف جهان از جمله سندیکاهای فرانسه، ایتالیا، برزیل، اسپانیا، اندونزی، هائیتی، سنگال، مصر، پاراگوئه و دولت مستقل فلسطین و چند کشور دیگر از رژیم ایران خواهان توقف سرکوب کارگران و معلمان ایران شدند.

 

در بخشی از این نامه آمده است: ما دائماً اخبار بسیار نگران کننده‌ای از ایران دریافت می‌کنیم. رژیم ایران در هفته‌های اخیر بی‌وقفه سندیکالیستها و معلمان را به‌خاطر برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز در اعتراض به گرانی و پرداخت نشدن حقوق‌ها مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند.

 "ما لغو محکومیت‌های غیرعادلانه که مغایر آزادی و حقوق اساسی بوده و نیز خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه فعالان در بند هستیم که به‌خاطر فعالیت سندیکایی و دفاع از حقوق به حق مزدبگیران زندانی شده‌اند."

 

در نامه۸۰سندیکا و تشکل کارگری از نقاط مختلف جهان آمده است: از ۱۱نوامبر تا کنون دست‌کم ۱۲معلم توسط مقامات حکومتی دستگیر شده و ۳۰نفر دیگر جهت بازجویی احضار شده‌اند. هاشم خواستار یک عضو برجسته سندیکای معلمین مشهد در اول نوامبر دستگیر شده، سپس او را به یک بیمارستان روانی منتقل کرده و تا ۱۱نوامبر در آن مکان نگهمیدارند. در حال حاضر ۳عضو سرشناس دیگر سندیکای معلمین در زندان به‌سر می‌برند.

 

معلمان دیگری دستگیر و زندانی شده‌اند. تعدادی از این معلمان زندانی که دوران محکومیت‌شان را می‌گذراندند دوباره "محاکمه" شده و مجدداً به حبس های سنگین محکوم شده‌اند. در حال حاضر تعداد بسیاری از مبارزان عضو سندیکای معلمان به حبس های سنگین محکوم شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6241b1e7-e57f-45b5-84e6-bf01b29799d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات