728 x 90

بیش از ۹۰درصد جامعه دیگر امکان خرید مرغ ندارند!

گرانی مرغ
گرانی مرغ

سایت حکومتی تحلیل بازار ۳۰ اردیبهشت  در گزارشی دربارهٔ حذف ارز ترجیحی توسط رئیسی جلاد نوشت: «ظرف یک هفته گذشته فروش مرغ و تخم‌مرغ به‌یک‌سوم کاهش یافته است. الآن مردم به‌دنبال جگر مرغ و سنگدان، دل و حتی پوست مرغ هستند».

این سایت حکومتی افزود: مردم توان خرید مرغ ۳۰هزار تومانی را هم نداشتند، چه رسد به خرید مرغ ۶۰هزار تومانی.

 این سایت نوشته است،  این گرانی لجام‌گسیخته ناشی از برداشته شدن ارز ترجیحی در هفته گذشته هنوز بسیاری از مصرف‌کنندگان را در شوک قیمتی نگاه داشته است و با وجود اینکه مرغ کشتار روز حتی پائین‌تر از قیمت مصوب در حال عرضه است اما تعداد خریداران آن به حداقل رسیده است.

افزایش قیمت تخم مرغ هم موجب شده تا مصرف این ماده پروتئینی در بین شهروندان کاهش چشمگیری پیدا کند و لذا بسیاری از تولید کنندگان بر این باورند که در طی ماه آینده با افزایش تولید و کاهش خرید مواجه خواهند شد.

 

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان گرگان (حمدی) گفت: افزایش قیمت مرغ در یک‌سال گذشته توان خرید مردم را کم کرده و این دو برابری شدن نرخ مرغ و تخم‌مرغ هم میزان خرید را به حداقل خواهد رسانید.

وی افزود: بعید می‌دانم با وجود تخصیص یارانه به خانواده‌ها باز هم مردم تمایلی به خرید مرغ داشته باشند چرا که پیش از این، دهک‌های کم‌درآمد توان خرید مرغ ۳۰هزار تومانی را نداشتند چه رسد به خرید مرغ ۶۰هزار تومانی.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان گرگان اضافه کرد: با این قیمت مرغ، تنها ۱۰درصد از جامعه تمایل به خرید خواهند داشت و ۹۰درصد دیگر به‌دنبال جایگزین غذایی می‌روند.

 

 

صحبت‌های یک مرغدار دربارهٔ عامل گرانی‌های سرسام‌آور-۲۸ اردیبهشت۱۴۰۱

 

گزارش یک مرغدار و بلایی که ابراهیم رئیسی بر سر تولید آورده

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d837939a-9955-4958-8e9b-49b256aac214"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات