728 x 90

بیش از ۱۰۰عضو پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواهان موضع سخت‌تری در قبال رژیم ایران شدند

پارلمان اروپا
پارلمان اروپا

بیش از ۱۰۰ عضو پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواهان تشدید واکنش به سرکوب اعتراضات توسط رژیم ایران شدند.
العربیه انگلیسی روز ۲۳دی نوشت: بیش از ۱۰۰نماینده پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که موضع سخت‌تری در قبال سرکوب اعتراضات ایران اتخاذ کند و گفته‌اند که اقدامات فعلی اتحادیه اروپا کافی نیست.
قانونگذاران در نامه‌یی به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تاریخ ۱۱ژانویه، گفتند که اقدامات اتحادیه اروپا تاکنون «برای بازدارندگی رژیم ایران کافی نیست».
این نامه که به امضای ۱۱۸نفر از اعضای نهاد قانونگذار اتحادیه اروپا رسیده است، از این اتحادیه خواسته شده است تا مجموعه‌ای از اقدامات را برای افزایش فشار بر تهران از جمله تحریم علی خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم و ابراهیم رئیسی، و تعیین سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی انجام دهد... .

نشریه پولیتیکو در گزارشی به تاریخ پنجشنبه ۲۲دی خبر داد که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه ۴۰فرد و نهاد در ایران به‌دلیل نقش آنها در سرکوب اعتراضات مردمی است.
پولیتیکو در گزارش خود بر اساس اسناد به‌دست آمده از این تحریم‌ها ادامه می‌دهد که ۱۷مقام رژیم ایران از جمله وزیر ورزش، یک نماینده مجلس، و یک مقام ارشد بخش برون‌مرزی صدا و سیما و شماری از مقام‌های فعلی و پیشین سپاه پاسداران نیز تحریم می‌شوند.

 

سورایا رودریگز، پارلمانتر اروپا از اسپانیا، روز پنجشنبه ۲۲دی در توئیتی نوشت: اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی به‌رسمیت بشناسد.

توئیت سورایا رودریگز، پارلمانتر اروپا از اسپانیا:

من برای پیام به جوزپ بورل به سایر همکاران پیوسته‌ام. لازم است اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی که به‌طور سیستماتیک حقوق ایرانیان تحت حاکمیت رژیم را نقض می‌کند، به‌رسمیت بشناسد.

 

یی وان ری نماینده پارلمان آلمان خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران شد.

این نماینده پارلمان آلمان روز ۲۱دی در توئیتر خود نوشت: من یکی از ۴۳نماینده پارلمان هستم که هفته‌هاست خواستار اضافه شدن سپاه پاسداران به لیست تروریستی اتحادیه اروپا هستیم. ما هم‌چنین خواستار آزادی زندانیان سیاسی در ایران هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/641d22cf-e70e-4974-98ae-0005f192cc33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات