728 x 90

بیش از ۱.۱ تریلیون تومان پول حقیقی از بازار بورس تهران خارج شد

بازار بورس تهران
بازار بورس تهران

به‌دنبال کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه حماس در تهران، شاخص کل بورس با بازگشایی بازارها به‌شدت سقوط کرد و بیش از ۱.۱ تریلیون تومان پول حقیقی از بازار بورس تهران خارج شد.

در حالی که مقام‌های رژیم ایران اسراییل را مسئول ترور اسماعیل هنیه معرفی می‌کنند و وعده پاسخ به این اقدام را می‌دهند، شاخص کل بورس تهران روز شنبه ۱۳ مرداد با ریزشی ۶۱ هزار و ۷۰۵ واحدی مواجه شد.

هم‌چنین شاخص کل هم‌وزن با ریزشی ۲۰ هزار واحدی به ۶۳۷ هزار واحد رسید و در روز جاری یک تریلیون و ۱۵۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. با ریزش نزدیک به سه درصدی شاخص کل بازار بورس تهران، این رقم هم‌اکنون در محدوده دو میلیون واحد قرار گرفته است.

ادامه افت شاخص بورس در حالی است که محمدرضا عارف معاون اول پزشکیان از روز چهارشنبه دستور تزریق منابع عظیم مالی از صندوق توسعه ملی به این بازار را صادر کرده است و همان روز ۱۰۰ میلیارد تومان و روز شنبه ۵۰۰ میلیارد تومان توسط این نهاد مالی جمهوری اسلامی به بورس تزریق شد.

رسانه‌های رژیم گزارش داده‌اند که برخی معامله‌گران تالار بورس تهران در روز شنبه به نشانه اعتراض به وضعیت بورس و مدیریت بازار، سیستم‌ها را خاموش کردند و معامله‌گران ارشد بورس در تالار معاملات بلوکی نیز دست از کار کشیدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02a8321a-eaef-4f02-9338-aa485c8dd15e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات