728 x 90

قیام سراسری - شماره ۵۰

بیست و هفتمین روز قیام، اعتصاب در بازار، پتروشیمی، تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان و درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر در تهران و شهرهای مختلف کشور

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۵۰

بیست و هفتمین روز قیام، اعتصاب در بازار، پتروشیمی، تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان و

درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر در تهران و شهرهای مختلف کشور

 

بیست و هفتمین روز قیام سراسری از صبح چهارشنبه ۲۰مهر با اعتصاب بازاریان، تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان و وکلا و در ساعات بعد با تظاهرات و درگیری جوانان با نیروهای سرکوبگر در دهها نقطه تهران و شهرهای مختلف کشور همراه بود.

صبح چهارشنبه اعتصاب بازاریان و مغازه‌داران به‌طور گسترده در سنندج، کرمانشاه، بانه، مریوان، سرپل‌ذهاب، بوکان، دهگلان و سقز و... ادامه پیدا کرد، بخشهایی از بازار تهران و مشهد نیز به اعتصاب پیوستند. نیروهای امنیتی به‌رغم تهدیدات و دستگیری تعدادی از مغازه‌داران نتوانستند آنها را وادار به شکستن اعتصاب کنند.

 

در تهران مردم در نقاط مختلف شهر از جمله خیابان ولی عصر، شریعتی، طالقانی، کارگر، صادقیه، فلسطین، لاله زار، میدان آزادی، بلوار فردوس، پاساژ علاءالدین، پاساژ کاشانی، مولوی و صادقیه تجمع کرده و با شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه»، «امسال سال خونه سید علی سرنگونه» و... . تظاهرات کردند و با مأموران سرکوبگر و لباس شخصی‌ها به جنگ و گریز پرداختند. در برخی نقاط مانند میدان آزادی مأموران به سمت مردم تیراندازی کردند.

در تهران گروهی از وکلا در برابر ساختمان کانون وکلا تجمع کرده و شعارهای «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «زاهدان سنندج جانم فدای ایران» سر دادند که با حمله نیروهای سرکوبگر و پرتاب گاز اشک‌آور مواجه شد.

 

در گوهردشت کرج مردم و دانش‌آموزان با شعار «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» و «آزادی آزادی مرگ بر خامنه‌ای» دست به تظاهرات زدند که نیروهای سرکوبگر به سمت آنها تیراندازی کردند. در فردیس کرج تظاهر کنندگان با ایجاد راهبندان و برافروختن آتش مسیر مأموران دشمن را بستند. در سقز تظاهرات و تجمعات جوانان شورشی به درگیری با مزدوران رژیم کشیده شد و جوانان خیابان را سنگربندی کردند. در رشت مردم شعار «از کردستان تا گیلان جانم فدای ایران» سر دادند و جوانان به مأموران جنایتکار انتظامی که قصد دستگیری یک زن تظاهر کننده را داشتند حمله کردند. تظاهرات مردم در بلوار معلم رشت به درگیری با مأموران سرکوبگر کشیده شد. تظاهرات و درگیریهای مشابهی در شیراز، اصفهان، بابل، شاهین شهر، مشهد و آباده انجام شد.

 

دانشجویان دانشگاههای مختلف از جمله تهران، تربیت معلم تهران، گیلان، رجایی و... دست به تظاهرات زدند. دانش‌آموزان در برخی شهرها از جمله تهران و گرگان با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به خیابان آمدند. در تهران در مدرسه تربیت ۲ به دختران دبستانی گاز اشک‌آور زدند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ مهر ۱۴۰۱ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52ea833f-5d2d-4773-ac59-00018747abab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات