728 x 90

بیداد فقر در حاکمیت پلید آخوندی؛ اجاره پشت‌بام خوابی شبی ۵۰هزار تومان

 اجاره پشت‌بام خوابی شبی ۵۰ هزار تومان
اجاره پشت‌بام خوابی شبی ۵۰ هزار تومان

علی نوذرپور، شهردار رژیم در منطقه ۲۲تهران گفت: اجاره هر شب زیر آسمان خوابیدن از ۲۵هزار تومان به ۵۰هزار تومان افزایش یافته است.


روزنامه حکومتی شرق در مقاله‌ای به تاریخ چهارشنبه 4تیر ماه ؛ به گوشه‌ای از بیداد فقر در حاکمیت پلید آخوندی اشاره می‌کند و می‌نویسد: « وزیر سابق راه و شهرسازی در شهریور سال96 تعداد افراد گرفتار معضل بدمسکنی را ۱۹میلیون نفر (هشت میلیون نفر در بافت فرسوده شهری و 11میلیون نفر در حاشیه شهرها) اعلام کرده بود که این آمار به زمان تدوین طرح جامع مسکن در سال۱۳۹۳ بازمی‌گردد. با توجه به افت جدی قدرت خرید و معیشت خانوار، بسیاری از کارشناسان معتقدند حاشیه‌نشینی و بدمسکنی در کشور به ارقامی بیش از ۱۹میلیون رسیده است.

چندی پیش، محمدرضا محبوب‌فر، عضو انجمن آمایش سرزمین ایران، گفته بود میزان حاشیه‌نشینی در کشور به ۳۸میلیون نفر رسیده که از این تعداد، ۷.۶ میلیون نفر در نزدیکی آرامستانها زندگی می‌کنند. هر چند این آمار به‌گفته تحلیلگران، قابل استناد نیست؛ زیرا بررسی جامعی از سال۱۳۹۳ تاکنون صورت نگرفته، اما افزایش بدمسکنی در کشور مورد تأیید همه کارشناسان است.»


این روزنامه حکومتی در ادامه گزارش خود به‌نقل از شهردار رژیم در منطقه ۲۲ تهران اضافه می‌کند: « اجاره هر شب خوابیدن زیر آسمان هم از سال گذشته تا امسال، 25هزار تومان افزایش یافته و به‌گفته علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲، به ۵۰هزار تومان رسیده است؛ اتفاقی که تأییدی بر شیوه «بدمسکنی» در کشور به‌شمار می‌رود. هر چند او آمار دقیقی از کارگرانی که به پشت‌بام خوابی روی آورده‌اند فاش نکرد».


این در حالی است که خبرگزاری حکومتی ایلنا نیز در گزارشی به تاریخ ۳تیر خبر از افزایش درخواست اجاره مسکن به‌صورت هم‌خانگی داد و نوشت: «شاید تا سال‌های قبل این هم‌خانگی بین مجردها افزایش یافته بود اما امروز گزارشهایی حاکی از اجاره نشینی دو خانواده در یک واحد به گوش می‌رسد که نشانه عمق درماندگی مستاجران و کاهش قدرت این قشر در پرداخت اجاره است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cacb08b8-69f5-4c03-b56c-486f053e1196"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات