728 x 90

بیانیهٔ کمیتهٔ بریتانیایی برای آزادی ایران: تلاش حکومت تهران برای فرار از پاسخگویی با گسترش آزار و اذیت مخالفان و مبارزان به‌اروپا

 کمیتهٔ بریتانیایی برای آزادی ایران
کمیتهٔ بریتانیایی برای آزادی ایران

بیانیهٔ کمیتهٔ بریتانیایی برای آزادی ایران

(حکومت) تهران سعی می‌کند با گسترش آزار و اذیت مخالفان و مبارزان به اروپا از پاسخگویی فرار کند.

کمیتهٔ پارلمانی انگلستان برای آزادی ایران اظهارات اخیر غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قضاییهٔ (رژیم) ایران را مبنی بر افشای طرح رژیم برای دستگیری و استرداد اعضای اپوزیسیون دموکراسی‌خواه سازمان مجاهدین خلق ایران به اتهامات واهی و بی اساس محکوم می‌کند.

مقامات (رژیم) ایران نمی‌توانند جامعهٔ بین‌المللی را در مورد بی توجهی مستند رژیم به حاکمیت قانون و جان انسان‌ها فریب دهند، زیرا این رژیم برای حفظ قدرت در مواجهه با نارضایتی عمومی و اعتراضات فزاینده بر سرکوب داخلی، تروریسم و دیپلوماسی گروگان‌گیری متکی است.

از زمانی که شورای حقوق‌بشر ملل متحد مأموریت گزارشگر ویژهٔ سازمان‌ملل در مورد ایران را در سال۲۰۱۱ تعیین کرد، مجمع عمومی سازمان‌ملل قطعنامه‌های متوالی را تصویب کرد

رژیم در ایران در یک نقض آشکار این قطعنامه‌ها، در دههٔ گذشته عاملان واقعی را به‌مناصب قدرت ارتقا داده و در عین حال اتهامات ساختگی بیشتری را علیه قربانیان، به‌ویژه مخالفان، مبارزان و معترضان دموکراسی‌خواه ایرانی اعلام کرده است.

در این راستا، اظهارات اژه‌ای چیزی جز تلاشی عامدانه برای منحرف‌کردن توجهات از خواست فزایندهٔ بین‌المللی برای حسابرسی از این رژیم و سران آن به‌خاطر دهه‌ها فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده، تروریسم و نقض حقوق‌بشر نیست. اظهارات او باید به‌طور کامل به‌عنوان توهین به‌جامعهٔ بین‌المللی رد شوند.

انگلستان و شرکای بین‌المللی آن باید رژیم را برای هر اقدامی که امنیت ما را تهدید می‌کند و به دنبال محدود کردن حقوق قانونی مخالفان ایرانی در خارج از کشور است، به‌شدت محکوم کنند.

دولت باید برای مقامات ارشد و سران (رژیم) ایران روشن کند که انگلستان متعهد است به وعده خود مبنی بر حسابرسی از رژیم عمل کند، آن هم با رهبری جامعهٔ بین‌المللی در تضمین یک فرآیند پاسخگویی تحت مکانیسم‌های موجود سازمان‌ملل و با ارجاع وضعیت وحشتناک حقوق‌بشر و سوابق تروریستی (حکومت) تهران به‌شورای امنیت سازمان‌ملل.

اگر اظهارات اخیر رئیس قضاییهٔ (رژیم) ایران دروغی برای فریب جامعه جهانی نباشد، (حکومت) تهران دلیلی برای مخالفت و ممانعت از تشکیل دادگاه بین‌المللی با حضور اپوزیسیون دموکراسی‌خواه سازمان مجاهدین خلق ندارد.

 

کمیتهٔ بریتانیایی برای آزادی ایران

دیوید جونز رئیس کمیتهٔ پارلمانی انگلستان برای آزادی ایران، نمایندهٔ پارلمان، وزیر برگزیت (۲۰۱۷)

نایب‌رئیسان کمیتهٔ پارلمانی برای آزادی ایران:

لرد کارلایل مسئول باز بینی لوایح ضدتروریستی دولت انگلستان (۲۰۱۱-۲۰۰۱)

لرد آلتون عضو مجلس اعیان

دکتر متیو آفورد نمایندهٔ پارلمان

استیومک‌کیب وزیرسایه آموزش (۲۰۱۵)

 

اعضای مجلس اعیان:

بارونس ورما معاون پارلمانی وزارت توسعهٔ بین‌المللی (۲۰۱۶)

بارونس هریس نایب‌رئیس پیشین مجلس اعیان

لرد دالاکیا، معاون مشترک رهبر لردهای لیبرال‌دمکرات و رئیس پیشین حزب

کشیش لرد هریس اسقف پیشین آکسفورد

لرد سینگ معاون کمیتهٔ تمام‌حزبی آزادی مذاهب در پارلمان انگلستان

لرد مک‌اینس مدیر حزب محافظه‌کار اسکاتلند

لرد کلارک رئیس پیشین حزب کارگر

بارونس ردفرن

لرد اینگلوود

لرد رابرتس

لرد ترنبرگ

 

نمایندگان پارلمان انگلستان:

سر راجر گیل نایب‌رئیس پیشین حزب مجافظه‌کار

جان اسپلار وزیر نیروهای مسلح (۲۰۰۱)

باب بلکمن

مارتین ویکرز

جان کرایر

ایان میرنز

جیم شنون

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/882c3818-a36c-43d2-ada7-4c7e0dcc9f9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات