728 x 90

بیانیهٔ کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک در مجلس ملی فرانسه در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

مجلس ملی فرانسه
مجلس ملی فرانسه

بیانیهٔ کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک در مجلس ملی فرانسه در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

با امضا سه تن از اعضای هیأت‌رئیسه پارلمان فرانسه

در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک که شامل پارلمانترهای فرانسوی با گرایشهای سیاسی مختلف طی بیانیه‌یی حمایت خود را از قیام سراسری مردم ایران اعلام کرد.

این بیانیه از جمله توسط سه تن از اعضای هیأت‌رئیسه مجلس ملی فرانسه و نایب‌رئیسان کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک در مجلس فرانسه و سسیل ریهاک، رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک، امضا شده است.

امضا کنندگان بیانیه عبارتند از:

  • فیلیپ گوسلن – عضو هیأت‌رئیسه مجلس ملی فرانسه و نایب‌رئیس کمیته پارلمانی از گروه جمهوریخواهان،
  • آندره شاسین – عضو هیأت‌رئیسه مجلس ملی فرانسه و رئیس گروه چپ دمکراتیک- نایب‌رئیس کمیته،
  • یانیک فاونک – عضو هیأت‌رئیسه مجلس ملی فرانسه و نایب‌رئیس کمیته پارلمانی
  • هروه سولینیاک – نایب‌رئیس کمیته پارلمانی از گروه سوسیالیست

در بیانیه کمیته پارلمانترهای فرانسوی آمده است:

در ۱۶سپتامبر – ۲۵شهریور گذشته، مهسا امینی، یک خانم جوان ایرانی ۲۲ساله، به‌دنبال دستگیری توسط گشت ارشاد جان خود را از دست داد.

مرگ او موجی از اعتراضات در سراسر کشور برانگیخت. به‌رغم سرکوب خشن، قطع اینترنت و اختلال در شبکه‌های اجتماعی، مردم ایران بسیج شده‌اند تا پایه‌یی‌ترین حقوق اساسی خود را مطالبه کنند. ما در پیشاپیش این تظاهرات، به زنان بیشمار ایرانی درود می‌فرستیم که شجاعت و شایستگی آنها برای همه ما الهام‌بخش است.

امروز دیگر کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک نمی‌تواند در برابر قتل وحشیانه مهسا امینی و بسیاری دیگر در اثر سرکوب خشونت‌بار توسط رژیم ایران بی‌تفاوت بماند. در سراسر دنیا، تظاهراتی برای حمایت از این زنان در نبرد برای حقوقشان و افشای خشونت و سرکوب رژیم آخوندها جریان دارد.

با توجه به این سرکوب بسیار خشن که هم‌اکنون در علیه افراد غیرنظامی در تظاهرات صورت می‌گیرد، ما جامعه بین‌المللی را به محکومیت قاطع رژیم مذهبی خودکامه و زن‌ستیز حاکم بر ایران فرامی خوانیم و خواستار تحقیقات بین‌المللی برای روشنگری در مورد کشته شدن شمار بسیار تظاهر کنندگان و دستگیری خودسرانه‌ای که در این کشور جریان دارد هستیم. الزامات دیپلماسی، هر چقدر هم اهمیت داشته باشد، نمی‌تواند تعهدات فرانسه و اتحادیه اروپا در زمینه دفاع از حقوق‌بشر را نادیده بگیرد.

ایب رئیس کمیته پارلمانی از گروه سوسیالیست

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f9266bd-2a74-4c88-a37f-11a97e4c3459"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات